Ako pripraviť svoj eshop na najbláznivejšie obdobie? - Bart Digital Products Ako pripraviť svoj eshop na najbláznivejšie obdobie? - Bart Digital Products

Ako pripraviť svoj eshop na najbláznivejšie obdobie?

Posledné tri mesiace roka sú pre niektoré eshopy kľúčové a preto je dôležité, aby sa na toto obdobie dostatočne pripravili. Aké sú dôležité dátumy? Ako sa pripraviť? Na čo nezabudnúť? Na tieto otázky si odpovieme v tomto článku.

Dôležité dátumy

  • Heureka – dni dopravy zadarmo (minuloročné výsledky) – v polovici novembra
  • Mikuláš – 6.12.
  • Všetkých svätých – 1.11.
  • Black friday – 29.11.
  • Cyber monday – 2.12.
  • Vianoce – 24.12.
  • Výpredaje po Vianociach – po 26.12.

1. Premyslite si ciele a akcie pre zákazníkov

Čo môžete svojim zákazníkom ponúknuť? Tu je malá ochutnávka:

  • percentuálna alebo peňažná zľava
  • doprava zdarma
  • last minute akcie
  • promo kódy
  • súťaže
  • extra body za nákup (pri vernostnom programe)
  • zľava pri prvom nákupe
  • povianočné nákupy

2. Inovujte svoj eshop o nové funkcionality

Existuje niekoľko spôsobov, ako podporiť dokončenie konverzie na vašom eshope. Tu je zopár z nich:

  • zaslanie e-mailu pri opustenom košíku
  • remarketing
  • online chat alebo chatbot pre podporu predaja
  • push notifikácie
  • pop up okno pri odchode zo stránky
  • tento produkt si dnes kúpilo/tento produkt si dnes pozrelo
  • naposledy ste si prezerali tieto produty

3. Optimalizujte svoj eshop

Z marketingových kampaní k vám budú hrnúť desiatky, stovky či tisícky zákazníkov, tak nech je váš eshop na to naozaj pripravený. Dbajte na optimalizáciu:

4. Dajte vedieť zákazníkom termín posledných objednávok

Uistite sa, že vaši zákazníci sú informovaní o termínoch posledných obiednávok napríklad pred vianočným obdobím. Dajte im tieto termíny vedieť napríklad prostredníctvom:

  • lišty v hlavičke stránky alebo pop-up okno s online odpočtom do dátumu s možnosťou posledne’ho nákupu
  • vytvorením špeciálnej landing page
  • rozoslaním newslettera
  • zverejnením týchto termínov na Vašich sociálnych sieťach

5. Vyhraďte si čas na komunikáciu so zákazníkmi

Nezabúdajte odpovedať na požiadavky vašich zákazníkov ani počas nákupného zhonu. Komunikujte prostredníctvom on-line chatu, e-mailu alebo uverejnite telefónne číslo na viditeľnom mieste. Veľké percento zákazníkov stále komunikuje cez telefón.