Výzvy roka 2022 – ako ich hodnotia naši klienti?

I keď sme uplynulý rok už detailne zhodnotili, a aj patrične oslávili, nedalo nám a obzreli sme sa ešte raz, naposledy. Tentokrát sme hľadali najväčšie výzvy, ktoré museli naše tímy prekonať. Ako ich zvládli, či to za to stálo a čo na ne hovoria samotní klienti? Na to všetko sme sa opýtali lídrov našich projektov v oblasti zdravia, športu a ecommerce.

#health

Peter Sliacky
Peťo
Product owner | Crossuite

„Určite najväčšou výzvou, s ktorou sme sa v Crossuite museli v 2022 popasovať, bola akreditácia, o ktorej sme písali v júlových inšpiráciách. Proces prípravy na ňu bol náročný, pretože na zapracovanie všetkých 140-tich požiadaviek komisie sme si dali dosť “šibeničný” deadline, a tak museli pracovať na 110 percent naozaj všetci členovia tímu. Dopadlo to však výborne a naša aplikácia má teraz titul prvej akreditovanej medicínskej aplikácie na Belgickom fyzioterapeutickom trhu. Veľmi dobre sa to počúva :)“

Čo priniesla akreditácia používateľom Crossuite-u?

Požiadavky komisie sa týkali naozaj každej oblasti fungovania aplikácie. Väčšina z nich chráni pacientov pred možnou ľudskou chybou. Napríklad:

  • Jednotlivé diagnózy musia mať správne priradené kódy podľa kodifikačných systémov, vďaka čomu sa predíde prípadným omylom. 
  • Každá akcia, ktorou pacient prejde, od návštevy ambulancie cez operáciu, liečbu a pod., musí byť detailne zaznamenaná, aby sa zabránilo možným chybám v ďalšej liečbe. 
  • Pacienti zase musia mať vlastný jedinečný identifikátor, aby nemohli vzniknúť duplikáty či sa zdravotné záznamy medzi ľuďmi omylom vymeniť. 
  • Lekárske správy, ktoré systém generuje, musia mať svoju predpísanú formu a všetky potrebné dáta, aby s nimi vedel pracovať akýkoľvek doktor na svete… 

Všetky tieto “povinnosti” vedú k modernejšej a bezpečnejšej zdravotnej starostlivosti, o ktorú by sa mal snažiť každý štát.

A ako to hodnotí klient?

Všetkých našich priamych konkurentov sme porazili v rýchlosti, akou sme akreditáciu získali. Kým oni sa chvália tým, že sú na ňu pripravení, my ju už máme. Dôkaz je tu. Postavili sme preto na informácii, že Crossuite je akreditovaný systém, reklamnú kampaň, ktorá bežala od septembra do decembra 2022, a podľa výsledkov sme ňou zaujali takmer 10 000 našich cieľových zákazníkov! Teraz máme na Belgickom trhu fyzioterapie s Crossuite niečo medzi 30 a 40 percentný podiel. Do konca roka 2023 očakávame, že to bude vyše 50%. Akreditáciu teda vnímam ako krok vpred, ako skvelý štart ďalšej etapy vývoja. Veď sú tu ešte stále nové/ďalšie služby, ktoré ešte chceme spustiť!

Joris Van den Putte, majiteľ Crossuite

#sport

Mišo
Product owner | SportNet

„Ak by som mal vybrať jednu výzvu za rok 2022, ktorej sme s tímom SportNet-u čelili, bol by to prenos Mongo databázy do Mongo Atlas Cloudu – písali sme o nej v septembri. Samotný proces so sebou priniesol viaceré pozitívne i negatívne prekvapenia, no teraz môžem vyhodnotiť, že išlo o dobrý krok.“ 

Čo priniesla migrácia používateľom SportNet-u?

V dôsledku migrácie je portál pre ľudí dostupnejší, s čím sa spája aj nižšie riziko neplánovaných výpadkov počas vysokej návštevnosti stránky. Mongo Atlas totiž poskytuje monitorovacie a diagnostické nástroje, vďaka ktorým dokážeme ľahko identifikovať a riešiť prípadné problémy s databázou. Okrem toho, obsah portálu je teraz zálohovaný podstatne častejšie. Redaktori si tak môžu vydýchnuť a nestresovať, ak sa im omylom podarí svoj článok vymazať :)

A ako to hodnotí klient?

Potvrdilo sa, že je to krok správnym smerom. Získali sme veľa nových užitočných nástrojov pre vývoj, monitoring a ladenie systémov pri porovnateľnej cene prevádzky, čo hodnotím ako veľké plus. Veľmi oceňujem aj dynamické zvyšovanie a znižovanie potrebných výpočtových a uložných zdrojov, vďaka čomu v konečnom dôsledku využívame peniaze vyčlenené na fungovanie systému efektívnejšie.

Ján Letko, vedúci IT oddelenia Slovenského futbalového zväzu.

#ecommerce

Laci
Product owner | Ecommerce projekty

„Posledný rok bol pre ecommerce tím prelomový z viacerých dôvodov. No ak mám spomenúť jeden, vybral by som novovytvorený eshop pre nášho klienta Fuego.sk, ktorý sa nám podarilo spustiť v októbri.“ 

Čo prináša eshop Fuego.sk svojím návštevníkom a správcom?

  • Eshop je napojený na dátové súbory 12 dodávateľov s informáciami o ponúkanom tovare. Vďaka prepojeniu s dodávateľskými feedmi dokáže e-shop zobrazovať aktuálne informácie o produktoch a ich cenách. Preto tiež prebieha pravidelná aktualizácia ponuky a ceny. Nechceme predsa, aby si zákazník objednal tovar, ktorý už nie je v ponuke :) 
  • Aby si administrátor mohol upravovať detaily produktov, prípadne podľa potreby vytvárať podstránky, nasadili sme na e-shop editor obsahu Content Builder.js od Innova Studio, ktorý funguje na princípe drag & drop. Osvedčil sa nielen po dizajnovej stránke, ale aj z hľadiska funkčnosti. 
  • Celkový dizajn eshopu spĺňa podmienky jednoduchosti a prehľadnosti, a to aj vďaka jasnej kategorizácii. Bonusom je zobrazenie aktuálne zľavnených produktov na hlavnej stránke, s cieľom podporiť ich predaj.

A čo prinesie do projektov rok 2023? Sledujte naše každomesačné inšpirácie a neujde vám žiadna novinka :)

Viac blogov zo zákulisia našej firmy nájdeš v kategórii barťania.