V ideálnom svete funguje každý web bez problémov. A hoci sa snažíme, aby to tak bolo aj v realite, skutočnosť je často komplikovanejšia. Či už chybu spôsobí ľudský faktor alebo ukončenie podpory technológie, najdôležitejšie je opraviť ju čo najskôr. Každá sekunda, kedy web či eshop nie je v prevádzke, totiž znamená pre klienta stratu. Práve preto sme na projekty v našej správe nasadili novú službu Uptime. Vďaka nej vieme o výpadku prakticky okamžite a dokážeme ho začať aktívne riešiť v priebehu sekúnd
Službu UpTime sme na niektoré naše projekty nasadili už v máji. Sľubovala totiž jednoduchú implementáciu a monitoring, ktorý každých 30 sekúnd skontroluje, či je požadovaná stránka aktívna. Medzi jej rozšírené funkcie patrí aj história incidentov, kalendár plánovanej údržby či report chýb.
Po 4 mesiacoch testovania môžeme potvrdiť, že ide o naozaj spoľahlivý nástroj užitočný pre každú IT spoločnosť. Dosiaľ zaznamenal každý jeden výpadok stránok a informoval nás o tom ihneď cez viaceré kanály – telefonicky, SMS-kou aj emailom. Tieto notifikácie pritom chodia viacerým kolegom, aby sme sa mohli zastúpiť a riešiť chybu čo najpromptnejšie.
Aktuálne máme Uptime nasadený na 28 najväčších ecommerce projektoch. V budúcnosti by sme však radi pridali všetky eshopy, weby a aplikácie v správe bart.sk a zabezpečili tak non-stop monitoring pre každého z našich klientov.