Microsite – Malý web s veľkou pridanou hodnotou

Niekedy je menej viac. Hlavne v prípade obsahu, ktorý musí návštevník webstránky preskrolovať, aby sa dopracoval k preňho kľúčovej informácii. Práve preto existujú microsites. Kedy sa oplatí ich využiť? 

Microsites (často nazývané aj ako minisites) sú malé, samostatné webové stránky, ktoré sa zameriavajú na konkrétny produkt, službu alebo kampaň. Jednou z výhod ich používania je, že poskytujú presné cielené informácie pre konkrétne publikum. Tiež umožňujú využiť unikátny a zapamätateľný dizajn, ktorý sa líši od hlavnej stránky vašej spoločnosti. Vďaka tomu môžete lepšie zdôrazniť dôležitosť konkrétnej kampane alebo produktu. A navyše, keďže predstavujú nový unikátny obsah na zaradenie do vyhľadávania, dokážu pri správnom využití kľúčových slov a odkazov zvýšiť SEO skóre hlavného webu vašej značky. 

Čo sa oplatí na microsite komunikovať?

Najčastejším dôvodom na tvorbu microsite je predstavenie nového produktu/kolekcie značky. Napríklad, ak vaša spoločnosť spustila predaj nového produktu pre športovcov, môžete vytvoriť microsite zameraný len na tento produkt a publikovať na nej informácie, ktoré sú užitočné práve pre milovníkov športu. Týmto spôsobom môžete lepšie cieliť svoje marketingové úsilie a zvýšiť pravdepodobnosť, že sa vaše publikum stane vašimi zákazníkmi. Podobne výhodné je využiť microsite v prípade propagácie súťaže či udalosti.

Práve kvôli udalosti sme nedávno vytvárali microsite aj my. Nešlo však o web s programom akcie a spíkrami. Náš zákazník sa chystal zúčastniť medzinárodnej konferencie, kde chcel odprezentovať niekoľko svojich výnimočných produktov v angličtine. Jeho domovský eshop je však po poľsky a navyše obsahuje množstvo tovaru. Obsah, ktorý chcel zákazník komunikovať, by sa v ňom ľahko stratil. Práve preto sme vytvorili microsite so základnými informáciami o produktoch, z ktorej sa každý účastník konferencie ihneď dozvie všetko, čo potrebuje vedieť. Vytvoriť túto stránku nám pritom vrátane grafiky trvalo len niekoľko dní. Išlo teda o veľmi rýchle a efektívne riešenie problému klienta, ktoré mu v konečnom dôsledku môže priniesť nových zákazníkov i partnerov. 

Rýchle zhrnutie na záver

Výhody microsites:

  • Poskytujú konkrétne a cielené informácie pre dané publikum.
  • Umožňujú vytvoriť unikátny a zapamätateľný dizajn.
  • Môžu byť použité na krátkodobé marketingové kampane, napríklad na propagáciu nových produktov, špeciálnych ponúk alebo udalostí. 
  • Predstavujú nový unikátny obsah na zaradenie do vyhľadávania a môžu zvýšiť SEO skóre hlavného webu. 
  • Ich vývoj je časovo nenáročný.
Nevýhody microsites:

  • Ak má spoločnosť príliš veľa microsites pre rôzne produkty alebo kampane, môže dôjsť k rozptýleniu pozornosti zákazníka.
  • Pri nesprávne nastavenej marketingovej kampani sa nemusí dostať k cieľovému publiku.

Ste našim klientom a chcete odpropagovať svoj produkt, kampaň, udalosť či súťaž prostredníctvom microsite?