Veľakrát sa pri práci stretávame so skutočnými odborníkmi na SEO, ktorí vedia, ako môžu nášmu spoločnému zákazníkovi pomôcť s návštevnosťou. Takáto spolupráca je naozaj prínosom a prináša merateľné výsledky.

My navrhneme stránku z hľadiska použiteľnosti a prístupnosti a zastrešíme vývoj po technickej stránke, vrátane on-page optimalizácie. SEO agentúra potom preberá štafetu a pracuje na obsahu a propagácii, s použitím korektných (White hat) SEO techník.

Prebieha vzájomná komunikácia, riešime jednotlivé aktivity so zákazníkom – výsledkom je vyššia návštevnosť a lepšia pozícia pri organickom vyhľadávaní na relevantné kľúčové slová.

A teraz naspäť do reality…

Zlá SEO optimalizácia je horšia ako žiadna

Ešte častejšie sa, žiaľ, stretávame s takzvanými SEO guru profi expertmi. S ľuďmi, za ktorých hovoria len prázdne slová, resp. prípadové štúdie s otáznou dôveryhodnosťou.

zakázané metódy optimalizácie, ktoré po odhalení majú za následok penalizáciu stránky vo výsledkoch vyhľadávania, a teda jej pokles na nižšiu pozíciu. Hovoríme o Black hat technikách a tzv. spamdexingu – ich použitím sa vedome porušujú pravidlá stanovené vyhľadávačom.

Medzi najčastejšie využívané zakázané metódy patrí vkladanie nerelevantných spätných odkazov a umelé duplikovanie kľúčových slov.

Je pravdou, že na určitý čas môžu aj tieto nekalé praktiky splniť svoj účel a prispieť ku pozitívnym výsledkom. Ide však o „zradné“ metódy. Skôr či neskôr Google zistí, o aký typ optimalizácie ide, a potom na to v konečnom dôsledku doplatíte.

Odborník na SEO vs. odborník na všetko

Pseudo experti vám nikdy nepripravia podrobný plán toho, akým spôsobom budú postupovať pri dosahovaní požadovaného cieľa. Existuje totiž nespočetné množstvo techník, ktoré sa dajú použiť, no nie všetky sú vhodné za akýkoľvek podmienok. Inak prebieha optimalizácia pre prezentačnú stránku malej pekárne v Košiciach a iné metódy sú zas vhodnejšie pre veľký portál s pôsobnosťou v rámci celého Slovenska.

Vždy je potrebné zvážiť konkrétne metódy pre každú stránku individuálne.

Takíto experti sa prezentujú ako odborníci na SEO. No v skutočnosti sú to len samozvaní odborníci na všetko. A doslova na všetko aplikujú rovnaké (nevhodné či zakázané) metódy.

Chcem byť na 1. pozícii vo vyhľadávaní

Zákazníci nám a SEO agentúram vždy kladú otázku, či po zrealizovaní zásahov do optimalizácie, bude ich stránka na 1. mieste (a tým nemyslíme v rámci reklamných Adwords odkazov, ale v organickom vyhľadávaní).

S takmer 100% pravdepodobnosť nebude.

Ide o to, že pokiaľ vytvárame a dávame online úplne novú stránku, tak tá jednoducho nie je pre Google zo začiatku atraktívna. Na jednej strane musí prejsť určitý čas, kým si Google stránku všimne a zaindexuje ju. Na strane druhej, nie je technicky možné ihneď predbehnúť konkurenčné stránky, ktoré sú už na internete povedzme 10 rokov a takisto majú optimalizáciu na vysokej úrovni.

[code]

SPOILER!: Áno, aj vaša konkurencia pravidelne investuje do optimalizácie svojich stránok.

[/code]

Aby sa váš web ocitol na popredných priečkach v organickom vyhľadávaní, musí sa so SEO systematicky pracovať a rozvíjať jednotlivé techniky v prospech samotnej stránky. A to sa nedá zrealizovať za pár dní…Ak niekto tvrdí opak, poďakujte mu za spoluprácu.

Optimalizácia vlastnými silami

Mnohí zákazníci si povedia, že nebudú investovať do niečoho, čo si môžu zabezpečiť sami. Optimalizácia predsa nemôže byť až taká náročná 🙂

Veľmi oceňujeme, keď sa naši zákazníci aktívne zaujímajú o svoju stránku, snažia sa ju neustále zveľaďovať a dosahovať lepšiu návštevnosť či vyššie čísla predajnosti.

Pri optimalizácii je ale na mieste otázka – je SEO tým, čomu ste ochotní obetovať množstvo času a energie?

Pokiaľ má byť optimalizácia naozaj kvalitná a prinášať merateľné výsledky, musíte sa jej pravidelne venovať. Vzdelávať sa v tejto problematike (vzhľadom na to, že sa vyhľadávacie algoritmy menia a zdokonaľujú) a vždy sledovať aktuálne trendy.

Veľakrát zákazníci zasiahnu do stránky s dobrým úmyslom, no nevedomky si tak môžu „pokaziť“ dobre zoptimalizovaný web (napríklad, pokiaľ prepisujú URL adresy produktov/ linky, s cieľom zvýšenia atraktivity pred porovnávačemi cien).

Uvedené zmeny môžu napáchať naozaj veľké škody, preto neodporúčame neodborné zásahy.

V prípade, že teda nechcete zasvätiť všetok pracovný aj voľný čas SEO technikám, radšej prenechajte optimalizáciu stránky odborníkom. Vďaka tomu sa môžete spoľahnúť na kvalitu a naplno sa venovať svojmu biznisu.

[code]

Na SEO optimalizáciu nezabúdajte. Ak sa so stránkou nepracuje, konkurencia vás jednoducho predbehne.

[/code]

Google je oveľa múdrejší, ako si mnohí myslia

Našim zákazníkom vždy radíme, aby nezverovali svoju stránku hocikomu a vždy si vopred overili referencie vybranej SEO agentúry. Na Slovensku pôsobí veľa kvalitných agentúr, z ktorých sa dá vybrať. Medzi inými Promiseo, Visibility či SEOcentrum.

Nejde pritom len o peniaze, ktoré vynaložíte na optimalizáciu.

Ide hlavne o to, že nesprávne zásahy do SEO vás môžu pripraviť o doteraz vybudovanú pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania. Google totiž dokáže odhaliť väčšinu nekorektných, resp. zakázaných úprav a stránku kvôli nim penalizovať.

Google navyše nemá problém zistiť, či je obsah „skutočný“ a nielen umelo vytvorený. My preto vždy odporúčame, aby bol na stránku umiestňovaný užitočný obsah, súvisiaci s ponúkaným službami či produktmi, napríklad vo forme blogu.

Blog je výborný nástroj na prezentovanie a poskytovanie atraktívnych informácií. Zároveň prispieva k budovaniu nielen relevantného obsahu, ale takisto k zlepšovaniu komunikácie medzi stránkou a jej návštevníkmi. A v neposlednom rade je jedným z nástrojov pre pravidelnú starostlivosť o SEO optimalizáciu.

Okrem anatómie stránky vie Google pomaly zistiť aj tú vašu (a to dokonca aj bez toho, aby ste o tom vedeli). V snahe o čo najpresnejšie vytipovanie a zobrazovanie reklám pre každého používateľa zvlášť, si Google vytvára určitý profil – zameriava sa na vek, pohlavie a preferované záujmy.

Všetko to, čo ste doteraz v živote hľadali cez Google a potom čítali, si Google pamätá. Okrem podrobnej histórie, má takisto dokonalý prehľad o rozkliknutých reklamách Adwords a všetkých používaných zariadeniach.

Dokonca má informácie o každej vašej polohe, pokiaľ máte smartfón a platformou Android.

Prečo sa Google nedá oklamať?

Pretože je to Google. Je to jedna z najbohatších a najúspešnejších IT firiem, v ktorej sa sústreďujú tí najlepší. Vďaka tomu si môže Google ustrážiť pravidlá a odhaľovať (a zároveň trestať) zakázané techniky nielen pri samotnej SEO optimalizácii.

A vďaka tomu presne vie, kde sa aktuálne nachádzate. Navyše, pokiaľ ste sa na tento článok dostali cez vyhľadávač, vie aj to 🙂