Nie je to nič nové – kto nie je na Googli, akoby neexistoval. Vyhľadávač nezaujíma, že máš super moderný dizajn a použité najnovšie technológie, namiesto toho si všíma štruktúrované metadáta.

Naši ecommerce špecialisti Laci a Samo v poslednej dobe riešili zapracovanie viacerých SEO auditov na klientske weby a keďže niektoré požiadavky sa v nich opakovali, zhrnuli pre nás nové best-practises v prednáške. Predstavili nám napríklad technické vychytávky pre rýchlejší web, alebo návod, ako ošetriť reactovské appky (next!). A na konci sme si navyše pochutnali na pečenom kolene!

SEO Workshop - Bart Digital Products

 

Okrem plných brúch sme si z workshopu doniesli niekoľko tipov – o 3 podľa nás najdôležitejšie sa s tebou podelíme:

1. Vypni si Javascript

Pozri si svoj web a jeho zdroják bez načítania Javascriptu. Chýba v ňom teraz niečo zásadné, napríklad dokonca celé menu, ktoré sa zobrazí až po kliknutí? Potom ho Google pravdepodobne nenájde. Síce si ušetril nejaké milisekundy pri načítaní stránky a máš dizajnovú homepage len s videjkom, ale v konečnom dôsledku je to pre SEO horšie. Daj všetko dôležité radšej priamo do HTML štruktúry a vytiahni to cez CSS. Vyhľadávač bude šťastnejší.

2. Štruktúruj dáta

Poznáš schema.org? Web ponúka návod na štruktúrovanie dát pre rôzne typy obsahov, ktoré následne vedia čítať a využívať vyhľadávače či porovnávače na celom svete. Ide práve o ten obsah, ktorý zobrazí Google ako prvý, pekne graficky vykreslený a pripravený na kliknutie. Ak chceš, aby tam boli informácie práve z tvojho webu, označ ich správnymi tagmi. Nám sa vďaka ich nasadeniu na sportnet podarilo počas olympijských hier predbehnúť na Googli všetky ostatné stránky so športovým spravodajstvom.

Eventy v Košiciach zobrazené v Googli vďaka správne štruktúrovaným dátam.

3. Vymaž, čo netreba

Ak je pagespeed tvojej stránky skvelý, Google ju bude navštevovať častejšie a teda pravidelne aktualizovať aj indexáciu tvojich odkazov (aha, pribudol im nový produkt, zobrazím ho!). Skús Bundle Analyzer – ukáže ti veľkosti všetkých súčastí tvojej stránky a ty môžeš vyhodiť napríklad veľké knižnice, z ktorých využívaš len jednu funkciu, a zlepšiť tak svoje čísla. A otvor si aj Google Search Console – poradí ti, čo treba opraviť.

SEO is not dead. Stále na ňom záleží a ak sa naň myslí už pri developmente, Google sa ti odvďačí vysokým rankom.

P.S.: Takto vyzeralo to pečené koleno 😋

Chceli by ste vedieť o SEO viac?