Optimalizácia produktovej stránky na eshope je veľmi dôležitá. Podľa prieskumov 55% používateľov, ktorý sa dostanú na produktovú stránku, na nej strávia maximálne 15 sekúnd. Preto záleží na každej sekunde! Poďme sa pozrieť na to, ako vieme produktovú stránku vylepšiť, sprehľadniť a zvýšiť tak konverzie Vášho eshopu.
Upútajte na prvý pohľad
Zaujmite svojich návštevníkov zaujímavými fotografiami produktu. To je to čo predáva. Ak použijete nekvalitné fotografie produktu, znižujete tým šancu, že si produkt zákazník naozaj kúpi. Ak máte viac pekných fotografií produktu, nebojte sa ich použiť a vytvorte fotogalériu s pekným efektom prepínania.
Príklad: kvety.sk
Okrem fotografií viete zaujať aj videom. Či už je to krátka video prezentácia produktu, alebo video recenzia produktu, ktorú ste si svojpomocne natočili. To je to, čo v konečnom dôsledku môže rozhodnúť o tom, či si zákazník vyberie práve Váš eshop.
Príklad: solik.sk
Viditeľný call to action prvok
Umiestnite tlačidlo „Pridať do košíka“ na viditeľné miesto a odlíšte ho od ostatných prvkov na webe, aby bolo jasne viditeľné. Pokiaľ návštevník Vášho eshopu nenájde toto tlačidlo do 1 sekundy, tak je niečo zlé a treba to okamžite riešiť.
Príklad: drmax.sk
Unikátny popis produktu
Popis produktu patrí na prvé miesto v TOP 3 faktoroch, ktoré majú najväčší vplyv pri rozhodovaní návštevníka na eshope. Popis produktu tak predbehol recenzie (2. miesto) a cenu (3.miesto)!
Dajte si záležať na popisoch produktov. Nepoužívajte automaticky importované popisy produktov od dodávateľa. Pohrajte sa s nimi, buďte originálny, ako napr.:
Príklad: bicykle.eu
Nechajte prehovoriť svojich zákazníkov
Skúseností vašich predošlých zákazníkov sú neoceniteľnou pridanou hodnotou a benefitom pre vašich potenciálnych zákazníkov. Vytvorte si vlastný systém na zbieranie recenzií, alebo jednoduhšou možnosťou je zobrazovanie recenzií z porovnávača heureka.sk prostredníctvom XML feedu.
Príklad: reparexshop.sk
Odporúčajte produkty
Zvýšte hodnotu objednávky cross-sellom/upsellom. Ponúkajte súvisiace produkty, príslušenstvo prípadne produkty, ktoré zákazníci nakúpili spoločne s iným produktom. Takéto produkty je ideálne ponúkať na základe dát z predošlých objednávok. Výhodou je automatizácia.
Príklad: zachej.sk
Testujte!
Predtým, ako sa pustíte do redizajnu detailu produktu, overte si ako sa vaši návštevníci eshopu správajú teraz, aby ste subjektívnymi krokmi nepokazili to čo funguje. Ideálne je nasadiť analytický nástroj Hotjar alebo Smartsupp.