Častokrát sa stáva, že na eshope optimalizujeme produktovú stránku, nákupný košík, objednávkový proces a práve ten niekedy nedotiahneme „do konca“. Zabudneme na poslednú stránku v procese objednávky – ďakovnú stránku. Preto som sa rozhodol spísať zopár tipov, ako je možné z posledného kroku vyťažiť viac.

Poďakujte za objednávku

Poďakujte a potvrďte dokončenie objednávky. Plusom pre zákazníka je zobrazenie čísla objednávky a ešte väčšiu dôveryhodnosť si u zákazníka získate, ak ďakovná stránka bude obsahovať kontakt na osobu, ktorá objednávku bude vybavovať.

Sociálne siete

Získajte viac relevantných fanúšikov na vašom Facebooku alebo Instagrame a ponúknite na ďakovnej stránke možnosť lajknúť vašu Facebookovu či Instagramovú stránku. U zákazníka, ktorý u vás nakúpil a zároveň lajkne vašu stránku na sociálnych sieťach je oveľa väčšia pravdepodobnosť, že u vás nakúpi opäť. Ak bol teda s prvou objednávkou spokojný.

 

Krátky dotazník alebo otázka

Opýtajte sa zákazníkov či boli s nákupným procesom, rýchlosťou a celkovou prácou s eshopom spokojný. Pokiaľ vám na túto otázku odpovedia, odmeňte ich napríklad kupónom na ďalší nákup  alebo darčekovou poukážkou.

 

Odporúčanie známemu

Dajte možnosť zaslať odporúčanie na eshop alebo aj detail nákupu známemu (alebo viacerým známym) prostredníctvom e-mailu.

 

Prihlásenie do newslettera

Ak zákazník ešte nie je prihlásený do newslettera, tak ďakovná stránka je správny miestom, kde zákazníkovi viete takúto možnosť ponúknuť. Je to podobné ako so sociálnymi sieťami. Pri používateľovi, ktorý už u vás nakúpil a obdrží od vás newsletter s novinkami, je väčšia pravdepodobnosť, že u vás nakúpi opäť. Minimálne bude informovaný o novinkách vo Vašom eshope.

 

Ponúknite kupón na ďalší nákup

Motivujte zákazníka k ďalšiemu nákupu zľavovým kupónom.

 

Odporučte zaujímavý obsah

Máte na vašom eshope blog, alebo inú zaujímavú sekciu? Ukážte ju zákazníkovi a možno ho zaujme natoľko, že začne na váš web chodiť pravidelne sledovať zaujímavý obsah. Samozrejme nezabudnite tento zaujímavý obsah prepojiť s kúpou produktov.

 

Marajte konverzie a keep it simple

Samotný Google Analytics umožňuje merať konverzie  internetového obchodu. Viete si tak porovnať, koľko unikátnych návštevníkov u vás reálne nakúpilo. Taktiež ak používate rôzne porovnávače produktov, aj tie umožňujú meranie konverzií. A v neposlednom rade nezabúdajme na najpoužívanejšiu sociálnu sieť, kde je meranie konverzií zabezpečuje Facebook pixel.

Tieto odporúčania sú všeobecné a je potrebné ich prispôsobiť pre každý druh eshopu individuálne v závislosti od cieľovej skupiny a predávaného sortimentu.

Chcete zlepšiť konverzie vášho eshopu?