Ako vytvoriť úspešný e-shop - Bart Digital Products Ako vytvoriť úspešný e-shop - Bart Digital Products

Ako vytvoriť úspešný e-shop

Rozhodli ste sa podnikať v online priestore, ale neviete, ako na to. A čo od toho očakávať. A na čo sa pripraviť. A čo všetko predtým vedieť.

My sme sa Vám rozhodli predstaviť náš pohľad. Pohľad, ktorý máte z prvej ruky a v podstate z tej druhej strany – zo strany dodávateľa. V našej spoločnosti sa venujeme vývoju internetových obchodov na mieru, kde dôraz kladieme na pravidelnú starostlivosť, priebežný rozvoj a vylepšenia e-shopu.

Pre koho je vhodné riešenie na mieru?

Riešenie na mieru je vhodné pre podnikateľov, ktorí už majú skúsenosti s predajom cez internet. Vedia, ako byť s e-shopom úspešní, majú skúsenosti s online marketingom, poznajú svoju konkurenciu a potenciál trhu. Väčšinou majú špecifické nároky na funkcionalitu, pohybujú sa v extrémnej konkurencii a je pre nich dôležitý každý detail. Priebežne vytvárajú interný e-commerce tím, ktorého zloženie rastie s úspešnosťou e-shopu.

Takéto riešenie na mieru je však vhodné aj pre zabehnutú “offline” firmu, ktorá chce rozšíriť svoje pôsobenie aj v internetovom prostredí. Pozná svoju pridanú hodnotu pre zákazníkov, konkurenčné výhody a má vopred jasnú stratégiu online predaja.

Ako sme spomínali, my sa venujeme riešeniam na mieru a pravidelnému rozvoju a zlepšovaniu funkcionalít, pretože to Vás vie kvalitne odlíšiť od Vašej konkurencie. Pre porovnanie Vám ponúkame aj rozhovor plný konkrétnych tipov na možné riešenia, ako sa pripraviť na celý proces výberu e-shopu, ako si vybrať dodávateľa a na čo všetko netreba zabudnúť.

Teraz asi viete, že sa konkrétne pre Váš typ biznisu bude hodiť práve na mieru pripravené riešenie, nakoľko veľa špecifických požiadaviek na funkcionalitu B2B riešení nie je možné zvládnuť s krabicovým riešením.

Ako ďalej?

Na úvod je potrebné si spísať očakávania a pripraviť zadanie. Podrobná vstupná analýza je veľmi dôležitá a dokáže ušetriť veľa času a financií. Je potrebné sa podrobne zamyslieť nad tým, ako sa budú vystavovať faktúry, odosielať tovar, tvoriť ceny, zľavy a ako sa bude pracovať so skladom. Veľmi dôležité je premyslieť aj doplnkové funkcie, ktoré na e-shope potrebujete.

Ak s týmto skúsenosti nemáte, nevadí. Môžete zvážiť externého konzultanta, ktorý Vám pomôže zadanie zadefinovať a následne pomôcť s výberom dodávateľa.

Ste o krôčik bližšie k želanému cieľu – vybrali ste si dodávateľa. Pre tento prípad sa tvárme, že ste si vybrali nás ?

Na úvod si podrobne prechádzame zadanie a vstupnú analýzu. Snažíme sa pochopiť obchodný model, spôsob fungovania firmy a to následne preniesť do online prostredia. Väčšina dnešných e-shopov na mieru už má presah do obchodných procesov, automatizovania činností a celkovej stratégie firmy aj keď na prvý pohľad môžu pôsobiť ako jednoduchý e-shop.

Po odsúhlasení zadania a analýzy potvrdíme rozpočet pre realizáciu. Začíname pracovať na prvej verzii pre spustenie e-shopu. Dizajnéri navrhnú funkčný prototyp. Po odsúhlasení spracujú grafický návrh aplikácie. Zabezpečia prvé testovanie spokojnosti používateľov s pripravovanou aplikáciou a jej celkovým dizajnom. Programátori pracujú na prepojení s ekonomickým systémom, implementáciou grafiky a programujú špecifické funkcionality. Dokončené časti postupne zverejňujeme na testovacej adrese, ktorá je prístupná zákazníkovi, ale aj širšej testovacej vzorke používateľov.

Ako dlho trvá dodanie a koľko stojí úspech?

Doba realizácie je približne 6 mesiacov. Cena a jej presnosť závisí od rozsahu zadania a kvality analýzy. Orientačne je však potrebné rátať so vstupnou investíciou vo výške okolo 15.000 EUR bez DPH a následne s mesačnými nákladmi na postupný rozvoj a údržbu e-shopu v závislosti od požiadaviek návštevníkov.

Toto je náš pohľad, naše skúsenosti. Naše, ako sa vraví, „ako na to“. V článku od autorky, pani Libuše Removčíkovej, si môžete porovnať naše riešenia s inými riešeniami, ktoré sú na trhu. Pani Removčíková to v závere článku zhodnotila nasledovne: Okrem nákladov však treba, obrazne povedané, zohľadniť aj schopnosti vodiča, a to, či dokáže využiť potenciál, ktorý má k dispozícii.

A my už len dodáme, že výber e-shopového riešenia je skutočne veľmi dôležité rozhodnutie, ktoré ovplyvňuje budúci úspech Vášho e-shopu.