Bart Digital Products Bart Digital Products

Ako som pochopil, že e-shop sa nedá robiť na kolene

Sme s mojím spoločníkom dosť sklamaní. Na našich stránkach, v e-shope, nie je taká premávka, ako sme očakávali. Občas máme problémy s redakčným systémom. Prišli sme na to, že nám ešte stále chýbajú niektoré dôležité funkcie, ktoré by e-shopu prospeli.

Moja mama dokonca utrúsila poznámku, že sme sa možno mali vopred viac informovať, čo taký e-shop potrebuje. Zneistila ma, myslel som, že sme sa pripravili dosť dobre.

Možno som naozaj niektoré informácie podcenil. Prípadne vôbec nezistil. A keďže zastávam názor, že lepšie neskôr ako nikdy (pravda, zvyčajne ho aplikujem v situáciach, ktoré súvisia len s neskonzumovanými zásobami v chladničke), pátram po tom, čo som zanedbal.

Koho sa ale opýtať, keď Bing je stále mimo a jeho spolubývajúci, ktorý nám web upravoval, má tesne pred štátnicami a o e-shope nechce momentálne ani počuť?

Paradoxne ma tentokrát nasmeroval otec. On internetu síce veľmi nerozumie, ale už som párkrát musel uznať, že je praktik. A má zdravý sedliacky rozum. Spýtal sa ma teda na rovinu, prečo som sa neobrátil na nejakú firmu. Trafil klinec po hlavičke. No prečo asi…takto to bolo rýchlejšie a lacnejšie! Aj keď teraz si už nie som taký istý.

Našiel som riešenie

Ponoril som sa zase do internetu a vyhľadal si niekoľko profi firiem. Zavolal som do tej, u ktorej sa mi najviac páčili ukážky ich prác. Volala sa Bart. Síce bola trošku od ruky, ale náhoda mi prihrala príležitosť a na druhý deň som bol tam.

Položili mi toľko otázok, až sa mi z nich zatočila hlava. Väčšinu som počul prvý krát v živote a na dobrú polovicu z nich, by mi nikdy v živote nenapadlo sa spýtať. Pri niektorých som hneď nepochopil, prečo mi ich kladú, no vzápätí mi to podrobne vysvetlili a ja som musel uznať, že boli ozaj na mieste.

Keď som skoro po dvoch hodinách odchádzal, nevedel som ani to, ako sa volám. Keď som potom dostal ich rozpočet, podlomili sa mi kolená. Avšak v rozpočte na 7 strán bolo okrem finančných čiastok tiež presne stanovené, čo navrhujú urobiť, prečo to urobiť a aký význam to bude mať pre náš obchod.

So známym som mal náročný a nepríjemný rozhovor. Nepríjemný hlavne pre mňa. Musím sa priznať, v podstate som prešustroval stovky eur…Ale spoločník sa zachoval rozumne a ja som si vydýchol. Ideme do toho. Tentokrát už poriadne!