Ako Koronavírus ovplyvnil eshop nášho zákazníka?
Aké dôsledky majú panické nákupy a prečo môžu výkyvy cien spôsobené koronavírusom niektoré firmy položiť?
S Martinom Solíkom z rodinnej firmy Solík, ktorá sa zaoberá predajom zváracej techniky, sme hovorili o tom:
- ako im koronavírus prevrátil firmu naruby,
- ako sa za posledný mesiac zmenili ceny ochranných pomôcok,
- prečo niektoré firmy môže koronavírus položiť,
- aké dilemy musia riešiť mnohí predajcovia v súvislosti s koronavírusom.
Vaša firma je lídrom v oblasti zváracej techniky, prečo hovoríme teraz o respirátoroch?
Sme špecialisti na zváraciu techniku. S tou súvisia aj ochranné pomôcky pre zváračov. Napriek tomu, že naši hlavní zákazníci sú priemyselné firmy, máme aj e-shop pomocou ktorého obsluhujeme B2C segment. A práve ten prevrátil naše podnikanie presne pred mesiacom hore nohami.
V čom?
Z pondelka na utorok (pozn. 27.1.-28.1.2020) sme zrazu zaznamenali v priebehu noci enormný nárast objednávok na respirátory od zákazníkov z e-shopu. Išlo o nárast v tisíckach percent. Najskôr sme tomu nerozumeli, no veľmi rýchlo sme pochopili, že u nás začali kupovať nové skupiny zákazníkov.