V inšpiráciách za mesiac november sa dozviete:
- o upgrade na Angular 12 v aplikácii Crossuite;
- o zavedení immediate AT testu;
- o upgrade aplikácie Ticketing V3 v sportnet.online;
- o novom dizajne pre eshop koberce.sk;
- o prepojení heureka.sk s eshopom internetovalekaren.eu;
- a o spustení nového eshopu christmasmagneticbook.com.
#health
Angular 12
Angular v Crossuite tíme používame na všetkých našich frontendových projektoch. Angular ako framework má frekvenciu aktualizácii danú relatívne striktne. Každých 6 mesiacov vydajú jednu hlavnú verziu a tri minoritné verzie. Zaužívané taktiež je, že každá párna majoritná verzia obsahuje breaking changes, čo znamená, že u nás sú nutné určité opatrenia a predpríprava na to, aby sme úspešne upgradovali.
Všetky projekty doteraz bežali na verzii 11, ktorá bola vydaná v novembri 2020. Upgradujeme až teraz, pretože zakaždým s upgradom čakáme minimálne jednu-dve minoritné verzie, kým sa utrasie, odchytia sa najhoršie bugy a vydajú sa nové verzie developerských nástrojov.
Aktuálne sme úspešne prešli na stabilnú verziu 12.2.13. Angular 12 so sebou prináša mnohé vylepšenia, o ktorých si môžete prečítať tu. Popri tom sme projekt spravili opäť o čosi viac striktnejší z pohľadu písania kódu (typescript) a aj z pohľadu šablón. Toto sme docielili nastavením “strict” a “strictTemplates” a všetkých ďalších pridružených nastavení. Do budúcnosti by nám to malo priniesť menej bugov a rýchlejší vývoj. Čerešničkou je, že sme takto projekty pripravili na budúci prechod do verzie 13.
Od kritického bugu k immediate automatizovanému testu
Jednou z hlavných úloh QA tímu na projekte Crossuite je zabezpečiť bezproblémový release nových funkcionalít bez stresu, čo sme sa všetci dozvedeli na poslednom FE masters od Lukáša. Tento proces zabezpečujú v nemalej miere aj automatizované E2E testy, ktorými kontrolujeme každú novú, ale už aj existujúcu implementáciu vývojárov. Čo však v prípade, ak nastane edge case, ktorý tieto testy nezachytia a na produkcii sa objaví nečakaný kritický bug?
V takomto prípade je nutné túto situáciu vyriešiť quick-fix engineering update (hotfix) verziou. Na tejto časti procesu sa podieľa aj QA tím, kde sme sa spolu s kolegami rozhodli, že každý fix kritického bugu bude sprevádzať automatizovaný E2E test, ktorý bude špeciálne vyvinutý na daný typ problému. Scenár pozostáva z jednotlivých krokov, ktoré je potrebné vykonať pre replikáciu daného bugu. Následne jeden z členov tímu tento scenár implementuje v rámci automatizovaného testu, ktorý bude spustený pred releasom samotnej hotfix verzie, ale aj v rámci každej novej.
Rovnako ako v prípade samotnej feature, odhalil tento bug aj nedostatok pri implementácii automatizovaných testov. Riešením tohto nedostatku sa stal immediate AT test, ktorý sme zakomponovali do delivery procesu, pričom sprevádza software update developerov v hotfix verziách. Týmto krokom zamedzíme vzniku takéhoto typu problému na produkcii, ktorý by mohol vzniknúť implementáciou novej funkcionality alebo úpravou už existujúcej, a ktorý ešte nie je pokrytý automatizovanými testami.
#sport
Ticketing V3
Pustili sme sa do veľkého upgrade Ticketing aplikácie z portálu sportnet.online. Sme na začiatku, ale už máme za sebou prvý úspešný šprint v tomto behu na dlhú trať.
Pripravili sme pre zákazníkov štandardné miesta podujatí a hneď sme aj naimportovali štadión Senec a Poprad. Takto je od teraz možné plánovať eventy na týchto štadiónoch a predávať lístky po jednotlivých sedadlách bez toho aby si zákazníci museli pracne generovať mapu sedačiek. Samozrejme táto možnosť pribudla tiež a tak je možné jednoduchým spôsobom nejakú sálu premeniť na predaj na konkrétne stoličky.
Zmenili sme aj administrátorský pohľad na sektory. Ostali zachované funkcionality ako VIP sektory, predpredaj konkrétnym skupinám zákazníkov z CRM, či rezervácia v reálnom čase s platbou. Ďalšie šprinty prinesú ďalšie rozšírenia ako predaj lístkov cez vouchery, alebo hromadný predaj lístkov organizáciám a následné pozvánky na podujatia, ktorými potvrdíte RSVP na pár kliknutí. Určite sa tým pochválime v ďalších newslettroch.
#ecommerce
Koberce.sk
Len nedávno sme úspešne spustili nový dizajn eshopu zaclony.sk a teraz prišiel na rad osviežiť aj web koberce.sk. Posvietili sme si predovšetkým na úvodnú stránku a stránku s kategóriami, nakoľko na tej produktovej bol redizajn vypracovaný už skôr.
Úvodná stránka dáva do pozornosti prebiehajúce akcie a ponuky v podobe veľkých bannerov. Pod nimi sa nachádzajú bleskové informácie a benefity, ktorými disponuje tento eshop, ako sú strihanie a obšívanie na mieru, poradenstvo a pod. Nasledujú sekcie s vybranými TOP produktmi z oblasti podláh a kobercov pre najmenších do detských izieb. Nechýbajú ani rady a tipy pre výber správneho koberca, či podlahovej krytiny a sprievodca kobercovou terminológiou, ktorá Vám pomôže objasniť rozdiely medzi jednotlivými typmi kobercov. Na záver sú predstavené aj ďalšie eshopy, ktoré patria pod túto spoločnosť.
Na stránke kategórie sme upravili zobrazenie hierarchie nadradených a podradených kategórií a kariet produktov. Nechýba ani filter, ktorý vám pomôže nájsť tie správne produkty.
Internetovalekaren.eu
Ponúkate svoje produkty aj prostredníctvom heureky? Majú vaše produkty na heureke nejaké recenzie? Tak sem s nimi!
Heureka ponúka možnosť sťahovania všetkých recenzií v rámci jedného feedu, ktorý sa denne aktualizuje a dopĺňa o nové recenzie. Recenzie z feedu je následne možné uložiť do vášho eshopu a podľa čísla objednávky spárovať s konkrétnymi produktmi. Takto sme to zapracovali aj na eshope internetovalekaren.eu. Recenzie sú k dispozícii v samostatnej sekcii v administrácii, pričom je povolené editovať ich publikovanie. Produkty sú tak doplnené okrem recenzií odoslaných priamo z webu aj o tie z heureky.
Christmasmagneticbook.com
V priebehu jesene sme spustili nový eshop christmasmagneticbook.com, ktorý sa zameriava na predaj vianočnej magnetickej knižky pre deti. Ide o eshop postavený na platforme Magento 2.
Na predstavenie knižky boli pripravené aj zaujímavé animácie na domovskej stránke, ktoré sú ovládané scrollovaním návštevníka. Tieto animácie nám ukážu aké prekvapenia nás čakajú po otvorení tejto magnetickej knižky. Okrem domovskej stránky boli upravené aj všetky ostatné podstránky a iné časti webu podľa pripravenej grafiky. Ku produktu bolo vytvorených aj niekoľko vlastných atribútov, ktoré je možné upravovať a aktualizovať pomocou administrácie.
Pri kúpe knižky nás čaká jednoduchý jednokrokový košík, niekoľko možností spôsobu dodania a na platbu môžeme využiť platobnú bránu Stripe. Knižku je možné zakúpiť vo viacerých európskych krajinách a web vieme prezerať okrem anglického jazyka aj v nemčine.