9 najužitočnejších automatizovaných emailov pre každý eshop

Automatizované emailové kampane sú v dnešnej dobe dôležitým nástrojom pre efektívnu komunikáciu medzi zákazníkmi a eshopmi. Najlepšie sú také, o ktoré sa vôbec netreba starať – stačí ich nastaviť, zapnúť a ony už sami urobia všetko potrebné. Existuje množstvo nástrojov, ktoré vám umožňujú takéto kampane spravovať, no jednoznačne najznámejším je Mailchimp. A hoci má na aktuálnom trhu veľa konkurentov, stále ponúka výborné funkcie a ľahkú integráciu. Okrem toho, v platených verziách poskytuje aj podporu pre klientov.

Samozrejme, aby sa odlíšil, Mailchimp ponovom poskytuje okrem emailov aj rôzne ďalšie funkcionality, ako jednoduché reklamy cez Google, zasielanie pohľadníc, tvorbu webových stránok, príspevky na sociálnych sieťach a prieskumy. Niektoré z nich sme vyskúšali a myslíme si, že existuje viacero iných nástrojov, ktoré tieto úlohy zvládnu oveľa jednoduchšie. V automatizovaných emailoch však zostáva podľa nás jedničkou. A toto je zoznam takých, ktoré odporúčame implementovať na každý eshop:

  1. Uvítací email: Vyčarte úsmev na tvári novoregistrovaným zákazníkom. Predstavte im svoj tím, to najlepšie z tovaru a vaše unikátne predajné argumenty. Alebo ich motivujte k premiérovému nákupu zľavovým kódom. Prvý dojem máte predsa možnosť urobiť len raz, tak prečo ho nepremeniť na zisk? 
  2. Produktové emaily: Nová značka, ponuka či kolekcia? Vyberte z nej to najlepšie a pošlite o tom svojim zákazníkom bežný produktový email. Aj pri nízkych nákladoch vám môžu takéto správy pomôcť získať opakované nákupy.
  3. Segmentované emaily: Ak vo svojom eshope využívate zákaznícke skupiny, môžete ich ľahko prepojiť s Mailchimpom a zasielať im relevantné správy. Táto funkcionalita je ideálna pre veľkoobchodných či VIP zákazníkov, alebo aj zákazníkov po riešení reklamácie. 
  4. Reaktivácia spiacich zákazníkov: Zaregistroval sa u vás nový používateľ, no už dlhšie nenakúpil? Pripomeňte sa mu! Nastavte v Mailchimpe požadované časové obdobie, po ktorom sa má zákazníkovi poslať automatizovaný email s pripomienkou na uskutočnenie nákupu. Možno mu príde práve vhod.
  5. Narodeninové emaily: Dátum narodenia zbiera pri registrácii už takmer každý eshop. Nemusí to však ostať len pri kontrole veku. Z vaše databázy môže tento údaj putovať rovno do Mailchimpu, kde vám poslúži ako základ pre zasielanie emailov s narodeninovým prianím či rovno zľavou. 
  6. Opustený košík: Majú vaši zákazníci plné košíky produktov, no nie a nie kliknúť na Objednať? Možno iba zabudli. Pripomeňte sa im a motivujte ich k dokončeniu objednávky napríklad zľavou z dopravy. Vďaka nej sa k svojmu nákupu určite radi vrátia.
  7. Odmeny pre VIP zákazníkov: Odmeňte tých najvernejších! Vytvorte program bonusov pre VIP zákazníkov, ktorí dosiahnu určitú sumu nákupu v zvolenom období. V Mailchimpe potom stačí už len nastaviť hodnoty a tešiť sa na ďalšie a ďalšie objednávky.
  8. Výročie prihlásenia na odber newslettera: Oslávte výročie prihlásenia sa zákazníkov na odber vášho newslettera a preukážte im svoju vďačnosť. Predsalen, v tejto dobe plnej informácií nie je to, že čítajú práve vaše správy, úplná maličkosť.
  9. Získanie recenzií po nákupe: Chcete vedieť, čo si vaši zákazníci naozaj myslia? Opýtajte sa ich to! Po dokončení nákupu im pošlite email, v ktorom ich požiadate o poskytnutie recenzie na zakúpený tovar. Možno vám pomôže vylepšiť vaše služby aj vašu ponuku.

Pro tip na záver: Vedeli ste, že Mailchimp je možné využiť aj na zasielanie transakčných emailov, teda správ o zmenách stavov objednávok? Hoci túto funkcionalitu ponúka takmer každý eshop, v Mailchimpe je možné presne sledovať ich otvorenosť, plne ich personalizovať a tiež využívať informácie z nich na ďalšie akcie. Napríklad aj na automatizované emaily spomínané vyššie. 

Ak váš eshop ešte nie je prepojený s Mailchimpom, radi vám s tým pomôžeme. A čo sa týka automatizovaných emailov, poznáme ľudí, ktorí ich pre vás vymyslia aj nastavia ⬇️ :)

Tento článok vznikol v spolupráci s agentúrou Poppies.