V dnešnej dobe je veľmi ľahké vytvoriť web stránky. Podľa portálu heureka.sk počet internetových obchodov na Slovensku presiahol 8000, čo predstavuje medziročný nárast zhruba o 15%.

Väčšina z nich pritom nefunguje. Neprinesú nikomu nič, len stoja peniaze, zaberajú čas, úsilie a energiu. A frustrujú ľudí, ktorí ich navštevujú.

Našťastie, vaše webové stránky môžu byť iné. Je možné vybudovať web, ktorý vám pomôže rásť a rozvíjať vaše podnikanie.

1. chyba: Web nie je aktuálny

Obsahovo nevystihuje podstatu a sú na ňom umiestnené zastaralé informácie.

Nájdite si aspoň 10 minút denne a pridajte na stránku čo i len zopár riadkov. Budete prekvapený, koľko obsahu takto vytvoríte alebo upravíte za mesiac.

2. chyba: Zbytočne komplikovaný pre návštevníka

Zamyslite sa nad otázkou: Čo považujete za najdôležitejšie, aby návštevník na webe urobil? Vyzerá to jednoducho, avšak v konečnej interakcii zákazníka je možné veľmi veľa pokaziť a veľa návštevníkov tak nedokončí svoj nákup (aj keď už má tovar v košíku). Získate NIE v priebehu posledných pár sekúnd.

Vyhnite sa napr.: nútenej registrácii, zbytočným krokom vedúcim k nákupu, zbytočne komplikovaným obchodným podmienkam, nedostatočným platobným a dodacím možnostiam, skrytým cenám dopravy či neuvádzaniu kontaktných údajov a reklamačných podmienok.

3. chyba: Nemáte plán B, pre tých ktorých nedokážete uspokojiť

Ak sa už návštevník vášho webu rozhodne nenakúpiť, mali by ste mu ponúknuť inú možnosť. Nie vždy má čas, peniaze, chuť a náladu nakupovať.

Zvýšte dôveru návštevníka vo váš web. Vytvorte si s návštevníkom vzťah, skúste získať čo najviac informácii o ňom a cez analytické nástroje spoznajte jeho správanie sa na webe. Dajte mu poriadny dôvod poskytnúť vám jeho e-mail alebo aspoň liknúť vašu FB stránku.

4. chyba: Budujete stránky podľa seba a nie pre potreby vašich návštevníkov

Nemôžete dotlačiť návštevníkov k nákupu len cez popis vlastností ponúkaných produktov. Návštevníci musia mať potrebu kúpiť váš produkt a rozhodnúť sa sami.

Vytvorte nákupné modely správania sa a vysvetlite dôvody, prečo u vás nakúpiť. Okrem popisu vlastností, popíšte aj benefity a možnosti použitia vašich produktov.

5. chyba: Snažíte sa predať príliš skoro

Na webe dnes návštevníci hľadajú informácie. Nie vždy majú záujem zakúpiť váš produkt. Myslite na to a ponúknite im čo najviac informácií.

Buďte expertom vo vašej oblasti podnikania: píšte články, vytvorte si blog, ponúknite e-book na stiahnutie, buďte aktívny na fórach a Facebooku. Presvedčte ľudí, že ste expert ešte skôr, ako prídu na váš web.

6. chyba: Oslovujete všetkých a vlastne nikoho

Snažíte sa na trhu osloviť každého, čo vytvára náklady na propagáciu a rozširuje konkurenciu.

Rozdeľte si Vašich zákazníkov do menších segmentov a cieľte ponuku na tieto segmenty.

7. chyba: Nepoužívate bezplatné online eCommerce nástroje

Internetový marketing už nie je len o tom, ako dostať návštevníkov na váš web. Je dôležité zbierať dáta, vyhodnocovať ich a predpovedať správanie sa návštevníkov na vašom webe.

Aspoň raz za mesiac si pozrite štatistiku návštevnosti stránok a skúste sa zamerať nielen na počty návštev, ale takisto zdroje, odkiaľ užívatelia prišli. Všímajte si dni a časy, ktoré sú pre vašich zákazníkov atraktívne a pracujte s mierou konverzií – koľko návštevníkov reálne uskutočnilo nákup, koľko sa prihlásilo na odber newslettra a koľko z nich vykonalo na stránke ďalšie aktivity.

Zdieľať na

Komentáre

komentárov