Zaznamenali ste vysokú mieru odchodov vašich zákazníkov z nákupného košíka? V tomto článku sme si pre vás pripravili štyri hlavné dôvody, prečo vaši zákazníci môžu opustiť nákupný košík a ukážeme si niekoľko tipov, ako tomu zabrániť.

1) Dokončenie nákupu je podmienené registráciou

Potom, čo váš zákazník strávil takmer dvadsať minút svojho času výberom vianočných darčekov pre všetkých svojich rodinných príslušníkov, je konečne odhodlaný dokončiť objednávku. Stláča tlačidlo “objednať” a v tom sa mu zobrazí stránka s textom “Pre dokončenie objednávky je nutná registrácia”.

Niektorí si možno povedia „fajn“ a zaregistrujú sa. Iní si pomyslia, prečo od nich vyžadujete registráciu, ak váš eshop neplánujú navštíviť znova, pretože tovar, ktorý si chceli objednať potrebujú len na špeciálnu príležitosť. Ďalších zas môže odradiť množstvo polí, ktoré musia pri registrácii vyplniť a pomyslia si, či im ten čas za to stojí. Neriskujte stratu zákazníka pre povinnú registráciu.

 


* Ponúknite zákazníkovi možnosť registrácie až po dokončení objednávky, spolu s výhodami prečo by tak mal spraviť.

 

2) Zložitý proces nákupu

Častým dôvodom prečo zákazník opustí nákupný košík je práve to, že nákupný proces je natoľko zložitý, že zákazník má problém s jeho dokončením.

Týchto pár tipov vám pomôže zjednodušiť nákupný proces:

1) Zbavte sa nepotrebných textov, tlačidiel a polí vo formulároch
Smerujte všetku pozornosť zákazníka na dokončenie objednávky. Odstráňte z košíka všetky prvky, ktoré nie sú potrebné. Zbytočne by mohli zákazníka navádzať k tomu, aby opustil košík. Nebojte sa preto odstrániť z košíka celú navigáciu stránky, pätičku a ďalšie prvky a ponechať len samotný objednávkový formulár s logom vášho eshopu.

2) Uľahčite vypĺňanie formulárov
Nenúťte zákazníka vypisovať údaje, ktoré vám už raz poskytol.



* V prípade prihláseného zákazníka viete predvyplniť údaje, ktoré uviedol pri registrácii.

Myslite za zákazníka.


* Autocomplete je skvelá funkcia, ktorá nie len ušetrí čas, ale taktiež zamedzí chybám a preklepom pri vypĺňaní.

Prispôsobte košík vašim zákazníkom.


* Ak viete, že 90% vašich zákazníkov pochádza zo Slovenska, zobrazte im túto možnosť ako prvú.

3) Informujte zákazníka, v ktorom kroku objednávky sa nachádza
Buďte transparentný a dajde zákazníkovi jasne najavo, koľko krokov ho v objednávke čaká a kde sa aktuálne nachádza.

 

3) Neočakávané náklady na dopravu

Neočakávané náklady sú jedným z hlavných dôvodov, prečo množstvo zákazníkov opustí košík pred dokončením nákupu. Nikto nemá rád nemilé prekvapenia, obzvlášť ak sa týkajú peňazí.

Poďme si ukázať ako im predísť:

1) Informujte vopred
V prípade vyššieho poštovného, informujte zákazníka o jeho cene vopred. Ideálne, ak informáciu o cene poštovného zobrazíte už v detaile produktu. Zákazník tak neostane prekvapený v procese nákupu.

2) Doprava zadarmo
Ďalšou úspešnou stratégiou je zohľadniť cenu dopravy v cene produktu a ponúknuť tak “dopravu zadarmo”. Ľudia sú totiž ochotnejší zaplatiť vyššiu sumu za tovar, než aby ju mali zaplatiť za dopravu. Vidia totiž hodnotu v tovare, za ktorý platia, kým dopravu vnímajú len ako akúsi daň.

Ponúkajte dopravu zadarmo aj keď to znamená, že zvýšite cenu produktov o pár EUR.

Môžete tiež určiť minimálnu hodnotu objednávky pre získanie dopravy zadarmo, čím motivujete zákazníkov k tomu, aby nakúpili viac tovaru. Okrem iného doprava zadarmo je aj skvelou konkurenčnou výhodou.

 

4) Stránka pôsobí nedôveryhodne

Stalo sa vám niekedy, že ste na internete narazili na skvelý produkt, no eshop, na ktorom ho ponúkali vyzeral dosť zastaralo? Pravdepodobne ste si pomysleli, či daný eshop vôbec funguje. Nehovoriac o tom, či by ste takémuto eshopu poskytli údaje o vašej platobnej karte. A práve to je jeden z hlavných dôvodov, prečo vaši zákazníci opustia košík ešte pred dokončením nákupu. Vášmu eshopu jednoducho neveria.

Týchto 5 tipov vám pomôže pôsobiť dôveryhodnejšie:

1) SSL certifikát

Chcete vyzerať na webe dôveryhodne? V tom prípade je pre vás SSL certifikát nutnosť. Okrem iného vám pomôže zlepšiť aj vašu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania a to sa naozaj oplatí!

2) Certifikát o bezpečnom nákupe
Ďalší certifikát, ktorý vám pomôže pôsobiť dôveryhodnejšie. Má ho napríklad “Dr.Max, Zoot, Mall, Martinus” a mnoho ďalších úspešných eshopov.
www.bezpecnynakup.sk

3) Moderný a responzívny dizajn
Časy keď boli “IN” tlačítkové telefóny s malými displejmi sú už dávno preč. Dnes väčšina zákazníkov nakupuje cez svoj smartphone a preto by váš web mal byť responzívny. Nepodceňujte responzívnu verziu a dbajte na to, aby sa váš eshop používal jednoducho na všetkých zariadeniach.

4) Vyvarujte sa chybám na stránke
Ak zákazníkovi namiesto obrázku zobrazíte toto “  ”, určite vám to na dôvere nepridá. Dajte si pozor, aby na vašej web stránke fungovalo všetko ako má.

5) Pozitívne hodnotenia zákazníkov
Zákazníci si radi čítajú hodnotenia na portáloch, ako sú napríklad heureka.sk. Starajte sa o svojich zákazníkov, aby o vás písali v dobrom.

 

Ako sme inovovali košík na zachej.sk?