Posledný februárový týždeň som si „zaletel“ do hlavného mesta Nemecka, kde som navštívil jedno z najväčších ecommerce podujatí v Európe. Minulý rok som sa zúčastnil podobného podujatia s názvom Eshop summit&expo v Prahe, ktoré bolo na veľmi dobrej úrovni a tak boli očakávania vysoké.

Ecommerce Berlin Expo sa konalo v industriálnych priestoroch s názvom Station Berlin, kde sa predstavilo 150 vystavovateľov a 40 spíkrov. Vyše 5 000 návštevníkov tak malo možnosť „ochutnať“ aktuálne trendy z ecommerce prostredia. Celé podujatie bolo zadarmo, stačilo sa zaregistrovať.

Hlavné témy Ecommerce Berlín Expo

  • Voice Search – top téma, čísla nepustia a analytici z Algolia search predpovedajú, že už v roku 2020 bude 50% všetkých online vyhľadávaní práve vyhľadávaní hlasom a preto odporúčajú už teraz pripravovať weby na túto „feature“. Samozrejme na slovenskú lokalizáciu si ešte počkáme 🙂
  • Zjednodušenie nákupného procesu – na prípadovej štúdii eshopu mytoys.de bolo odprezentované, ako viete uľahčiť nákupný proces registrovaným používateľom. Pokiaľ si raz registrovaný používateľ preddefinuje svoj „obľúbený“ spôsob dodania a spôsob platby, automaticky pri ďalšom nákupe v eshope je tento krok nákupného procesu vynechaný. Samozrejme vo svojom profile si vie možnosti dopravy a platby kedykoľvek upraviť.
  • Machine learning – táto téma nesmie chýbať na žiadnom podobnom evente, a tak tomu nebolo ani v Berlíne. Dbajte na to, aby ste zbierali iba dôležité dáta, s ktorými viete reálne ďalej pracovať a zbierajte len také dáta, s ktorými chcete vyriešiť nejaký „problém“,  resp. uľahčiť navštevníkovi rozhodovanie.
  • Video reklamy – video je číslom jedna v aktuálnych trendoch online marketingu. MarleySpoon.com je web, prostredníctvom ktorého si viete vyskladať jedalníček na celý týždeň. Zaujímavosťou je, že jedlo si varíte sami zo surovín, ktoré vám prinesie kuriér spolu s receptom. Práve na prípadovej štúdii tejto web stránky bolo ukázané, ako sa dá využiť potenciál reklám na Youtube. Okrem videa plného emócii netreba zabudnúť na správne nastavenie smart biddingu v reklamnej sieti Google a samozrejme čo najpresnejšie definovať call to action, ktoré nasmeruje používateľa z reklamy na váš web.

Zaujímavé nástroje, ktoré zaujali

  • Algolia Search – vyhľadávací engine
  • OptiMonk – balík online nástrojov pre zvýšenie konverzie
  • Trusted Shops – „must have“ certifikát (nielen) pre nemecké eshopy

Zonam všetkých vystavovateľov nájdete tu.

Pre koho je Ecommerce ExpoBerlín určený?

Ak plánujete expanziu na zahraničné trhy smerom na západ, určite toto podujatie odporúčam navštíviť. Ale pokiaľ vlastníte alebo pracujete pre eshop so slovenskou prípadne českou klientelou odporúčam navštíviť geograficky bližšie podujatia a to napríklad Czech On-line Expo alebo Reshoper.

Chcete sa dozvedieť viac informácii o Ecommerce Berlin Expo?

foto: facebook