Neviete sa rozhodnúť, či je lepšie použiť infinite scrolling alebo klasické stránkovanie? Poďme si predstaviť jednotlivé metódy, vysvetliť ich výhody a nevýhody a povedať si, ktorá z metód je vhodná pre aký typ projektu.

Infinite scrolling

Infinite scrolling alebo tiež nekonečné posúvanie je spôsob, ktorý umožní používateľovi prechádzať veľkým množstvom obsahu bez nutnosti prejsť na ďalšiu stranu, alebo niekam kliknúť.

Výhody

  1. Navádza používateľov k prezeraniu väčšieho množstva obsahu
    Infinity scrolling je skvelý spôsob, ako donútiť používateľa, aby si prezrel čo najviac obsahu a strávil tak viac času na vašom webe.
    Infinity scrolling je preto skvelou voľbou pre typ webov, kde používateľ nehľadá nič konkrétne, ale chce zobraziť množstvo položiek, aby si spomedzi nich vybral tú, ktorá sa mu najviac páči.
  2. Rýchlejšie prezeranie obsahu
    Vďaka infinite scrolling dokážeme používateľovi načítať ďalšiu stranu vždy, keď sa blíži na koniec aktuálnej a tak nemusí čakať na jej načítanie. Okrem toho sa mu nový obsah zobrazí bez nutnosti ďalšieho klikania.

Nevýhody

  1. Zavádzajúci posuvník
    Pri tomto type zobrazenia nastáva problém s posuvníkom, pretože ten zobrazuje aktuálny stav, avšak pri načítaní ďalšieho obsahu sa jeho stav aktualizuje a používateľ tak nevie, koľko obsahu ho ešte čaká, kým príde na jeho koniec.
  2. Problém s pätičkou
    Pri infinite scrolling sa často krát stáva to, že používateľ sa chce presunúť na pätičku stránky, avšak pre automatické načítanie obsahu mu to nie je umožnené, pokiaľ sa mu nenačíta všetok obsah.

 

Stránkovanie

Stránkovanie je prvok, ktorý rozdeľuje obsah na samostatné strany a umožňuje sa medzi nimi preklikávať.

Výhody

  1. Vyššia konverzia
    Infinite scrolling vedie používateľov k tomu, že majú tendenciu preletieť veľké množstvo položiek bez toho, aby si ich pozorne prezreli. Pri klasickom stránkovaní tak zaistíme vyššiu pozornosť jednotlivým položkám.
  2. Väčší pocit kontroly nad stránkou
    Používateľ má väčší pocit kontroly nad samotnou stránkou, pretože on sám rozhoduje o tom, či chce zobraziť ďalšiu stranu s obsahom, alebo nie.
  3. Používateľ je informovaný, kde sa práve nachádza
    Používateľ má jasnú informáciu o tom, na ktorej strane sa aktuálne nachádza a tak sa vie neskôr vrátiť na konkrétnu stranu a nájsť to čo hľadal.
    Stránkovanie je preto vhodné predovšetkým pre internetové obchody. Pretože, ak používatelia nakupujú online, chcú sa vrátiť na miesto, kde skončili a pokračovať v nakupovaní.

Nevýhody

  1. Používateľ musí vykonať akciu naviac, v tomto prípade kliknúť na ďalšiu stránku.

 

Zhrnutie

Takže kedy je lepšie použiť infinite scrolling a kedy stránkovanie? Všetko to závisí od typu obsahu a vášho cieľa. Ak prevádzkujete internetový obchod a ide vám predovšetkým o čo najlepšie konverzie, určite by ste mali zvoliť klasické stránkovanie.
V prípade, že prevádzkujete sociálnu sieť ako je Instagram, Pinterest či Facebook, kedy je vašim hlavným cieľom používateľovi poskytnúť čo najviac obsahu, aby ste mu mohli zobraziť čo najväčšie množstvo reklám a udržať tak jeho pozornosť na vašej stránke čo najdlhšie, zvoľte Infinite scrolling.

 

Ako tvoríme dizajn v bart.sk?