Digitálne inšpirácie #75: Čo inovatívne sme spolu zrealizovali v januári

Teší nás, keď môžeme byť svedkami biznisového rastu našich klientov. Každá zmena však so sebou prináša aj nové výzvy. Vstup na zahraničný trh si vyžaduje poznanie novej legislatívy, kvôli novým cieľovým skupinám zákazníkov zas musíme opätovne upraviť používateľské rozhranie a rôzne odvetvia si často vyžadujú vlastné špecifické funkcionality. Presne takéto úlohy nás však bavia, a preto sme pripravení podporiť našich klientov na každom kroku ich cesty k úspešnému podnikaniu.

Imisped.sk transformuje spôsob, akým si zákazníci objednávajú prepravu

Samo

Pre spoločnosť iMi Trade dlhodobo vyvíjame eshop s reklamnými predmetmi. V priebehu posledných mesiacov sme však našu spoluprácu rozšírili aj na ďalší web, ktorý transformuje spôsob, akým si zákazníci objednávajú prepravu. 

Nová platforma sa orientuje na efektívnejšie a rýchlejšie objednávanie kamiónovej prepravy. Na imisped.sk si môžu zákazníci vybrať miesto naloženia a miesto vykládky, získať výpočet ceny prepravy a službu si okamžite objednať, s možnosťou platby na faktúru. Tento systém prináša výhody nielen pre nové biznisy, ale aj pre etablované firmy. Napríklad, ak továreň naliehavo potrebuje dodať materiál, môže namiesto zdĺhavého obvolávania prepravných firiem využiť expresnú službu na imisped.sk, a prepravu si objednať v priebehu sekúnd.

Aktuálne je spustená preprava medzi Slovenskom a Nemeckom, ale v blízkej dobe plánujeme rozšíriť služby aj do ďalších európskych krajín ako Belgicko, Švajčiarsko, Česko či Francúzsko.

Zrýchlili sme načítavanie reportov v aplikácii Crossuite

Juraj

Medzi klientov belgickej eHealth aplikácie Crossuite patrí aj niekoľko veľkých kliník, ktoré do systému zapisujú doslova tisícky údajov. A práve tie nám reportovali problémy s extrémne pomalým načítavaním dát, najmä pri filtrovaní reportov za dlhšie časové obdobia (dva – tri roky). Pôvodný spôsob spracovania informácií sme teda museli zmeniť. Ako?

Stránkovanie aj fulltextové vyhľadávanie sme presunuli z frontendu na backend. To nám umožnilo efektívnejšie využívať serverové zdroje a znížiť množstvo údajov, ktoré musí webový prehliadač stiahnuť, uchovať v pamäti a následne zobraziť. V rámci tejto optimalizácie sme, pre potrebu výkonnejšieho vyhľadávania, implementovali aj špeciálnu vrstvu postavenú na technológii Elasticsearch. To výrazne zvýšilo rýchlosť a presnosť vyhľadávania. Zároveň sme rozdelili dopyty medzi databázu a aplikáciu a zoptimalizovali výpočet štatistických údajov.

Výsledkom týchto zlepšení je rádovo rýchlejšie zobrazovanie údajov, hlavne v prípade filtrovania reportov za naozaj rozsiahle časové obdobia.

V ankete Jedenástka 30-ročia si mohli súťažiaci vyskladať najlepšiu futbalovú zostavu

Michal

Slovenská futbalová reprezentácia oslavuje v roku 2024 pozoruhodný míľnik – svoje 30. výročie. Pri tejto príležitosti sme pre Slovenský futbalový zväz (SFZ) vytvorili jedinečnú anketu s názvom „Jedenástka 30-ročia“. Pomocou nej si mohli futbaloví fanúšikovia do 29. januára zostaviť z 55 legendárnych hráčov vlastnú futbalovú jedenástku, a zároveň si zasúťažiť o zaujímavé ceny. Špecialitou bolo dynamické generovanie náhľadového obrázka pri zdieľaní na sociálnych sieťach, vďaka ktorej mohli súťažiaci vyzdieľať svoju konkrétnu personalizovanú zostavu priateľom a známym. Anketa pritom využívala štandardnú a overenú službu portálu Spornet.online určenú pre hlasovanie, a preto fungovala rýchlo a bezpečne.

Nový systém platieb je prvým krokom k rozšíreniu aplikácie Crossuite medzi nových klientov

Julka

Aplikácia Crosssuite, pôvodne určená lekárom, sa pomaly ale isto dostáva aj k širšej cieľovej skupine zákazníkov. Medzi jej nových používateľov by mali patriť dokonca i klienti mimo sektor zdravotníctva. S týmto pozitívnym rastom sa ale, prirodzene, spájajú aj zmeny niektorých funkcionalít. Jednou z prvých bol systém platieb. 

Dosiaľ bola fukcionalita platieb striktne prepojená s liečbami (treatments). Aby ju mohli noví používatelia využívať aj na iné služby, odčlenili sme ju do samostatného modulu a prepojili priamo s udalosťami (events). Teraz môžu klienti zadať požiadavku na platbu za akúkoľvek službu, ktorú pre svojho zákazníka vykonali, vďaka čomu je využitie tejto funkcionality oveľa flexibilnejšie. 

3 vylepšenia pre lepší nákupný zážitok na eshope xfarby.sk

Dominik

Na eshope xfarby.sk si môžu zákazníci po novom zakúpiť vo výhodnej cene aj produkty s drobnými nedostatkami, ako poškodený obal či končiaca záručná doba. Nastavenie ceny tohto špeciálneho tovaru je pritom možné priamo zo skladového systému. Administrátor tu určí výšku zľavy, spôsob jej zobrazenia na eshope, a tiež to, ako sa informácia prenesie do účtovného systému. Zároveň sme navrhli aj vizuálne jasnú separáciu medzi týmito a klasickými zľavami, čím sa uľahčila administrácia a zachovala prehľadnosť ponuky.

Ďalšie vylepšenie sa týka zobrazenia skladových zásob v kamenných predajniach. Ak si zákazník zvolí osobný odber svojho nákupu na predajni, a niektorý z produktov nie je na jej sklade dostupný, systém mu automaticky zobrazí upozornenie. Svoj košík tak môže ihneď upraviť a chýbajúci produkt nahradiť inou alternatívou.

Ukážka zobrazenia stavu skladových zásob na jednotlivých odberných miestach.

Poslednou novinkou je možnosť editácie bezpečnostných upozornení, ktoré poukazujú na produkty škodlivé pre človeka alebo životné prostredie. Prax nám totiž ukázala potrebu upravovať tieto informácie flexibilne, v reakcii na legislatívne zmeny. 

Tieto vylepšenia na xfarby.sk prinášajú nielen lepší zážitok pre zákazníkov, ale aj zvýšenú efektivitu nákupného procesu.

Odporúčania na top novinky zo Zachej.sk nájdu odteraz zákazníci priamo v košíku

Bianka
Bianka

Košík eshopu Zachej.sk vylepšujeme takmer neustále. Nedávno sme doň implementovali aj funkcionalitu, ktorá umožňuje efektívnejšiu prezentáciu zľavnených produktov a noviniek.

Pôvodne košík v prvom kroku zobrazoval dve sekcie súvisiace so zľavnenými produktami – Za výhodnú cenu len k Vášmu nákupu, kde si zákazníci mohli vybrať jeden darček k objednávke, a Produkty so zľavou až 40%. Okrem tovaru vo výhodnej cene sme však zákazníkov chceli upozorniť aj na nové zľavnené produkty v ponuke Zachej.sk. Preto sme do košíka zaradili sekciu TOP novinky v zľave. Tri doplnkové sekcie však zhoršovali používateľský zážitok, a tak sme informáciu o výrazne zľavnených produktoch presunuli do popup okna. To sa aktivuje v momente, keď zákazník pridá tovar do košíka. 

Vďaka tomuto riešeniu majú zákazníci lepší prístup k všetkým aktuálnym zľavám, či už ide o dlhodobo ponúkané produkty alebo o novinky z vydavateľstva Zachej. Nákupný proces je však stále plynulý a vizuálne estetický.

Popup okno pri vložení produktu do košíka.
Nový dizajn košíka so sekciami TOP novinky v zľave a Za výhodnú cenu len k vášmu nákupu.

Zaujala vás niektorá z inšpirácií a radi by ste ju nasadili aj na váš projekt?