Prípravy na azda najkrajšie sviatky a vysvietený stromček nás síce v decembri trošku rozptyľovali od práce, no nedali sme sa. Aj v poslednom mesiaci roka sme intenzívne pracovali na novinkách pre našich klientov. Tentokrát sa týkali bezpečnej autorizácie, pohodlného prístupu k dôležitým funkciám a vizualizácie dát.
#health
Bezpečnejšie posielanie mejlov vďaka OAuth 2.0
Väčšina doktorov používa na online komunikáciu s pacientami svoju vlastnú mejlovú adresu, obyčajne spojenú s názvom ich firmy. Aplikácia Crossuite je naprogramovaná tak, aby mohli túto adresu využívať aj v rámci nej, a poslať napríklad upozornenie na blížiace sa vyšetrenie z pre pacienta už známej mejlovej adresy. Na to, aby Crossuite vedel posielať mejly z účtov klientov, je však potrebné od klienta dostať autorizačné údaje, ako napríklad heslo.
Koncom roka Microsoft sprísnil pravidlá pre takúto autorizáciu a my sme preto museli do systému nasadiť tzv. OAuth 2.0. Ide o nový, modernejší spôsob autorizácie, ktorý zabezpečí, že klient svoje citlivé údaje zadá len Microsoft-u. My potom od Microsoft-u dostaneme špecifický kód, ktorý vymeníme za unikátny token. Ten vieme následne používať na posielanie emailov z účtov klientov. Pri autorizácii pomocou OAuth 2.0 už používateľ nemusí nakonfigurovať server, protokol a port – ak chce používať v Crossuite aplikácii svoj mejl od Microsoft-u, stačí sa doň prihlásiť a o všetko ostatné je postarané. Klientom sa teda zjednodušila konfigurácia konta a zvýšila sa bezpečnosť.
Tri Crossuite novinky pre zvýšenie pohodlia pacientov i doktorov
1. Vďaka novej funkcionalite je pri vytváraní faktúr možné zvoliť iného, než automaticky predvoleného príjemcu. Lekári tak môžu v prípade požiadavky vystaviť faktúru na firmu, poisťovňu alebo člena rodiny.
2. Aby si noví klienti mohli platformu Crossuite poriadne otestovať, majú k dispozícií 14 dňovú skúšobnú verziu. Je to skvelý spôsob, ako sa s platformou zoznámiť a vyskúšať si služby, ktoré ponúka. Stretávali sme sa však s tým, že táto doba nebola pre klientov dostačujúca, pretože nestihli otestovať všetko, čo chceli. Na základe požiadavky im administrátori skúšobnú verziu vedeli predĺžiť, no trvalo to dlho a bolo to technologicky náročné. Možnosť predĺžiť skúšobnú dobu sme preto správcom výrazne zjednodušili – teraz sa to dá niekoľkými kliknutiami.
3. V zdieľaných formulároch, o ktorých sme písali v minulých inšpiráciách, sa dejú zmeny každú chvíľu. Aby doktori nezmeškali žiadnu z nich, nasadili sme do systému websockety, ktoré v reálnom čase vytvoria spojenie medzi serverom a klientom. Doktori tak dostanú upozornenie na zmenu v momente, keď sa uskutoční, a to prostredníctvom viditeľnej červenej bodky, ktorá sa zobrazí vo formulári. Získajú tak lepší prehľad o nových zmenách a ihneď si prečítajú každú dôležitú aktualizáciu.
#sport
Dáta v cloude vizualizujeme vďaka Atlas Charts a vyhľadávame pomocou Atlas Search
V septembrových inšpiráciách sme písali o úspešnom začiatku cesty SportNet-u do cloudu. Po prenose Mongo databázy do Mongo Atlas Cloudu sme získali pohodlnejší prístup k monitoringu dát, čo nám umožnilo jednoduchšiu správu databázy aj optimalizáciu najkritickejších častí aplikácie. Hoci nás po spustení prekvapili náklady spojené s dátovými prenosmi medzi databázou a aplikáciou, podarilo sa nám ich zoptimalizovať a teraz už experimentujeme s pre nás novými nástrojmi.
Najnovšie napríklad pracujeme s Atlas Charts, moderným vizualizačným nástrojom, ktorý spracúva všetky informácie zo systému do zrozumiteľných grafov a tabuliek. Vytvárajú sa naozaj jednoducho, väčšinou pomocou systému drag-and-drop, a ak ich chceme ukázať klientovi, nemusíme nič exportovach, iba ho k ich prehliadaniu “prizveme”. Navyše skúšame aj rozšírenie Atlas Search, ktoré sľubuje rýchle a efektívne vyhľadávanie/filtrovanie dát v Mongo databáze. Veríme, že tieto novinky nám umožnia vidieť dáta, čo nám cloud poskytuje, v nových súvislostiach, a aj vďaka tomu spravovať SportNet ešte efektívnejšie.
#ecommerce
Prepojili sme solik.sk s Helios-om cez API, aby sa informácie dostali do eshopu ešte rýchlejšie
Veľké firmy si vyžadujú množstvo manažmentu – správu faktúr, dodávateľov, odberateľov, zamestnancov, miezd, produkcie, skladu… Našťastie, existujú tzv. ERP (enterprise resource planning) systémy, vďaka ktorým môžu majitelia spoločností sledovať všetky záležitosti týkajúce sa riadenia firmy v jednom používateľskom rozhraní. Príkladom je Helios, ktorý si pre svoje podnikanie vybral náš zákazník Solík, a my sme ho preto v decembri prepájali aj s jeho eshopom solik.sk.
Výhodou ERP systému Helios je, že jeho správcovia dokážu aplikácie upraviť zákazníkovi na mieru. Pre nás modifikovali systém tak, aby sme z Helios API mohli prijímať na eshop requesty týkajúce sa zmeny stavu skladu. Zákazníci sú vďaka tomu omnoho rýchlejšie informovaní o expedovaní ich objednávky a správcovia nemusia v administrácii eshopu nič upravovať.
ERP systém na mieru je veľmi silným nástrojom biznisu. Ak je navyše správne prepojený s eshopom, na čo sa my v bart-e špecializujeme, zákazník vďaka nemu ušetrí množstvo času, ľudských zdrojov a v konečnom dôsledku aj peňazí.