3 výhody, ktoré môžete získať vďaka vlastným eventom v GA4

Universal Analytics je od júla 2023 minulosťou. Vystriedal ho nový Google Analytics 4 (GA4), ktorý používateľom umožňuje podrobne sledovať aktivitu všetkých návštevníkov svojich stránok, a vytvárať na základe nej ďalšie akcie. Nepôjde to však automaticky. Najskôr je potrebné implementovať tzv. “pokročilé eventy”. My sme ich nedávno nasadzovali na eshop Solik.sk. Čo vďaka nim klient získal?

1. Možnosť vytvorenia personalizovaných reklám

Vďaka pokročilým eventom môžeme sledovať celú históriu pohybu používateľa na eshope. Ak v procese prezerania poskytne stránke svoj e-mail, automaticky sa s ním spája história prehliadania, čo umožňuje cielenie reklám naprieč rôznymi platformami.

Trebárs ak zákazník klikol na niektorý produkt, no zaváhal a nevložil si ho do košíka, môžeme mu ho ponúknuť opäť prostredníctvom reklamy na sociálnej sieti Facebook, kde je prihlásený práve pod svojim emailom. Rovnako máme možnosť upozorniť ho na zabudnutý košík cez email alebo mu cez Instagram poskytnúť informáciu o zníženej cene na tovar, o ktorý nedávno prejavil záujem. 

2. Zlepšenie používateľskej prívetivosti webu

Dáta z vlastných eventov v GA sa dajú využiť aj na zlepšenie UX a UI samotných webov. Na eshope Solik.sk sledujeme napríklad to, či používateľ videl odporúčané produkty, či na ne klikol a či si ich následne kúpil. Zo získaných údajov vyplýva, že táto sekcia má pre zákazníkov veľkú hodnotu a často si objednajú práve tu zobrazené produkty. Pri najbližšom redizajne ju preto môžeme umiestniť v rámci stránky vyššie, zväčšiť ju alebo ju inak zvýrazniť, a vďaka tomu ju využívať ešte efektívnejšie.

Poček kliknutí na produkty v jednotlivých sekciách webu.

3. Vyhodnotenie investícií do programátorských prác

Pokročilý event môžeme nasadiť aj na akúkoľvek novoimplementovanú funkcionalitu, ako napríklad možnosť prihlásiť sa na odber newslettera, pridať si produkt do obľubených alebo zobraziť si súvisiace produkty s práve prezeraným tovarom. Štatistiky následne ukážu, ako často boli tieto funkcionality využité a či na základe nich zákazník nakúpil. Takto si náš klient dokáže spätne vyhodnotiť, či išlo o správny krok, a koľko financií mu investícia do implementácie novej funkcionality vlastne priniesla.

Samozrejme, dáta sú zbytočné, ak ich nikto nebude vedieť čítať. Preto je dôležitá úzka spolupráca programátorského tímu s marketingovým oddelením, ktoré bude údaje sledovať a na základe nich pripravovať kampane či odporúčania na zmeny. My sme na takúto spoluprácu pripravení. Znalosti, ktoré sme získali aj vďaka práci s vlastnými eventami na Solik.sk ochotne zúročíme aj na ďalších projektoch. Neváhajte nás preto kontaktovať.