Google len pred pár dňami sprístupnil pre Slovensko zaujímavý nástroj, ktorý zobrazí štatistiky Vašej web stránky, eshopu, alebo mobilnej aplikácie aj mimo Google Analytics. Tento „tool“ sa nazýva Google Data Studio a je úplne ZADARMO.

Pomocou Google Data Studio, viete vytvoriť personalizované dashboardy so štatistikami, ktoré viete následne zdieľať komukoľvek. Výhodou je zobrazovanie štatistík nielen z Google Analytics, ale aj z Google AdWords, Youtube kanála a tí šikovnejší dokážu importovať štatistiky z Facebook-ovej stránky. Takýmto spôsobom je možné vytvoriť prehľad kampane z viacerých marketingových kanálov centrálne.

Ako sa používa ?

Používanie je veľmi intuitívne a ten, kto už predtým pracoval s nástrojmi od Google (dokumenty, tabuľky, …) nebude mať najmenší problém pochopiť jednotlivé nástroje.

Základným ovládacím prvkom je hlavný panel, prostredníctvom ktorého vkladáte jednotlivé elementy do reportu (grafy, mapy, tabuľky, prehľady, grafické prvky, texty, …)

Druhým dôležitým ovládacím prvkom je bočný panel vlastností, kde definujete vlastnosti jednotlivých elementov (farba grafov, štýl tabuľky, veľkosť písma, ….) a taktiež definujete, aké údaje má daný element zobrazovať (zdroj údajov, dimenziu, metriku, …)

Pár príkladov na záver

Ako som spomínal na začiatku, okrem štatistík z Google Analytics viete zobrazovať aj štatistiky z Google AdWords, či Youtube kanála. Tu je pár príkladov priamo od spoločnosti Google.

Google Analytics report

zdroj https://datastudio.google.com/open/0B_U5RNpwhcE6SF85TENURnc4UjA

Google AdWords report

zdroj https://datastudio.google.com/open/0B_U5RNpwhcE6ckdmZEJ0ZDJXUnM

 

Youtube kanál report

zdroj https://datastudio.google.com/open/0B_U5RNpwhcE6SXU5R2I5TEc5SFE