Inšpirácie #34 Čo inovatívne sme spolu zrealizovali v auguste

V augustových inšpiráciách vám predstavíme nasledujúce novinky:

  • prečo implementovať nový typ newslettera,
  • ako sme prispeli k realizácii futbalového autokina,
  • v čom je platobná brána FONDY lepšia oproti ostatným,
  • čo bolo dôvodom redizajnu webu,
  • dôležitosť optimalizácie pre mobilné zariadenia


Dominik
Programátor

Oxyrion – newsletter

Najzaujímavejšou novinkou, v rámci aplikácií Oxyrion, je tento mesiac funkcionalita pre tvorbu, plánovanie a odosielanie newsletterov. Zákazníka k zmene motivovala snaha zastrešiť čo najviac softvérovej výbavy v rámci vlastnej aplikácie. A keďže pôvodne využívaná služba Smart Emailing už nebola postačujúca, vznikla požiadavka pre implementáciu vlastného nástroja pre tvorbu newslettera.

Pri realizácii sme sa inšpirovali službami ako napr. Mailchimp. Výhodou oproti Mailchimpu však je to, že zákazník má k dispozícii vlastné, plne flexibilné riešenie, ktoré poskytuje mnoho ďalších možností do budúcna. A či je táto funckionalita niečo, čo potrebuje aj Váš web? Uvidíme, nájstroj je zatiaľ v testovacej prevádzke a potom Vám dáme vedieť :-)

Zatiaľ Vám však priblížime, ako sme postupovali.

Pri implementácií sme sa snažili predovšetkým nevymýšľať teplú vodu a použiť už existujúce komponenty tretích strán, ktoré by bolo možné integrovať do aplikácie. Frontend sme postavili okolo editora unlayer, ktorý poskytuje všetko potrebné na zostavenie newslettera. Newsletter je naviazaný priamo na marketingové zoznamy, ktoré sme implementovali v minulosti. Tieto zoznamy je možné vygenerovať na základe rôznych pravidiel so zameraním na cieľovú skupinu. Odoslanie je možné vykonať okamžite alebo naplánovať na určitý dátum a čas.

Newsletter

Samotné odosielanie emailov sme na backende zastrešili pomocou služby mailgun. Jedná sa o síce platenú službu, ale jej použitie ušetrí množstvo programátorských hodín, a navyše poskytuje vyladené a spoľahlivé riešenie, vďaka ktorému vieme získavať kompletné štatistiky ako počet kliknutí, otvorení, odhlásení z odberu a podobne.

Mišo
Analytik / Programátor

Sportnet.Online – Ticketing

Sledovať Ligu národov UEFA z auta? Samozrejme, dá sa to aj pohodlnejšie, lenže v tejto, stále pretrvávajúcej epidemickej situácii, je autokino praktické, bezpečné a výnimočné. Tento skvelý nápad sme pomohli zrealizovať Slovenskému futbalovému zväzu, nášmu dlhoročnému a spokojnému klientovi.

A tak vďaka novej, drobnej funkcionalite v aplikácii ticketing je odteraz možné vytvoriť novú rolu používateľa „Recepčný“, ktorý dokáže pomocou svojho telefónu, bez nutnosti ďalšieho doplnkového hardvéru, zabezpečiť organizáciu návštevníkov podujatia a to čítaním QR kódu z online vstupenky. Čítačka je súčasťou webovej aplikácie a funguje nielen na mobile, ale aj na kamere notebooku.

Ako prvá udalosť, ktorá bola takto zabezpečená, bolo autokino – premietanie LIGA NÁRODOV UEFA: SLOVENSKO – ČESKO.

Roland
Programátor

Bicykle.eu

Tento mesiac sme zapracovali do eshopu bicykle.eu a hokejovavystroj.sk platobnú bránu FONDY. Oproti väčšine platobných brán, FONDY poskytuje presmerovanie na internet banking alebo platbu kartou. Do eshopu sa však zapracuje iba ako jedna platobná brána. Výhodou takéhoto riešenia je rýchlosť implementácie. Po presmerovaní na platobnú bránu si zákazník vyberie spôsob platby. Ak by sa mu zamietla platba kartou, objednávku môže stále uhradiť pomocou internet bankingu svojej banky. Táto platobná brána umožňuje uhradiť platbu pomocou platobnej karty, alebo presmerovaním na internet banking. Úhrada objednávky je tak opäť rýchlejšia a jednoduchšia :-)

Platobná brána

Ďuri
Analytik / Programátor

SOS.sk

V auguste sme redizajnovali a urobili facelift celého webu. Už dlhšiu dobu existovala potreba vynoviť vzhľad, ktorý sa síce miernymi krokmi vyvíjal od roku 2015, ale na dnešnú dobu už pôsobil trochu zastarale. Tento pocit sme mali nielen my, zainteresovaní do tvorby eshopu. Spätnú väzbu sme dostali aj od samotných nakupujúcich, či už existujúcich alebo potenciálnych nových. Pri redizajne sa zohľadňovalo zachovanie pôvodného ovládania eshopu.

V tabuľke sa nachádza pôvodný dizajn vľavo a nový vpravo. Ďalej sme medzi spôsoby platby doplnili možnosť platenia kreditnou kartou (cez PayPal PLUS) pre nemeckých a rakúskych zákazníkov.

     

     

     

 
Vavro
Programátor

Kinekus.sk

Vzhľadom na to, že viac ako polovica návštev e-shopu je z mobilu, celý redizajn košíka bol zameraný na zlepšenie používateľského prostredia a optimalizáciu pre mobilné zariadenia. Košík kinekusu tak prešiel výraznou modernizáciou. Prehľadnosť v poslednom kroku košíka taktiež zlepšila aj nová funkcionalita odberných miest.

Už teraz vieme, že tieto zmeny úspešne prispievajú k nárastu počtu objednávok cez mobilné zariadenia :-)

Redizajn košíka

Zaujali Vás projekty, na ktorých pracujeme?