Digitálne inšpirácie #69: Čo inovatívne sme spolu zrealizovali v júli

Podľa štatistík prejde cez digitálne platobné brány každú minútu vyše 100 tisíc eur. Nie je preto prekvapením, že na projektoch nezriedka optimalizujeme práve ich fungovanie. Tentokrát to bolo napríklad pre Crossuite a Sportnet. V oboch prípadoch sme možnosti platieb upravili tak, aby financie prišli bezpečne a čo najskôr tým, ktorí sú za ich získanie zodpovední. Čas je predsa vzácny a nikto nechce čakať pridlho. Obzvlášť, ak sa jedná o peniaze. Júlové digitálne inšpirácie však nepatria len finančným témam. Prečítajte si napríklad aj to, ako sme vylepšili zdieľanie widgetov či vytvorili generátor QR kódov. Možno sa niektorá z našich noviniek hodí aj na váš projekt.

#health

Online payments zaručia rýchlejšie platby za vyšetrenia 

Peter Sliacky
Peter

Vďaka novej funkcionalite môžu pacienti zaplatiť za vyšetrenie online, priamo prostredníctvom aplikácie Crossuite. Tá vystupuje ako sprostredkovateľ a poskytuje všetky nástroje na to, aby sa peniaze dostali priamo na overený účet doktora. Každá transakcia je zároveň zaznamenaná v detailných a sumárnych finančných reportoch, takže kliniky, doktori i pacienti majú o platbách dokonalý prehľad. 

#sport

Zdieľanie widgetov zo Spornet-u je odteraz oveľa jednoduchšie

Ady

Portál Sportnet ponúka webovým stránkam možnosť zverejniť u seba tzv. widgety s prehľadom zápasov, štatistikami hráčov či výsledkami. Každý z nich je zároveň personalizovateľný tak, aby zobrazoval napríklad len zápasy určitého futbalového klubu či štatistiky iba vybraných futbalistov. 

Dosiaľ bola implementácia týchto widgetov technicky náročná, a preto boli využívané len minimálne. Aby sme to zmenili, navrhli sme nový spôsob ich nasadenia. Teraz stačí len požiadať SFZ o API kľuč a následne pridať do hlavičky stránky predpripravený script a do tela vygenerovaný <div> blok.

Každý jeden typ widgetu je pritom naprogramovaný tak, aby pri načítaní webu opätovne stiahol len nový relevantný obsah. Vďaka tomu je stránka aj pri použití viacerých widgetov stále dostatočne rýchla.

Veríme, že tento nový spôsob implementácie widgetov zaručí, že ich budú slovenské futbalové kluby a organizácie odteraz používať oveľa častejšie.

Ukážka widgetu, ktorý si môžu na svoju stránku umestniť futbalové kluby.

Vlastné platobné brány umožňujú firmám získať výhodnejšie finančné podmienky

Michal

Sportnet sa skladá z množstva služieb, do ktorých prevádzky sa zapájajú rozličné organizácie a firmy. Pre viaceré z nich dokonca predstavuje práve tento portál významný zdroj príjmu. Ide napríklad o značky ponúkajúce futbalovú výstroj v eshope, kluby s predajom lístkov na zápasy či zväzy, ktoré cez Sportnet vyberajú členské a poplatky.

Aby boli platby možné, využíval portál donedávna jednu univerzálnu platobnú bránu. Všetky získané financie tak putovali spoločne na Sportnet účet a následne boli refundované jednotlivým firmám podľa ich predajov. Tento proces bol však zbytočne zdĺhavý. Navyše,  pre všetkých platili rovnaké podmienky používania brány vyjednané Sportnetom. 

Keďže sme chceli organizáciám umožniť získať svoje peniaze rýchlejšie, vytvorili sme novú službu Paygate. Pomocou nej si každá firma môže nad svojím bankovým účtom nastaviť vlastnú platobnú bránu vyjednanú v ňou preferovanej banke. Organizácie si tak môžu nastaviť s bankou lepšie podmienky a každá platba im príde na účet okamžite, bez potreby využitia Sportnet-u ako prostredníka.

#ecommerce

Unikátne QR kódy SOS electronics sa stávajú súčasťou identity klientov

Lukáš

QR kódy majú obyčajne podobu ničnehovoriacich zhlukov geometických tvarov vygenerovaných externou webovou stránkou. Na soselectronic.com sme ich však chceli posunúť na vyššiu úroveň a vytvárať ich bezpečne v našom vlastnom systéme. 

Pripravili sme preto novú funkcionalitu, ktorá automaticky generuje QR kód s unikátnym vizuálom pre každý článok publikovaný na webe SOS electronic. Tieto kódy môžu následne administrátori ďalej zverejňovať napríklad v magazíne SOS-ky, ktorý klient vydáva. Zároveň sme nasadili aj osobitný nástroj, do ktorého je možné vložiť nielen adresu článku, ale aj akúkoľvek URL. “QR-ká” sa tak stávajú súčasťou identity zákazníka a svojou podobou lákajú nakupujúcich k tomu, aby ich zoskenovali a zistili, aký odkaz sa pod nimi skrýva.

Na Nomiland.sk sme vylepšili hodnotenia Core Web Vitals

Jakub

Zlepšovanie kvality používateľskej skúsenosti je kľúčom k dlhodobému úspechu akéhokoľvek webu. Práve preto sme pre nášho zákazníka nomiland.sk vykonali optimalizáciu eshopu na základe metrík Core Web Vitals. Každá z nich totiž predstavuje odlišný aspekt používateľskej skúsenosti a odráža reálnu skúsenosť nakupujúcich.

V rámci optimalizácie sme identifikovali na webe viaceré problémy. Patrili medzi ne napríklad aj príliš veľké obrázky. Nasadili sme na ne preto kompresiu a konvertovali ich do modernejšieho formátu webp, čím sme zabránili nadmerným sieťovým prenosom dát. Tiež sme podrobne preskúmali metriku CLS (https://web.dev/cls/) a zabránili neočakávaným zmenám rozloženia jednotlivých prvkov na webe. Príkladom je prípad, kedy používateľ chce kliknúť na tlačidlo, ale nemôže to urobiť, pretože tlačidlo zmení svoju polohu.

Týmito a ďalšími zmenami sme dosiahli výrazné zlepšenie Core Web Vitals metrík pre mobilnú aj desktop verziu eshopu. Veríme, že zelené čísla verne reprezentujú aj zlepšenie používateľského zážitku nakupujúcich a zaistia tak klientovi viac spokojných zákazníkov.

Hodnoty Core Web Vitals pred optimalizáciou
Hodnoty Core Web Vitals po optimalizácii

Nové prostredie vytvárania cenových ponúk na Krabickynajedlo.sk uľahčuje predajcom prácu

Keďže krabičky na jedlo sú prioritne určené pre reštaurácie a odoberané vo veľkom, väčšina predajov prebieha cez obchodných zástupcov. Tí komunikujú priamo so zákazníkmi, zasielajú im cenové ponuky a sledujú priebeh objednávky. Aby sme im túto prácu uľahčili, vylepšili sme pre nich prostredie, v ktorom ponuky vytvárajú. Napríklad, ak pripravujú kalkuláciu pre už zaregistrovaného používateľa, údaje z profilu sa do nej načítajú automaticky. Pri nových používateľoch im s doplnením informácií pomôže predikcia.

Následne môžu v ponuke upravovať ceny, pridávať zľavy a finálnu podobu zaslať zákazníkovi v podobe PDF. Ak sa ponuka klientovi zapáči, v systéme je možné úspešný predaj zavŕšiť kliknutím na tlačidlo so znakom eura, ktoré ju premení na objednávku. Celý sytém je rýchly, intuitívny a predajcom šetrí množstvo času.

Lucia 

Zaujala vás niektorá z inšpirácii a radi by ste ju nasadili aj na váš projekt?