Digitálne inšpirácie #66: Čo inovatívne sme spolu zrealizovali v apríli

Aby boli digitálne produkty úspešné a dlhodobo udržateľné, musia slúžiť dvom pánom. Prvým z nich je cieľový zákazník, ktorého má web či aplikácia motivovať najmä k vykonaniu konverzie. Druhým, nemenej dôležitým, je prevádzkovateľ alebo správca. Ten totiž so systémom často pracuje na dennej báze, a preto by malo byť administračné prostredie maximálne prispôsobené jeho potrebám.

V apríli sú viaceré novinky pre našich klientov orientované práve na vylepšenie digitálneho zážitku pre administrátorov. Aj malé funkcionality im totiž môžu pri pravidelnom používaní ušetriť množstvo času i trpezlivosti. Prečítajte si, aké vychytávky pomáhajú zamestnancom našich klientov robiť svoju prácu čo najefektívnejšie. Možno niektorú z nich ocenia aj tí vaši.

#health

Martin

Doktori si v Crossuite aplikácii odteraz vytvoria emailovú šablonu cez šikovný TX Text control

Prostredie tohto editora je inšpirované známym MS Word-om, takže používatelia sa v ňom budú vedieť zorientovať prakticky okamžite. A ako bonus zabezpečí nástroj po vytvorení a odoslaní emailov aj ich pixel-perfekt zobrazenie na akomkoľvek zariadení, vo všetkých prehliadačoch či emailových klientoch.

Stano

Na Crossuite vyhodnocujeme každý krok našich používateľov

Aby sme vedeli aplikáciu vylepšovať a rozširovať, zbierame informácie o tom, ako s ňou jednotlivé skupiny používateľov pracujú. Na úrovni kliník sledujeme najnavštevovanejšie súčasti aplikácie a najvyužívanejšie akcie prostredníctvom nástroja journy.io. Ten správanie používateľov vizualizuje prostredníctvom grafov, vďaka ktorým môžeme vyhodnotiť napríklad to, ktoré funkcie sú najpopulárnejšie a má zmysel ich ďalej rozširovať. Samotné kliniky majú zároveň možnosť implementovať na svoje stránky Google Analytics 4 cez Google Tag Manager. Získajú tak možnosť zbierať informácie o svojich pacientoch, ako vek či pohlavie, a ďalej ich využívať napríklad na marketingové kampane.

Záznam činnosti testovacieho používateľa.

#ecommerce

Dominik

Vďaka New Relic máme API na Xfarby.sk pod drobnohľadom

New Relic je monitorovací systém, ktorý umožňuje sledovanie výkonu aplikácií a poskytuje dáta pre analýzu a optimalizáciu. Vďaka nemu dokážeme presne identifikovať jednotlivé requesty na API, detekovať slabé miesta či včas rozpoznať potenciálne problémy. Veríme, že nám tieto informácie pomôžu eshop ešte viac zrýchliť a predísť akýmkoľvek výpadkom.

Ľuboš

Kinekus.sk získal väčšiu kontrolu nad SEO vďaka filtru atribútov

Administrátori eshopu dokážu v systéme zmeniť prioritu určitých parametrov, napríklad značky, materiálu alebo iného atribútu, v rámci vyhľadávania v kategórii. Po určení dôležitosti sa podľa toho zmení URL adresa aj pre SEO významné H1 a title tagy. Ak teda hľadáte napríklad nerezové hrnce, a tento materiál je v administrácii eshopu označený ako prioritný, slovo nerez sa viackrát objaví na stránke produktu aj v odkaze naň. Google teda tovar vyhodnotí ako vysoko relevantný a zaradí ho vo vyhľadávaní pred konkurenčnými produktami. Výsledok? Viac organických zákazníkov a, v konečnom dôsledku, lepšie predaje!

Valér

Esdshop.sk aktuálne nedostupné produkty nevyhadzuje, ale archívuje

Na eshope totiž pribudla kategória archivovaných produktov. V nej nájdete aj tovar, ktorý aktuálne už nie je dostupný, no môžete si naň zadať dopyt. ELPRO s.r.o., ktorá obchod prevádzkuje, vám ho následne objedná a dodá. Okrem tejto možnosti je sekcia archivovaných produktov výbornou vychytávkou aj pre administrátorov. Keďže všetky pôvodné informácie o tovare sú zálohované, po opätovnom naskladnení im stačí zrušiť zaškrtnutie políčka “archivované” a produkt sa vráti presne tam, kde patrí.

Laci

Na Fuego.sk už nehrozí zrušenie objednávky priveľkého tovaru s doručením do zásielkových boxov

Z-boxy, AlzaBoxy a iné boxy sú dnes už neodmysliteľnou súčasťou expedície tovaru v ecommerce prostredí. Nakoľko sa ale jedná o pomerne malé skrinky, je do nich možné uložiť tovar iba do určitých rozmerov. Možnosť takéhoto doručenia však môže byť pre niektorých zákazníkov prioritou. Preto sme na fuego.sk pre administrátorov implementovali možnosť označiť produkty, ktoré sa do úložných schránok nezmestia. Používatelia teda v možnostiach dopravy už boxy neuvidia a tým pádom nehrozí, že si tento typ dopravy objednajú, no ich zásielka bude nakoniec vrátená či zrušená.

Zuzka

Novinky majú na Tatrasvit-e prednosť

Produkty označené špeciálnym štítkom NOVINKY sa preto vo vyhľadávaní aj kategórii zobrazia ako prvé, a to dokonca bez ohľadu na nastavené radenie produktov. Táto funkcionalita je ideálna na propagáciu nových produktov, ktoré zákazníci prirodzene nevyhľadávajú. Takto označené produkty okamžite pritiahnu pozornosť a obyčajne putujú rovno do košíkov.

Valér

Na Ginka.sk nájdete vždy len dostupný tovar 

Zabezpečuje to novonasadená funkcionalita, ktorá vyhodnocuje skladové zásoby. V prípade, že je z niektorého produktu už iba málo kusov, tovar sa automaticky stiahne z ponuky. Ak sa teda v rovnakom momente na stránke ocitne väčší počet zákazníkov, ani jeden z nich vďaka tomu nevyjde naprázdno. Tovar sa opäť objaví až keď sa sklad naplní natoľko, že sa produkt dostane každému. Tovar sa opäť objaví až keď sa sklad naplní natoľko, že sa produkt dostane každému.

Vďaka štruktúrovaným dátam nájdete informácie o produktoch z edsi.sk rýchlejšie

Zobrazia sa vám priamo vo vyhľadávaní Google. Ten vie totiž so štruktúrovanými dátami pracovať a začleniť ich priamo k výsledkom vášho dopytu. Bez kliknutia na produkt tak uvidíte napríklad aj jeho dostupnosť, cenu alebo hodnotenie. Funkcionalitu sme pritom implementovali nielen na dsi.sk, ale aj na všetky jeho sesterské eshopy ako jbl.sk alebo ariete.sk.

Michal

Zaujala vás niektorá z inšpirácii a radi by ste ju nasadili aj na váš projekt?