V minulosti sme písali o vylepšovaní služieb pre našich klientov na úrovni bezpečnosti alebo v súvislosti so sledovaním dostupnosti ich webov. Teraz sme na naše najväčšie projekty implementovali ďalšiu novinku – monitoring interných procesov eshopov a ich komunikácie s externými službami.
Pred 10 rokmi nám pre zabezpečenie fungovania eshopu stačilo len zopár skriptov. Teraz sú však stránky oveľa komplexnejšie – prepájame ich so skladmi, CRM systémami, viacerými dodávateľmi a denne exportujeme aj platby či feedy potrebné pre fungovanie reklamných kampaní. Všetky tieto procesy je pritom potrebné sledovať, pretože prepojenia spolu často súvisia a zlyhanie jedného môže ľahko ovplyvniť fungovanie tých ďalších.
Na trhu existuje viacero hotových riešení umožňujúcich spoľahlivé sledovanie týchto aktivít. My sme otestovali napríklad Logstash, ktorý dokáže pri správnom nastavení monitorovať fungovanie databáz, servera alebo aj prácu používateľov. Opäť ale ide o službu tretej strany a hoci je uvádzané, že ju môžete využívať zadarmo, efektívne pracuje len v spojení s ďalšími už spoplatnenými nástrojmi.
Rozhodli sme sa preto vytvoriť si niečo vlastné – nástroj, ktorý:
- nám umožní sledovať všetky potrebné procesy,
- dokážeme personalizovať na mieru pre každého klienta,
- bude pracovať samostatne, rýchlo a spoľahlivo,
- zobrazí dáta tak, aby sa v nich vedel zorientovať nielen programátor, ale aj správca projektu na strane zákazníka.
Výsledkom našej práce je praktický modul, ktorý vieme na základe požiadavky zapnúť v eshopovom rozhraní každého nášho klienta. Podľa potreby v ňom dokážeme nastaviť napríklad sledovanie importu a exportu produktov, komunikácie so skladom či bankou alebo aktivitu administrátorov. V dátach je navyše možné filtrovať aj tie procesy, ktoré si kvôli chybe či zlyhaniu vyžadujú pozornosť správcov, sú pre zvýšenie prehľadnosti vždy farebne odlíšené.
Vďaka novému loggeru máme teda vo fungovaní interných procesov eshopov dokonalý prehľad a na prípadné problémy vie naša technická podpora, ale aj samotní administrátori eshopov, reagovať rýchlejšie a riešiť ich efektívnejšie.