Skvelé ocenenie na európskej úrovni. Projekt Slovenského futbalového zväzu futbalnet.shop získal Creativity and Innovation Award (kreativita a inovácia) v kategórii Revenues (tržby/výnosy) v rámci UEFA Grow Awards 2018. Je to pocta nielen pre zväz, ale aj celý slovenský futbal.

Internetový obchod – futbalnet.shop ponúka futbalovým klubom športové oblečenie, obuv, pomôcky, produkty na starostlivosť o trávnik, bielu a čiernu techniku, doplnky výživy a palivové karty. Tie nakupujú formou kreditov, cez ktoré dostávajú pridelené štátne prostriedky na mládež.

„Prvotne táto myšlienka vznikla tak, že sme získali zo štátneho rozpočtu prostriedky, ktoré sme museli rozdeliť klubom jasným systémom, čo nás veľmi potešilo. Na druhej strane sme si uvedomovali, že to prináša obrovské administratívne zaťaženie a potrebovali sme to vyriešiť. Som veľmi rád, že sa nám podarilo nájsť riešenie, ktoré na jednej strane zjednodušilo administráciu pre kluby, na druhej strane uľahčilo systém, ako využiť dotáciu štátu. Aby to bolo transparentné, jasné a bezproblémové,“ vysvetlil zástupca generálneho sekretára SFZ pre operatívne riadenie Peter Dedík.

„Náš projekt si všimla UEFA na viacerých stretnutiach, kde sme predstavovali aj naše iné projekty. To nás inšpirovalo k tomu, aby sme sa zapojili do súťaže o ocenenie. Boli sme úspešní, čo nás veľmi teší. Je to riešenie, ktoré môže byť inšpiráciou pre iné zväzy,“ doplnil Dedík.

E-shop je len jednou z mnohých platforiem SFZ. „Osobne som veľmi rád, že do rodiny služieb sportnet.online pribudla služba, ktorá bola takto ocenená. Veľmi sa teším aj z toho dôvodu, že táto služba pomáha budovať dobré vzťahy medzi partnermi športového sektora, klubmi a národnými športovými zväzmi,“ povedal riaditeľ IT oddelenia Ján Letko, ktorý spolu s jeho tímom vytvorili futbalnet.shop.

„Je vždy veľmi potešiteľné, keď dostanete cenu za kreativitu a inováciu v odvetví, ktoré denno-denne takéto veci neprináša a tým odvetvím je pre nás futbal. E-shop alebo nákupná galéria, ktorú sme v spolupráci s naším tímom vytvorili, je unikátny nástroj, ktorý rieši asi desať veľkých problémov súvisiacich s financovaním. Model je veľmi ľahko aplikovateľný pre celý slovenský šport,“ vyjadril sa výkonný riaditeľ SFZ Marketing Jaroslav Šišolák.

„Vytvorili sme platformu, na ktorej sme prepojili kluby, zväz, partnerov, predávajúcich, kupujúcich. Zámerne hovorím partnerov, lebo to nie je len o tom, že niekto niekomu niečo predá, ale partneri futbal aj podporujú. To je základný bod, na ktorom je koncept postavený a môže byť inšpiráciou pre ostatných,“ dodal Šišolák.

 

Páči sa Vám projekt futbalnet.shop? Pozrite si aj ďalšie naše projekty