Bart Digital Products Bart Digital Products

Máme Google certifikát

70 otázok a 70 odpovedí. Dokopy 90 minútová previerka skutočných znalostí o Google analytics. Zaváhanie sa nepripúšťa a neodpúšťa. Ani šéf by neopustil… :)

Cieľom testu je overiť skutočné znalosti analytického nástroja Google analytics. Pozostáva z otázok, ktoré vychádzajú z konkrétnych príkladov z praxe. Je to výhoda, ale aj nevýhoda. Výhoda v tom, že test overuje nielen technické zvládnutie nástroja ako takého, ale hlavne to, či človek problematike skutočne rozumie. Nevýhoda: platí predchádzajúca veta.

Niekto chodí do Prahy na výlety, Aďo na školenia

Aďo sa analytike venoval už pred získaním certifikátu, no nie až tak do hĺbky. Určite mu pomohla účasť na 2 Google analytics školeniach v Prahe. Samo o sebe by to však na úspešné absolvovanie testu nestačilo. Ak chcel uspieť, musel sa tejto tematike venovať aj vo voľnom čase (týmto ďakujeme Táničke za trpezlivosť :)).

Okrem praktického precvičovania si doplnil vedomosti vďaka knihám Webová analytika 2.0 a Výkonnostný marketing s Google analytics. Takisto si niekoľkokrát preštudoval všetky učebné materiály a prezentácie na stránke Learning centra Google.

Stále to však nebolo dosť. Keďže mal Aďo indície, že test naozaj preveruje znalosti zákernými otázkami z praxe, čítal mnohé fóra a články na internete, venujúce sa konkrétnym prehľadom a hodnoteniam, ktoré získali rôzni ľudia po celom svete.

A tak skúšal, nastavoval, klikal, až sa podarilo.

Priebeh testovania

Najlepším miestom na záverečné preštudovanie učebných materiálov je…(nie, nie je to záchod, ale ste blízko! :)).

A čo na to hovorí sám Aďo?

 „Spustenie testu a bol koniec srandy. Keď som si nebol odpoveďou okamžite istý, test som pauzol, aby som nestrácal drahocenný čas a mohol nad otázkou trochu popremýšľať. Odpovede na internete nenájdete jednoducho a klamať samého seba nemá zmysel. Môžem povedať, že asi 20 otázok zo 70 som okamžite zaškrtol a šiel na ďalšiu otázku. Približne 40 bolo naozaj diskutabilných a chcelo to hlbšiu analýzu v hlave.

Bariéra bola aj tá, že som mal problém s angličtinou. Nie žeby som anglicky nerozumel, ale predsa len nie som úplný expert a niektoré slovíčka mi riadne zamotali myslenie. Translátor tak šiel na plné pecky a otázky, ktoré boli významovo náročnejšie som si pre istotu preložil.

A ruku na srdce, asi pri 5-tich otázkach som netušil vôbec, o čo ide. Tak som niečo náhodne zaškrtol. Možno práve tie som nemal správne, kto vie. Test vám totiž nesprávne odpovede NEZOBRAZÍ ani po ukončení testu.

Keď som bol na predposlednej otázke, začal som sa cítiť zvláštne. Mám to správne? Vrátiť sa k niektorým nejednoznačným otázkam alebo nie? Mal som ešte nazbieraný nejaký čas a nechcel som ho premárniť. Prešiel som si všetky otázky od znovu začiatku a prekontroloval zakliknuté odpovede. Tak som sa dostal na číslo 70 a test ukončil. Výstraha, ktorá na mňa vyskočila, znela jasne: ak test ukončím, nebude žiadna šanca vrátiť sa. Zobrazia sa mi jednoducho výsledky a uvidím, či som uspel.

Hlboký nádych a klik – OK ukončiť test.

Dlhááá sekunda načítavania výsledkov…

…a bolo to tam! Adrián Sciranka – 92 percent úspešnosti z potrebných 80%. Gratulácia od Googlu a certifikát takmer ihneď na stiahnutie v mojom konte, v ktorom som robil test.

Teším sa a som rád, že sa to podarilo. Oslávil som to troma pivami a bolo to všetko ;) “

Teší sa celý Bart.sk

Radosť máme všetci kolegovia v práci. Takto sme sa posunuli vpred a preukázali, že analytike skutočne rozumieme. Naše projekty môžu smelo pokračovať a byť ešte úspešnejšie aj vďaka Aďovi.

Certifikát je platný 1,5 roka a na Slovensku ho má k dnešnému dňu 22 ľudí. V Košiciach iba 2. A jeden z nich je tu, u nás!

adov certifikat