Bart Digital Products Bart Digital Products

Facebook pravidlá…a to je čo?

Vždy ma zaráža, keď na Facebooku objavím súťaž, ktorá si vo veľkom štýle beží cez nástenku. Akoby Facebook pravidlá ani neexistovali. No áno, povedzme si na rovinu, že Facebook je v tomto veľmi dobrý. Rád sa s nami hraje na skrývačku a všetky dôležité údaje má pekne poukrývané. Chcete sa niečo dozvedieť alebo riešiť nejaký problém? Prajem veľa trpezlivosti.

V každom prípade, však tento môj článok nie je o samotnom Facebooku. Na to si pozrite film Sociálna sieť. Mňa celkom pobavil. A odporúčam pozerať ho v angličtine, pretože množstvo slov filmového Marka v jednej minúte je šokujúce.

Späť k súťažiam. Ako je možné, že hoci Facebook pravidlá pre usporiadanie súťaží existujú niekoľko rokov!!!, tak stále ich drvivá väčšina porušuje? Je to odvaha? Hlúposť alebo neznalosť prevádzkovateľov stránok/ skupín? Poďme si to rozanalyzovať.

1. Pravidlá sú v angličtine

Pred časom boli značne zjednodušené, takže na ich pochopenie by mala stačiť priemerná úroveň angličtiny a slovník. V tomto problém teda nevidím.

2. Súťaž môže bežať len ako aplikácia tretej strany

Vysvetlím: Vytvoríte si aplikáciu, necháte ju bežať na vašom serveri, pričom Facebook ju iba zdieľa. Ok, toto je asi náročnejšie ako tá angličtina.

3. Hoci súťaž beží ako samostatná aplikácia, potrebujete mať pre ňu pravidlá

Pravidlá musia obsahovať minimálne tento odkaz: Súťaž nie je organizovaná, sponzorovaná, schválená, alebo inak prepojená so spoločnosťou Facebook.

Zvyšok si prečítajte v pravidlách :) Ani v tomto problém nebude.

4. Súťaž nesmie využívať natívne funkcionality Facebooku ako like, komentáre, uploadovanie fotografií!!! (ako vidíte, zdôrazňujem)

Tak, žeby v tomto bol kameň úrazu? Doteraz bolo veľmi jednoduché vymyslieť súťaž…Dám otázku na nástenku, po nejakom čase ju vyhodnotím. Zvolím tému pre fotografickú súťaž, fanúšikovia môžu začať uploadovať a like-ovať fotky.

Krása.

Za chvíľku máte kopec fanúšikov a v tom lepšom prípade stále funkčnú stránku. V tom horšom, natrafíte na robota, ktorý objaví podozrivú činnosť a idete na Black list. O zábavu tak máte postarané, lebo dohovoriť sa s niekym kompetentným z Facebooku je ťažká úloha. Možno ste si teraz povedali, že prečo by mali prísť práve na vás, keď je toľko iných stránok, ktoré pravidlá porušujú.

Jasné, môžete skúšať šťastie a možno na vás Facebook nepríde, ale keď áno…spomeňte si na moje: Ja som to hovorila :)

V každom prípade je práve existencia takejto voľne dostupnej funkcionality jedným z dôvodov, prečo ľudia pravidlá Facebooku neriešia. Neviem, či mám tomuto povedať odvaha, hlúposť alebo pohodlnosť. Správnu odpoveď (ktorá z uvedených vlastností to najviac vystihuje) nechám na vás.

5. A odkiaľ užívatelia Facebooku mali vedieť, že existuje niečo také ako pravidlá súťaží?

Je pravda, že ich treba trošku hľadať. No ak nič iné, tak Google nikdy nesklame. Horšie je, keď nevieme, čo máme hľadať. Ak o existencii pravidiel netušíme, nemáme dôvod sa nimi zaoberať.

Facebook už nie je tým, čím býval pár rokov dozadu. Už to nie je tá „na kolene“ zbúchaná sieť, s ktorou Zuckerberg začínal.

Má svoje plusy aj mínusy, má svoje jasné pravidlá. A je len na vás, do ktorej kategórie pravidlá pre usporadúvanie súťaží zaradíte, a ako sa k ním postavíte.

A vám, ktorí ste sa práve dozvedeli, že takého pravidlá vôbec existujú, ďakujem. Teší ma, že to máte z mojej hlavy :)