Digitálne inšpirácie #81: Čo inovatívne sme spolu zrealizovali v júli

Spoločným menovateľom tohtomesačných digitálnych inšpirácií je znižovanie nákladov. Či už ide o automatizáciu procesov, využitie AI alebo optimalizáciu prepojenia medzi systémami, každé z týchto riešení v konečnom dôsledku zefektívňuje využitie ľudských zdrojov a tým pádom šetrí našim klientom financie. Prečítajte si, ako sme ich aplikovali v praxi.

Poradňu Dr.Max vylepšia inteligentné LLM modely

Šafo

LLM modely, alebo Large Language Models, sú pokročilé typy umelej inteligencie navrhnuté na spracovanie a generovanie prirodzeného jazyka. Vďaka tzv. hlbokému učeniu (deep learning) sú schopné porozumieť akémukoľvek textu na vysokej úrovni a následne naň zareagovať kvalitnou odpoveďou. A práve preto ich využívame aj na eshope drmax.cz.

Vďaka integrácii s platformou Microsoft Azure AI Platform nám budú LLM modely čoskoro generovať titulky a tagy pre otázky v online poradni Dr.Max, ktorá v súčasnosti obsahuje už vyše 10 000 záznamov. Keďže LLM rozumie, akej konkrétnej téme, zdravotnému problému či liečivu sa otázka venuje, dokáže spoľahlivo vygenerovať jej názov a kľúčové slová. Na základe nich systém následne priradí k dopytu ďalšie príbuzné otázky, aby mali zákazníci ihneď k dispozícii čo najviac relevantných informácií. Zároveň sa takto spresnia aj výsledky vyhľadávania.

Ak sa LMM modely osvedčia, chystáme sa ich využiť aj pri ďalších funkcionalitách eshopu, aby sme jeho návštevníkom prinášali stále lepšie služby.

Zefektívnili sme služby pre B2B zákazníkov predajní xFarby

Dominik

Kľúčovou cieľovou skupinou siete predajní xFarby, pre ktorú sme programovali unikátnu aplikáciu, eshop aj elektronickú pokladňu, sú veľkoobchodní zákazníci. Aby sme ich motivovali k častým objednávkam v online aj offline podobe, do jednotlivých systémov pravidelne pridávame novinky pre ešte efektívnejší nákupný proces.

Napríklad vďaka najnovšej funkcionalite eKasy môžu teraz B2B zákazníci nakupovať na faktúru s dodacím listom priamo na predajni. Komunikácia s účtovným systémom klienta je pritom nastavená tak, že doklad k nákupu sa doň prenáša ako objednávka. Požadované dokumenty k nej sú následne vygenerované automaticky a je možné ich cez aplikáciu vytlačiť priamo na lokálnej tlačiarni. Celý proces teda netrvá dlhšie ako klasický nákup a zákazník dostáva do rúk oficiálnu faktúru aj dodací list prakticky okamžite.  

Ďalšou novinkou je zlúčenie B2B portálu s existujúcim eshopom klienta. Veľkoobchodní zákazníci tak už nemusia pri objednávaní využívať osobitný web, ale prihlasujú sa priamo na  stránke xfarby.sk, kde nájdu všetky funkcionality potrebné pre správu svojich nákupov či platieb. Do systému sme pre nich taktiež pridali aj nové inteligentné zoznamy najpredávanejších či najčastejších spolu zakúpených produktov alebo personalizovanú ponuku tovaru vyskladanú podľa ich preferencií. 

Zlúčenie riešení navyše výrazne zefektívnilo ich údržbu a zoptimalizovalo náklady na administratívnu správu.

Unikátny konfigurátor produktov zabezpečuje bezchybnú výrobu kožených púzdier na mieru

Laci

Falco je slovenská firma s dlhoročnou tradíciou kožiarskej výroby. Špecializuje sa na výrobu a predaj kožených púzdier, pričom svojim prevažne zahraničným zákazníkom ponúka aj možnosť návrhu a realizácie produktov na mieru. Najdôležitejšou súčasťou eshopu falcoholsters.com je preto konfigurátor, ktorý umožňuje nakupujúcim vytvoriť si vlastný produkt v online prostredí. Z tohto dôvodu bolo pri príprave nového obchodu klienta naším hlavným cieľom konfigurátor vylepšiť a prepojiť ho s účtovným systémom Pohoda.

Nový konfigurátor sme navrhli tak, aby bol pre zákazníkov prehľadnejší a intuitívnejší, čo sa nám podarilo vďaka využitiu ikon alebo nasadeniu vyhľadávania priamo v špecifikácii parametrov. Zároveň sme však zjednodušili prácu administrátorom, ktorí dosiaľ museli zapisovať všetky parametre personalizovaných objednávok v účtovnom systéme Pohoda ručne. Teraz je tento proces plne automatizovaný, čo výrazne zefektívňuje výrobu a znižuje chybovosť.

Ďalšou výzvou bolo zabezpečenie nepretržitej dostupnosti webu v zahraničí. Eshop je zákazníkom aktuálne k dispozícii v troch jazykoch, pritom používatelia sú automaticky presmerovaní na správnu verziu podľa toho, odkiaľ sa na web pripájajú. Okrem jazyka sa mení aj platobná mena a prepočítavajú sa ceny produktov.

Aktuálne pracujeme na redizajne domovskej stránky eshopu, aby sme používateľský zážitok z nakupovania vylepšili ešte viac.

Vytvorili sme eshop s ponukou oficiálnych produktov Slovenskej futbalovej reprezentácie 

Filip

Blížiace sa futbalové majstrovstvá Európy pre hráčov do 21 rokov, ktoré sa budú konať práve na Slovensku, sú pre Slovenský futbalový zväz skvelou motiváciou postupne ladiť svoje online služby na maximum. Jednou z nich je aj oficiálny eshop zväzu, kde nájdu športoví nadšenci rôzne zberateľské edície produktov či originálne oblečenie slovenskej futbalovej reprezentácie.

Pôvodný eshop mal v ponuke nielen tovar určený pre futbalových fanúšikov, ale najmä kompletnú výbavu pre futbalové kluby, vrátane športových pomôcok či náradia na údržbu trávnika. Vzhľad a funkcionality webu boli preto prispôsobené manažérom futbalových mužstiev, ktorí tvorili väčšinu návštevnosti stránky. Nový obchod je naopak orientovaný primárne na divákov, a preto sme sa pri ňom sústredili na moderný dizajn, intuitívne rozloženie prvkov a bezproblémový nákupný proces.

Efektivitu fungovania novej stránky zabezpečuje výkonný Next.js, ktorý má natívne integrovaný pokročilý server-side rendering. Oproti pôvodnému externému riešeniu sa tak výrazne zlepšila rýchlosť načítania webu, čo vedie k spokojnejším zákazníkom aj lepším SEO hodnotám. 

Zaujala vás niektorá z funkcionalít našich projektov a radi by ste ju nasadili aj na váš projekt?