Digitálne inšpirácie #74: Čo inovatívne sme spolu zrealizovali v decembri

Dobre sa rozhodovať je umenie, ktoré určuje úspech vášho biznisu. Akú kuriérsku službu pre eshop vybrať? Ktorých dodávateľov a aké produkty? Na ktoré sociálne siete postovať? Univerzálna odpoveď na všetky tieto otázky je: pozrite sa na dáta. Hľadajte štatistiky, recenzie, pýtajte sa ostatných a všetky informácie si potom zhrňte a vyhodnoťte.Je veľmi pravdepodobné, že ak bude vaše rozhodnutie postavené na dátach, nešliapnete vedľa. Rovnakú stratégiu sme si osvojili aj na projekte sportnet.online a dáta sme začali vizualizovať. Prečítajte si o nástroji, čo nám to umožnil, ako aj o ďalších inováciách pre našich klientov, ktorými sme zakončili rok 2023.

#ecommerce

Služba 123 kurier je minulosťou, na Sanitaske.sk ju nahradil SPS

Koncom novembra sa museli stovky slovenských eshopov vysporiadať s obrovskou výzvou. Spoločnosť 123 kurier zo dňa na deň pozastavila svoju činnosť a prestala prijímať balíčky. A hoci ide podľa jej vyjadrenia o dočasné prerušenie, predajcovia boli uprostred najrušnejších dní roka nútení si urýchlene nájsť nových prepravcov a implementovať ich riešenia na svoje weby.

Na Sanitaske.sk sme preto implementovali hneď niekoľko zmien. Systém na vytváranie a tlačenie štítkov sme nahradili za službu od SPS, prestavili sme predvolené hodnoty zásielok, ktoré uľahčujú expedíciu tovaru, a upravili sme aj komunikáciu cez API. Namiesto zdĺhavého manuálneho zapisovania všetkých údajov o balíku (meno, adresa, číslo balíka, váha, suma, cena a pod.) je teraz generovanie štítka hotové v priebehu sekúnd a zamestnancom naň stačia len dve kliknutia. Vďaka tomu už balíčky opäť cestujú k zákazníkom bez problémov či výraznejšieho zdržania.

Skrytá produktová kategória ako skvelá alternatíva bežných landing pages

Marek

V reklamných kampaniach obyčajne využívajú predajcovia na propagáciu určitého tovaru landing pages vytvárané na mieru. Rovnako efektívna však môže byť aj propagácia špeciálnej produktovej kategórie, do ktorej vybraný tovar jednoducho zaradia.

Často však ide o špecifické produkty určené len pre malú cieľovú skupinu. Kategória sa navyše využíva len dočasne, a tak sa neoplatí zaradiť ju do bežnej štruktúry webovej stránky. Na eshope Golfcentrum.sk sme preto zamestnancom umožnili ju z menu jednoducho skryť.

Pre marketingové účely si teraz môžu vytvoriť akúkoľvek kategóriu produktov a jej URL zdieľať v rámci kampane, blogu, emailu alebo naň odkázať v banneri. V administrácii majú zároveň možnosť túto stránku zo štruktúry menu vynechať a sprístupniť ju len pre vybranú skupinu zákazníkov. Kategória má pritom zachované všetky dôležité funkcionality, ako filter, radenie či zmeny v možnostiach zobrazenia produktov. Rovnako je možné naďalej sledovať jej štatistiky.

#sport

Dáta portálu Sportnet.online pod drobnohľadom vďaka nástrojom BI

Michal

Koncom roka sme sa na projekte Sportnet.online začali zaoberať myšlienkou prepojenia dát s Business Intelligence (BI). Ide o súbor nástrojov, ktoré organizáciám umožňujú vizualizovať, analyzovať a spracovávať údaje zo systému. Ako prvý krok sme sa rozhodli urobiť jednoduché reporty, ktoré nám umožňoval vstavaný nástroj Mongo Atlas Charts. Výsledkom sú jasné a zrozumiteľné grafy, kde môžeme sledovať vývin prakticky akýchkoľvek štatistických údajov. 

V našom prípade sú to napríklad informácie o trende počtu zúčastnených tímov v SlovnaftCupe v priebehu rokov, počte divákov na jednotlivých športových podujatiach, alebo aj systémové dáta o trvaní postprocessingu videí či množstve nahrávaných súborov do aplikácie MediaManager. Reporty nám tiež pomáhajú predvídať a včas odhaliť prípadné budúce zlyhanie.

Naďalej však pracujeme na ešte sofistikovanejšom riešení a prepojení dát s platformami ako Microsoft Power BI alebo Looker Studio.



Zaujala vás niektorá z inšpirácií a radi by ste ju nasadili aj na váš projekt?