Digitálne inšpirácie #71: Čo inovatívne sme spolu zrealizovali v septembri

Môže byť inšpirácií priveľa? Podľa nás nie. Veď v každej novinke si môže nájsť to svoje iná cieľová skupina. Práve preto sa na konci každého mesiaca kolegov vždy pýtame, čo nové na projekty klientov implementovali, a následne o tom informujeme ďalej. Veríme totiž, že každá aktualizácia si zaslúži byť zverejnená, aby mohla inšpirovať ďalších. 

#sport

Nová galéria vylepší SEO na Futbalsfz.sk 

Juraj

Fotogalérie sú jedným z najvyužívanejších widgetov platformy Sportnet, na ktorej beží aj stránka futbalsfz.sk. Redaktori článkov môžu vďaka nim jednoducho vybrať spomedzi nahratých súborov viaceré obrázky a následne ich priradiť k textu, kde vytvoria graficky jednotnú galériu. Ich pôvodné riešenie však nebolo z hľadiska SEO a webovej prezentácie vyhovujúce, a preto sme minulý mesiac zapracovali niekoľko úprav, ktoré by mali problémy vyriešiť. 

Hlavnou funkčnou zmenou je, že každá fotografia v rámci galérie má vlastnú URL, na ktorej je dostupná aj po úplnom obnovení stránky, resp. pri preposlaní URL. Pri prehliadaní jednotlivých fotografií sa tým pádom ich adresa v prehliadači automaticky mení, čo sa následne odrazí napríklad v štatistikách návštevnosti stránok alebo pri indexácii stránky Google robotmi.

Zároveň sme spolu s galériami implementovali aj widget na ich prepojenie s ďalším obsahom stránky. Ten umožní vytvoriť v rámci jedného webového portálu napríklad aj preklik z jedného článku na druhý. Galérie tak môžu byť publikované ako samostatné články s vlastnou URL tak, ako to dnes robia všetky veľké spravodajské weby.

Redizajnovaný kalendár pre rýchlejšiu voľbu dátumov

Ady

Na morisrent.sk sme nedávno implementovali nový dizajn kalendára, v ktorom si zákazníci vyberajú dátum prenájmu auta. Doteraz museli v dvoch samostatných formulárových prvkoch zvoliť najprv dátum prevzatia a potom dátum odovzdania. Zistili sme ale, že by bolo pre zákazníkov efektívnejšie, ak by si dokázali v jednom prvku zvoliť rovno celé rozmedzie dátumov. Navrhli sme teda redizajn a nasadili nový kalendár, ktorý teraz šetrí klientovi zopár sekúnd pri každej objednávke. 

#ecommerce

Zákazníci Zemplin.sk získali lepší prehľad o dodanom tovare

Samo

Eshop Zemplin.sk sa venuje predaju spojovacieho materiálu, vykurovacej techniky a potrieb pre drevárov. Väčšina jeho zákazníkov sú teda firmy, ktoré objednávajú často vo veľkom. Ich balíky preto niekedy bývajú rozdelené na niekoľko menších, podľa dostupnosti tovaru na sklade. 

V takomto prípade majú firmy ponovom v administrácii informáciu, aké množstvo ktorého tovaru im bolo dodané a čo naopak ešte čaká na vyskladnenie. Ak si ešte nevyskladnený tovar opäť pridajú do košíka, eshop ich informuje, že tieto produkty si už objednali a čoskoro budú odoslané. Systém pritom počíta množstvá nedodaného tovaru automaticky, na základe informácie o vyskladnení z ERP Helios. Chybovosť je teda minimálna a zákazníci majú lepší prehľad o svojich objednávkach a dodanom či očakávanom tovare.

Efektívnejšie balenie vďaka automatickému priradzovaniu výdajok

Ľuboš

Na eshope Kinekus.sk sa nám v septembri podarilo vyriešiť situáciu, s ktorou pravdepodobne bojuje každý väčší eshop. Ide o balenie objednávok. Niektoré sú, samozrejme, komplikovanejšie a ich expedovanie trvá dlhšie. Iné sú zas jednoduché a ich kompletizácia trvá baličom doslova sekundy. Ak sa objednávky priradzujú ručne, niektorí pracovníci si, prirodzene, môžu povyberať práve iba tie jednoduché. Ostatným potom zostávajú len náročnejšie balenia, ktorých počas pracovnej doby nezvládnu veľa. 

Stávalo sa to aj v Kinekus-e. Používaný skladový systém proste nedokázal požiadavky na balenie rozdeľovať efektívne a preto sme vymysleli vlastné spravodlivé riešenie. V momente, keď do systému príde výdajka, v administrácii je priradená k objednávke a následne automaticky pridelená voľnému baličovi. Nevznikajú tak žiadne nezrovnalosti, práca je distribuovaná rovnomerne a pracovníci tak zvládnu pripraviť primeraný počet balíkov denne. Teraz ešte pracujeme na tom, aby bola táto funkcionalita pohodlne spravovateľná aj priamo z administračného prostredia eshopu.

Vlastný konfigurátor fotokalendárov a diárov pre Imitrade.sk

Pali

Pomaly ale isto sa blíži koniec roka a náš klient, imitrade.sk, nás preto oslovil s tématickou požiadavkou – implementovať na eshop konfigurátor fotokalendárov a diárov. Cieľom tejto novej funkcionality je umožniť zákazníkom si svoj produkt personalizovať. Vďaka konfigurátoru si budú môcť vybrať formát, dizajn, druh papiera, zvýraznenie určitých dátumov a zároveň nahrať vlastné fotografie. Na funkcionalite stále pracujeme, no už teraz je na eshope možnosť nakonfigurovať si napríklad nástenný kalendár. Pre ďalšie produkty spustíme konfigurátor už čoskoro. 

Fuego.sk má nové vstupné stránky na mieru

Samo

Vstupné stránky, alebo landing pages, sú obyčajne špeciálnym druhom stránok s obsahom prispôsobeným pre reklamné kampane. Aby dostatočne zaujali novú cieľovú skupinu, často sa od zvyšku stránky líšia štruktúrou aj dizajnom.

A presne takéto stránky sme nedávno vytvárali pre Fuego.sk. Príkladom je fuego.sk/black-friday, ktorá je navrhnutá na mieru pre túto akciu. Nad bežným obsahom sme doprogramovali novú sekciu s výrazným čiernym pozadím a veľkým rozdeľovačom kategórií doplneným o obrázky. Keďže stránka je farebne “prispôsobená” akcii, zákazníci si vedia jej obsah okamžite spojiť s výraznými zľavami. Zároveň sa dokážu v množstve tovaru rýchlo zorientovať a vybrať si tie správne produkty.

Momentálne pracujeme ešte na jednej verzii takejto landing page, ktorej obsah budú môcť spravovať priamo administrátori – vybrať si vhodné články, bannery, produkty a pod. Následne môžu tieto stránky využívať v reklamných kampaniach a zaujať svojich zákazníkov vhodným obsahom v tej správnej chvíli.

Zaujala vás niektorá z inšpirácií a radi by ste ju nasadili aj na váš projekt?