Digitálne inšpirácie #63: Čo inovatívne sme spolu zrealizovali v januári

Prvý mesiac tohto kalendárneho roka sme venovali upratovaniu i upgradovaniu. Naše eshopy získali nové vychytávky pre zvýšenie ziskov, či vylepšený dizajn pre zefektívnenie nákupného procesu, a potešili nás aj veľké športové plány do budúcna. Sme radi, že nám projekty rastú pod rukami a prinášajú stále nové výzvy. Len vďaka tomu môžeme byť dnes lepší, ako sme boli včera.

#health

Online lekáreň Dr. Max beží rýchlejšie a bezpečnejšie vďaka Magento 2.4

Viktor

Upgrade eshopu z Magento 2.3 na verziu 2.4 bol dlhodobý proces, ktorý sme plánovali niekoľko mesiacov. Prvým krokom bolo vytvorenie kompletnej zálohy existujúcej inštalácie, aby sme mali v prípade problémov prístup ku všetkým dôležitým dátam a nastaveniam. Ďalším krokom bolo vykonanie testov na vývojovom serveri, pretože sme chceli mať istotu, že aj v novom Magento budú všetky funkcie a rozšírenia eshopu fungovať správne. Táto fáza tiež zahŕňala kontrolu kompatibility s aplikáciami tretích strán (rozšírenia, pluginy a pod.). Keď sme boli spokojní s výsledkami testov, nastavili sme termín pre konečný upgrade. 

Proces upgrade bol vykonaný v nočných hodinách, aby sme minimalizovali dopad na našich zákazníkov. Po úspešnom nasadení novej verzie bol eshop opätovne testovaný. Nové Magento 2.4 prinieslo predovšetkým rýchlejšie načítanie stránok a vyššiu bezpečnosť. Veľkou výhodou je aj možnosť pridania funkcií, ktoré nám pomôžu zlepšiť konkurencieschopnosť lekárne na trhu.

Crossuite s novým zložením tímov

Peter Sliacky
Peťo

Január sme v Crossuite využili najmä na veľké interné upratovanie. Keďže ide o veľký projekt s obrovským objemom kódu, niekedy je ťažké sa v ňom zorientovať. Rozhodli sme sa preto uskutočniť niekoľko zmien. Príkladom je rozdelenie backendu na microservices a vytvorenie menších tímov, ktoré sa o konkrétne servisy budú starať. Tým pádom budú musieť ovládať len časť projektu a otvára sa im možnosť ju efektívnejšie spravovať a vylepšovať. Hoci túto zmenu navonok nevidno, veríme, že nám pomôže lepšie rozdeliť zodpovednosti v tíme a uľahčí budúci vývoj.

#sport

SFZ dostal možnosť zorganizovať majstrovstvá Európy a my pri tom nemôžeme chýbať!

Michal

V januári nás potešila skvelá novinka. Európska futbalová únia (UEFA) pridelila Slovenskému futbalovému zväzu (SFZ) organizáciu šampionátu hráčov do 21 rokov v roku 2025. A i keď to teraz znie ako ďaleká budúcnosť, prípravy započnú pravdepodobne už čoskoro. Čaká nás totiž rozšírenie služby ticketing, komunikácia s 8 štadiónmi a zabezpečenie hladkej spolupráce so všetkými partnermi. Sme pripravení na nové výzvy a tešíme sa, že futbalsfz.sk aj vďaka tejto akcii opäť porastie.

#ecommerce

Na imitrade.sk odteraz nakúpite lacnejšie vo veľkom. Vybrať si tie správne produkty vám pomôžu aj recenzie.

Zuzka

Obrovský eshop s ponukou reklamných produktov má od januára dve novinky. Jednou z nich sú množstevné zľavy. Pravidlá, podľa ktorých sa budú pre jednotlivé produkty uplatňovať, môžu správcovia nastaviť priamo v administrácii. Následne sa vygeneruje tabuľka zliav a zobrazí sa v detaile produktu, pre ktorý platia. Podľa nej sa potom prepočíta konečná cena daného tovaru v košíku. Výhodu tejto funkcionality ocenia najmä eshopy, ktoré navštevujú predovšetkým firmy. Množstevné zľavy na nich pôsobia motivujúco – nakúpia viac, no v konečnom dôsledku ušetria.

Druhá novinka je pridanie Heureka recenzií k už existujúcim hodnoteniam produktov. Názory zákazníkov z porovnávača sa najskôr ukladajú do našej databázy, kde si potom administrátor zvolí, či chce recenziu na webe zverejniť. Na základe pridaných recenzií dokáže nakupujúci lepšie vyhodnotiť kvalitu produktu a ľahšie učiniť rozhodnutie pre jeho kúpu. Okrem toho majú recenzie aj SEO hodnotu, keďže ide o ďalší obsah, ktorý môžu vyhľadávače indexovať.

Množstevné zľavy na imitrade.sk

Veľký redizajn zachej.sk má priniesť lepší používateľský zážitok aj viac registrovaných zákazníkov

Bianka

Na zmene dizajnu eshopu zachej.sk sme pracovali priebežne počas celého minulého roka. Postupne sme vylepšili takmer všetky prvky webu:

  • Hlavička je teraz jednoduchšia, prehľadnejšia a staromódne ikony sme vymenili za modernejšie minimalistické. 
  • Pribudla nová kategória Zvýhodnené sady, kde nájdu zákazníci buď ponuku sád kníh s podobnou témou, v rámci ktorej získajú jednu publikáciu zadarmo, alebo série kníh v zvýhodnenej cene.
  • Na hlavnú stránku sme doplnili sekciu Aktuálne udalosti – tá slúži aj ako filter a kupujúcim odporúča vhodnú literatúru súvisiacu s jednotlivými sviatkami, spomienkami a významnými dňami.
  • Zo sekcie noviniek a najpredávanejších produktov sme odstránili možnosť filtrácie na základe kategórií, pretože bola využívaná len minimálne. Tieto časti webu sú vďaka tomu teraz prehľadnejšie.
  • Pridali sme novú sekciu – blog s ukážkami článkov. Doteraz sa mohli návštevníci k blogu dostať len z málo výrazného odkazu v pätičke a pripravovaný obsah preto nebol veľmi čítaný. Výber najnovších článkov na domovskej stránke by to mal zmeniť.
  • Upravili sme aj pätičku, v ktorej pribudla sekcia informujúca o výhodách vernostného programu Zachej club. Tie boli dosiaľ komunikované na podstránke, kde sa dalo dostať opäť len vďaka odkazu v pätičke.

A aký je celkový výsledok? Eshop je teraz oveľa modernejší a intuitívnejší. Výraznejšia komunikácia výhod vernostného programu má šancu zvýšiť počet registrácií a sekcia zvýhodnených sád zas ponúka zákazníkom možnosť získať viac tovaru v lepšej cene. Informácie o pohybe ľudí na stránke a ich aktivite budeme teraz, v spolupráci s klientom, sledovať cez analytické nástroje, a eshop ďalej optimalizovať a dopĺňať naň nové funkcionality. Veríme, že zákazníkom sa bude na “novom” eshope skvele nakupovať a že aj vďaka redizajnu obháji obchod už deviaty raz cenu ShopRoku.

Nová sekcia Blog a výhody členstva v Zachej club.

Zaujala vás niektorá z inšpirácii a radi by ste ju nasadili aj na váš projekt?