Digitálne inšpirácie #58 Čo inovatívne sme spolu zrealizovali v auguste

Záver leta sa, podobne ako zvyšok roka, niesol opäť v znamení vylepšení pre našich klientov. Či už išlo o novú aplikáciu dostupnú pre viaceré platformy, masívny update a presun do cloudu, komplexný redizajn či aplikácia cenových hladín na predaj, nezľakli sme sa žiadnej výzvy. A čo je výsledkom? Spokojnejší koneční zákazníci a opäť o kúsok lepšie digitálne zážitky.

#health

Peter Sliacky - Bart Digital Products
Peťo

Za 2 týždne nová aplikácia pre pacientov

Začiatkom augusta k nám prišiel klient s požiadavkou vytvorenia novej mobilnej/webovej aplikácie, ktorá by umožnila prihláseným pacientom sledovanie svojich naplánovaných vyšetrení.

Ukážka používateľského rozhrania

Riešenie malo byť dostupné pre web, iOS aj Android a bolo potrebné ho navrhnúť úplne od základov. Hľadali sme preto efektívny a finančne nenáročný spôsob, ktorý by nám umožnil z jednej code base vybuildovať aplikáciu pre všetky platformy naraz.

Vybrali sme si framework Ionic. Žiaľ, na začiatku vývoja s ním nikto z tímu nemal skúsenosti, ale dali sme hlavy dokopy, naštudovali si, čo sa dalo a o 2 týždne sme boli schopní ukázať nášmu klientovi funkčnú verziu. Okrem toho, že sme dodali hotový prototyp, overili sme si aj, že Ionic je skvelá cesta pre takéto rýchle, lacné a menej komplexné riešenia. Túto vedomosť teraz môžeme posunúť do ďalších tímov a na ďalšie projekty, kde sa takéto efektívne spôsoby vývoja určite tiež rýchlo uchytia.

Crossuite v cloude

Erik Sasák - Bart Digital Products
Erik 

Okrem najnovšej redizajnovanej verzie Crossuite aplikácie existujú ešte dve staršie aplikácie (alfa a gama), ktoré stále z rozličných dôvodov používa množstvo klientov. Tie boli dosiaľ uložené na bežnom fyzickom serveri v datacentre, no jeho výkon už nepostačoval požiadavkám a jeho ďalšie rozširovanie už kvôli hardvérovým možnostiam nebolo efektívne. Chceme preto presunúť časť klientov do Amazon Cloudu.

Aby bol presun čo najhladší, aplikácie sme najskôr upgradli na najnovšie technológie. Pre tím to bola výzva, pretože nejde o aktívne rozvíjané verzie. Upgrade bol tým pádom naozaj masívny – napríklad pri PHP sa prechádzalo z verzie 5.4.16 na 8.1. Teraz sú však už alfa a gama v technicky dobrom stave a veríme, že presun na Cloud prebehne aj vďaka tomu hladko. Či bude naozaj úspešný sa dočítate v septembrových inšpiráciách.

#sport

Adam Hnat - Bart Digital Products
Ady

Ticketing s cenovými hladinami

Nedávno sme písali o tom, aký úspech mal náš Ticketing pri predaji lístkov na EURO19. Túto aplikáciu naďalej rozširujeme, tentokrát o tzv. cenové hladiny.

Tie fungujú ako cenové kategórie lístkov (detský lístok, ZŤP zľava, sedenie v sektore X a pod.), ktoré si vie správca spolu so sumou nastaviť pre každé podujatie. Zároveň je možné v systéme zadať, či sa daná cenová hladina predáva na pokladni, online alebo na oboch platformách súčasne. Takýto spôsob predaja lístkov určite poteší najmä administrátorov predaja alebo pracovníkov pri kase. Pri nákupe napríklad 20 dospeláckych a 5 detských lístkov totiž nemusia naklikať 20 lístkov a potom ešte 5 ďalších, ktorým dodatočne upravia sumu, ale týmto piatim iba jedným klikom zmenia hladinu. Informáciu o kategórii zároveň obsahuje aj finálny export lístka (PDF, email, tlačená vstupenka), čo určite ocení každý návštevník podujatia.

Administračné prostredie - Tvorba a úprava cenových hladín pre event
Administračné prostredie – Tvorba a úprava cenových hladín pre event
Administračné prostredie - Úprava cenových hladín pre sektory
Administračné prostredie – Úprava cenových hladín pre sektory
Prostredie offline pokladne - Výber cenových hladín jednotlivých lístkov
Prostredie offline pokladne – Výber cenových hladín jednotlivých lístkov
Používateľské prostredie - Nákup lístkov v rôznych cenových hladinách
Používateľské prostredie – Nákup lístkov v rôznych cenových hladinách

#ecommerce

Kvety.sk už aj u susedov

Viktor Novák - Bart Digital Products
Viktor 

Náš dlhoročný klient kvety.sk naďalej rastie. Tentokrát dokonca za hranice. V auguste sme preň spustili dve nové jazykové mutácie webu na nových doménach – pre český trh kvetybox.cz a pre maďarsko viragbox.hu. Všetky tri stránky sú spravované z jedného administračného prostredia, ale platobné možnosti sú samozrejme prispôsobené mene krajiny. Krásne naaranžované kytice dovezené až domov tak môžu odteraz tešiť aj českých a maďarských zákazníkov i zákazníčky.

Nový lepší Nomiland.sk

Jakub Čentík - Bart Digital Products
Jakub

Robustný eshop s potrebami pre školy a škôlky prešiel v lete veľkým redizajnom z našej dielne. Na základe dát z nástrojov Hotjar a Google Analytics sme zanalyzovali, ktoré stránky a kategórie sú najnavštevovanejšie a preto je potrebné ich umiestniť do popredia, a čo môžeme naopak zmenšiť alebo úplne vylúčiť. Stránka je teraz vzdušnejšia, modernejšia a hlavne sa na nej nakupuje intuitívnejšie. 

 

Starší design eshopu
Redizajn od bart.sk

Intuitívnejší content editor pre Fuego.sk

Laci Perduk - Bart Digital Products
Laci 

Niekedy potrebuje náš klient vytvárať podstránky a upravovať detaily produktov naozaj rýchlo, no nestratiť pritom nič z kvalitného dizajnu a používateľskej prívetivosti. V takomto prípade do administrácie stránky nasadzujeme editory obsahu. Pre eshop Fuego sme, spolu so zákazníkom, vybrali nový editor od Innova Studio – ContentBuilder.js. Funguje na princípe drag & drop a skvele spolupracuje s frameworkami ako Bootstrap či Tailwind CSS. Aby sme odhalili všetky jeho silné stránky, ale aj slabiny, zatiaľ ho testujeme na beta verzii. Ak sa osvedčí, nasadíme ho na produkciu spolu s novým dizajnom. Veríme, že aj vďaka nemu bude stránka nielen skvele vyzerať, ale najmä dlhodobo a efektívne pokrývať všetky potreby klienta aj jeho konečných zákazníkov.

Zaujali vás projekty, na ktorých pracujeme?