5 výhod cestovania do bart-u na kolobežke

I keď o kolonizácii Marsu sa rozpráva už roky, planétu B vhodnú na život ešte stále nemáme. Čo však máme je šanca opraviť tú našu. Postupne, po kúskoch, každý deň niečo. Napríklad aj na kolobežke. Práve tou som v rámci iniciatívy Do práce na bicykli brázdil Košice celý jún. Spolu so mnou využívalo alternatívny spôsob dopravy ešte 13 ďalších kolegov. Celkovo sme najazdili vyše 1756 km a ušetrili skoro 400 kg CO. A aké výhody mi kolobežka ešte priniesla? 

1. Žiadne dopravné zápchy

Nie je nad ten pocit, keď s úsmevom prefrčíte okolo radu stojacich áut, pretože sa opäť prerába ktorýsi pred 5 rokmi opravovaný most. 

2. Rýchlejšie, ako autom aj MHD-čkou

Výhoda vyplývajúca z tej prvej. Žiadne zápchy = žiadne zdržanie. Plus žiadni spotení spolucestujúci! Doma na Terase som za 12 minút. A to jazdím zodpovedne, v povolenom rýchlostnom limite, nie ako frajer na tomto videjku.

3. Neriešim parkovanie

Rezidentská zóna? Pohoda, tu to zaparkujem na chodník. Nepáči sa mi okolie a obávam sa krádeže môjho tátoša? Vezmem kolobežku na plece a odstavím ju rovno vedľa pracovného stola.

4. Nespotím sa

Vo svojom minuloročnom blogu o Do práce na bicykli spomenul Dávid nutnosť použiť po príchode do kancelárie sprchu. S kolobežkou táto voňavá povinnosť odpadá. Maximálne si musím upraviť účes, ktorý sa mi cestou rozfúkal, lebo nemusím mať ani prilbu.

5. Menej trúbenia

Cyklisti to majú na Slovensku ťažké. Podľa vodičov nepatria na cestu, podľa chodcov na chodník a cyklotrás je žalostne málo. Výsledkom sú buď hromžiaci okoloidúci alebo trúbiace autá. Kolobežka na chodníku však nikomu neprekáža a patrí tam aj podľa poslednej novely zákona, ktorá zaradila elektrické kolobežky medzi nemotorové vozidlá. Samozrejme, niektoré chodníky sú v poľutovaniahodnom stave a sem-tam ma to teda poriadne vytrasie. Ale na druhej strane, ktorá košická cesta nemá výmole a zle osadené kanály? Myslím, že by som hľadal dlho.

V krátkosti na záver: Do práce kolobežkou plánujem jazdiť aj naďalej, až kým mi to počasie dovolí. A projekt Do práce na bicykli považujem ako dobrý motivátor. Každý by mal minimálne vyskúšať možnosti alternatívnej dopravy. Možno ich milo prekvapí, aké všetky výhody môžu vďaka tomu získať. Nehovoriac o tom, že tým prispejú k nižšiemu zaťaženiu ciest a ochrane planéty ako takej.

P.S.

Kolobežku medzi dopravné prostriedky Do práce na bicykli ešte nezaradilo a tak som sa počítal k cyklistom. Celkovo sme obstáli takto:

Tak zas o rok!