5 tipov pre lepšie (systémové) emaily

V ecommerce tíme trávime pri nových eshopoch ladením emailov aj niekoľko hodín. Cieľom je zabezpečiť, aby sa systémové správy typu potvrdenie platby, informácia o odoslaní objednávky a pod. správne zobrazovali vo všetkých zariadeniach, prehliadačoch a emailových klientoch. 

Možností, ako si email pozrieť, každým dňom pribúda. Ich úprava je preto čím ďalej tým náročnejšia a my sme si museli nájsť tie správne nástroje a spôsoby, ako si to uľahčiť. Podľa mňa sú to tieto:

1. Preč s div-kami!

Div-ká sú základným stavebným blokom pri webových stránkach. Outlook ich však odignoruje. Preto je pre zachovanie konzistentnosti lepšie použiť tabuľky. Na všetko – či už ide o zobrazenie obsahu vedľa seba alebo obyčajné centrovanie textu.

2. (Žiaden) border-radius v Outlooku…

Štýl border-radius spôsobí zaoblenie rohov elementu. Žiaľ, v emailovom klientovi Outlook na Windowse nie je podporovaný. Prehľad, kde všade podporovaný je, nájdete tu: https://www.caniemail.com/features/css-border-radius/. Ako ho doplniť? Nie je to jednoduché, ale ani nemožné. Dobrý návod sa nachádza na: https://kontent.ai/blog/emails-outlook-containers-rounded-courners/ 

3. …a ani žiaden margin a padding

Ak chcete v tabuľke využiť okraje a odsadenia, definujte ich iba pre každú bunku zvlášť, nie v úvode pri tagu table. Outlook má v tom druhom prípade tendenciu marginy a paddingy z table aj td spočítať. Užitočné tipy sú spísané tu: https://www.emailonacid.com/blog/article/email-development/7_tips_and_tricks_regarding_margins_and_padding_in_html_emails/

4. Obrázky – attached alebo embedded?

Pri zobrazovaní obrázkov priamo v obsahu emailov si treba dať pozor na to, aký spôsob zobrazenia obrázkov používame. Base64 sa v niektorých klientoch nezobrazí vôbec, Attachemnt(cid) sa zase v určitých prípadoch zobrazí ako príloha a obrázky nalinkované cez URL sa v základných nastaveniach nezobrazia napríklad na Outlooku. Viac o téme nájdete tu: https://mailtrap.io/blog/embedding-images-in-html-email-have-the-rules-changed

5. iPhony chcú vlastný tag

Ide o apple-disable-message-reformatting. Tento užitočný meta tag spôsobí, že, ak je aktívny, potom sa emaily na iPhone zobrazia korektne a nie len ako oddialená verzia desktop dizajnu.

Ďalšie užitočné linky pri príprave custom template emailov:

Máš toto všetko v malíčku? Potom sa pridaj do nášho tímu!