Expo Dubai Expo Dubai

4 veci, ktoré sme si priniesli z EXPO Dubaj

Nedávno nám do schránky doručili certifikát o účasti na EXPO 2020 v Dubaji. A hoci sme o tejto téme už čo-to popísali, chceli sme túto dôležitú etapu života našej firmy patrične uzavrieť a vyhodnotiť. Rozhodli sme sa preto spísať, čo nám účasť na svetovej výstave priniesla.

1. Výnimočnosť

Na Slovensku existuje podľa obchodného registra vyše 500 tisíc firiem. Na EXPO Dubaj 2020 malo možnosť reprezentovať našu krajinu približne 150 z nich. Ich výber mala na starosti špeciálna k tomuto účelu vytvorená odborná komisia Ministerstva hospodárstva SR. My sme mali tú česť k nim patriť. Reprezentovali sme nielen seba, ale aj celé Košice IT Valley.

2. Hrdosť na našu krajinu

O tom, že bolo v Slovenskom pavilóne vodíkové auto, písal každý. Nás ale zaujali skôr desiatky originálnych a inšpiratívnych spoločností, čo tu boli tiež. Napríklad cenami ovenčené štúdio Crafting Plastics, kde navrhujú unikátne produkty z udržateľných materiálov, ako napr. topánky z kokosového vlákna. Alebo tiež Spinea, ktorá vyrába ložiská točiace sa aj vo veľkom hadrónovom urýchľovači v CERNe. A v rámci nášho segmentu (health & wellness) medzi inými aj Diagnose.me – platforma spájajúca svetových odborníkov, ktorí poskytujú pacientom s nezvyčajnými diagnózami profesionálny lekársky posudok na diaľku. Bolo úžasné sledovať, koľko potenciálu naša na pohľad malá krajina ukrýva, a tiež to, ako slovenské nápady prerazili vo svete.

3. Prezentačné video o práci, ktorou žijeme

Súčasťou podkladov, ktoré sme mali mať ako účastníci EXPO pripravené, bolo aj prezentačné video. Pri jeho tvorbe sme dostali možnosť jasne definovať piliere našej firmy (zdravie, šport a ecommerce) a hlavnú myšlienku, ktorú chceme prezentovať – to, že vytvárame digitálne produkty, ktoré zlepšujú život. Samotné natáčanie bolo pre nás veľkou výzvou, no zároveň aj skvelou zábavou. Scenár sme písali prvýkrát, viacerí z nás premiérovali pri nahrávaní voiceovera a ďalší objavili skrytý herecký talent. Výsledkom je materiál, ktorý zachytáva skutočný obraz našej firmy a všetkých, čo ju tvoria.

4. Viditeľnosť pre nás aj našich klientov

Podujatie navštívilo počas jeho trvania vyše 24 miliónov ľudí zo 192 krajín, pričom Slovenský pavilón si prezrelo asi 600 tisíc z nich. Prostredníctvom videa teda mali možnosť nahliadnuť do prostredia našej firmy potenciálni partneri z celého sveta. Sme veľmi radi, že sme mohli práce našich vývojárov, ako aj projekty našich klientov, mohli dostať k takémuto širokému publiku.

Najbližšie Expo 2025 s témou Spoločnosť budúcnosti bude hostiť japonská Osaka. Dúfame, že sa opäť ocitneme medzi firmami, čo budú reprezentovať Slovensko a znova ukážeme svetu nápady, ktoré menia svet k lepšiemu.