3 kroky ako na dobrý workshop - Bart Digital Products 3 kroky ako na dobrý workshop - Bart Digital Products

3 kroky ako na dobrý workshop

Zorganizovať workshop pre 10 a viac ľudí nie je vôbec žiadna sranda o čom sme sa presvedčili pri poslednom Frontend Masters 12. Namiesto toho aby som Vám písal o tom, čo sme robili, spísal som 3 veci, ktoré sme sa naučili pri organizovaní našej poslednej akcie a ktoré môžu pomôcť možno aj Vám pri príprave tech eventu.

Ako dokáže sklamať internet!

Internetové pripojenie je vecička, ktorá dokáže človeka prepadnúť takmer vždy nepripraveného. Stretnutie s klientom, odovzdávka práce, čokoľvek kde treba iba trošku podržať, tak kamoš internet to spraví na hulváta. Buď nejde alebo ide pomaličky alebo sa záhadne zjaví kvóta.

Po poslednej skúsenosti s WiFi, ktorá má prívlastok _Visitor budeme ukážky kódu pripravovať takto.

Vo väčšine prípadov sa snažíme na workshopy priniesť ukážky kódu v Dockeri.

Ak je image podobne veľký ako tento vyššie a k tomu potrebujete ešte Kibanu, ElastAlert a jeden vlastný image a vysokorýchlostný internet prvej triedy sklame, tak máte po workshope. Ideálna, záložná možnosť pre docker images je perfektná možnosť image zabaliť, šupnúť na USB a na druhom stroji ho načítať.

Užitočná info je aj to, že Windows a Docker nie sú najlepší kamaráti a teda najlepšia možnosť je asi tieto súbory uverejniť vopred a dať ľuďom vedieť ako otestovať, či ich set-up je správny.

Backup plan?

Workshop už od svojej podstaty by mal byť interaktívny, zábavný nabitý ukážkami, ktoré ľudia na mieste buď rozšíria alebo si ich dostatočne dobre „ošahajú“. Našou témou bol Elasticsearch a to ako ho používame vo firme my. Keďže nás sklamal internet a vlastná nepripravenosť tak sme museli improvizovať a workshop sa zmenil na prezentáciu a diskusiu. Dobrá rada určite je, že na podobnú situáciu je potrebné byť pripravený a umožniť ľuďom pokračovať aj keď vám okolnosti nehrajú do karát.

Čo sme sa naučili od hotdogov?

Občerstvenie je základom, každej úspešnej akcie. Keď sme s FrontendMasters začínali, tak sme sa snažili robiť catering, čo najvelkolepejší v rámci možností. Chlebíky robila externá firma, pojedalo sa čerstvé ovocie, atď.  V Košickej IT komunite sa už pomaly stalo pravidlom, že ak sa chcem vzdelávať, tak mi majú dať niečo najesť, napiť. Ideálne šampáňo s homárom a keby som si počas tých kecov mohol schrupnúť tak by to bolo ešte lepšie. Pri poslednej akcii sme však zistili, že super networking sa rozbehne napríklad pri spoločnej príprave hotdogov, čo dodá vašej akcii na neformálnosti a umožní ľuďom sa o niečo viac rozhovoriť. Mám na mysli conversation starter v podobe: „Hah, ešte trošku kečupu a trošku horčice“, namiesto: „Ako Ti chutí tvoj kaviarový toast?“

Nie len, že sa takto ušetrí väčšie množstvo financií, ale zároveň sa aj vytvorí podnetný a často aj situačne vtipný priestor.