Digitálne inšpirácie #79: Čo inovatívne sme spolu zrealizovali v máji

Náročné výzvy si vyžadujú originálne riešenia. V tých našich často kombinujeme vlastné praxou overené postupy a špecifické externe služby. Takýto mix sa totiž obyčajne ukazuje ako najefektívnejší a výsledky sa preto dostavia veľmi rýchlo. Nechajte sa inšpirovať našou najnovšou inováciou pre eshop s pneumatikami a prečítajte si aj ďalšie zaujímavé novinky, ktoré sme tento mesiac implementovali na projekty našich klientov. Prajeme vám príjemné čítanie.

Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji opäť lámali na Sportnet-e rekordy

Juraj

Veľmi nás teší, že aj tento rok predstavovala nami spravovaná platforma sportnet.sk jeden z najhlavnejších zdrojov informácií o Majstrovstvách sveta v ľadovom hokeji na Slovensku. Dokazuje to 7 miliónov návštev z Googlu aj časté sťahovanie obsahu z portálu do vyhľadávača, ktoré denne prebehlo aj 1 500 000-krát. 

Osobitnú pozornosť si zaslúži rekord v prenose dát internetového uzla zaznamenaný združením poskytovateľov internetových služieb NIX.CZ – v čase finálového zápasu sa toto číslo vyšplhalo na rýchlosť až 3,14 TB/s! My sme nápor návštevníkov na web regulovali napríklad presunutím časti obsahu platformy na cloud, vďaka čomu sme odľahčili systém a zabránili tak jeho výpadkom.

Okrem sledovania funkčnosti webu sme počas MS neustále komunikovali aj s reklamnými partnermi tohtoročných majstrovstiev (TV Joj, Niké a Tesco), ktorých požiadavky na umiestnenie loga či zapracovanie reklamných sledovacích kódov sme na portál implementovali ešte pred začatím prvého zápasu.

Skvelý prehľad o dianí celých majstrovstiev získavali fanúšikovia vďaka častým aktualizáciam zo strany redakcie aj prehľadnejšiemu dizajnu zhrnutia zápasov, kde pribudli góly, kurzy Niké aj TV stanica, ktorá vysielala daný zápas naživo.

A teda, i keď naši hokejisti domov zlato nedoniesli, my považujeme Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji za obrovský úspech. Rekordná návštevnosť a pozitívne ohlasy fanúšikov sú totiž dôkazom toho, že sme im prostredníctvom nášho portálu dokázali poskytnúť kvalitný a spoľahlivý zdroj informácií. Tešíme sa na ďalšie výzvy a na to, čo prinesú budúce ročníky. 

Virtuálna čakáreň umožňuje doktorom obsadzovať novovzniknuté termíny rýchlejšie

Julka

V lekárskej praxi sa pacientom len málokedy podarí dohodnúť si vyšetrenie okamžite. Vo väčšine prípadov ich lekár či pomocný administratívny personál zaradí na čakací list, kde pobudnú nezriedka aj niekoľko mesiacov. Aby sme tento čas v prípade klientov eHealth platformy Crossuite skrátili, implementovali sme do systému tzv. virtuálnu čakáreň.

Táto nová funkcionalita predstavuje zoznam pacientov so záujmom o vyšetrenie, v ktorom môžu pracovníci kliník filtrovať podľa preferovaného doktora, miesta či typu požadovanej medicínskej konzultácie. V prípade náhleho uvoľnenia termínu alebo pri plánovaní vyšetrení na najbližšie mesiace tak môžu zo zoznamu vybrať vhodných pacientov v priebehu sekúnd. Tí sú následne automaticky notifikovaní a svoju účasť môžu ihneď potvrdiť alebo zamietnuť. Pri neprijatí termínu uvoľnia miesto ďalšiemu pacientovi v poradí a proces pozývania sa opakuje až kým nebudú termíny plne obsadené.

V blízkej dobe plánujeme čakáreň obohatiť aj o prémiovú AI funkciu vyhľadávania najvhodnejšieho pacienta pre každý novootvorený termín, a to podľa rozsahu uvoľneného časového okna či ďalších parametrov. Plánovanie vyšetrení teda bude opäť o niečo jednoduchšie a čakanie na termín zredukované na minimum.

Ukážka testovacieho zoznamu pacientov z virtuálnej čakárne.

Viac feedov = viac možností pre dodávateľov eshopu Kinekus.sk

Ľuboš

Na eshope Kinekus.sk využívame dodávateľské feedy na aktualizáciu skladových zásob, cien a informácií o produktoch. Dosiaľ mohol jeden dodávateľ implementovať do systému len jeden produktový feed, čo bolo obmedzujúce, pretože aj samotní dodávatelia často pracujú s viacerými značkami či databázami tovaru. Museli si teda zo svojich feedov buď vybrať iba jeden alebo ich vo vlastnej réžii zlúčiť – často s rizikom chýb kvôli nejednotnej štruktúre. 

Aby sme tento proces zoptimalizovali, vytvorili sme nový systém, vďaka ktorému môžu dodávatelia nahrať do systému aj viacero feedov súčasne. Náš skript sa následne postará o ich reštrukturalizáciu do štandardizovanej podoby aj správnu kategorizáciu v rámci ponuky eshopu.

Zároveň sme pridali funkcionalitu logovania, vďaka ktorej si vedia administrátori systému vyhľadať priebeh importov jednotlivých feedov a navzájom ich porovnávať pre dodatočnú kontrolu správnosti informácií alebo odhalenie prípadnej chyby.

Vynovená podstránka Pivovaru Masarykov dvor v sebe spája tradíciu aj moderný dizajn

Jakub

Remeselný pivovar Masarykov dvor ponúka svojim zákazníkom poctivé produkty, ktoré ulahodia aj náročným konzumentom. Svojou receptúrou totiž nadväzuje na dlhú pivovarnícku tradíciu tohto regiónu, no spája ju s modernými postupmi a technológiami. Keď nás teda tento klient požiadal o návrh dizajnu jeho podstránky, vedeli sme, že aj my musíme spojiť na prvý pohľad nezlúčiteľné – tradičné prvky s tými modernými.

Naším východiskom bol pôvodný dizajn, ktorý však pôsobil staticky a neprehľadne. Na stránke dominovali textové bloky s malým množstvom obrázkov, čo mohlo moderného návštevníka ľahko odradiť. Chýbala aj interaktivita a prvky ako galéria alebo prehľad produktov, ktoré sú dnes pre webové stránky štandardom.

Nový dizajn naopak obsahuje kvalitné obrázky a unikátne grafické prvky, ktoré zaujmú návštevníka na prvý pohľad. Stránka je prehľadne organizovaná a texty sú rozdelené do logických sekcií, čo uľahčuje používateľom prijímanie poskytovaných informácií a zvyšuje používateľskú prívetivosť. Každý pivný produkt má vlastný priestor s podrobným popisom, obrázkom a ďalšími relevantnými informáciami. Zákazníci sa tak môžu s ponukou lepšie zoznámiť a následne prostredníctvom mapy hneď zistiť aj to, kde si môžu produkty zakúpiť. Celkový dizajn je moderný a profesionálny, čo posilňuje imidž pivovaru a pridáva na jeho dôveryhodnosti.

Nová podstránka je teda nielen atraktívnejšia, ale podporuje aj interakciu s návštevníkmi, čo je kľúčové pre budovanie značky a lojálnosti zákazníkov.

Inteligentná emailová kampaň pomáha eshopu pneumatiky-pneupex.sk prekonať mimosezónny pokles predajov

Lukáš

V aprílových digitálnych inšpiráciách sme písali o tom, ako pomáhame eshopu pneumatiky-pneupex.sk využiť nákupné dopyty v rámci sezóny na maximum. Teraz sme sa sústredili na podporu predaja práve v mimosezónnych obdobiach, a to prostredníctvom inteligentnej emailovej kampane. 

Pre spustenie takejto kampane bolo v prvom rade potrebné vytvoriť dátové feedy zahŕňajúce zoznam zákazníkov, objednávok a všetkých produktov na stránke. Tie sme následne exportovali do marketingovej platformy Samba.ai, ktorá prostredníctvom svojich algoritmov identifikovala nákupné vzorce návštevníkov a navrhla najlepšie typy kampaní. 

Aby sme jej predikciu ešte spresnili, umožnili sme Sambe “spoznať” zákazníkov aj individuálne, prostredníctvom implementácie funkcií na analýzu ich nákupného správania. Išlo o rôzne skripty na sledovanie zobrazení stránky, kliknutí na produkt, procesu vytvorenia objednávky a jednotlivých krokov v košíku. Na základe všetkých týchto dát dokázala Samba vytvoriť efektívne emailové kampane, ktoré mali šancu zaujať. Ešte sme však potrebovali vyriešiť, akým používateľom ich vlastne budeme posielať.

S týmto problémom nám pomohla služba MailerLite, ktorá vytvára jednoduché a presne cielené pop-up okná motivujúce zákazníkov k prihláseniu sa na odber emailových kampaní. Po získaní emailových adries už teda stačilo len MailerLite vhodne prepojiť so Sambou, aby mohol prenos informácií medzi týmito dvoma službami prebiehať automatizovane.  

Naše vlastné riešenie teraz v pravidelných intervaloch kontroluje zoznam odberateľov v MailerLite a všetkých nových pridá do Samby. Kontakt v MailerLite je následne označený za importovaný a prideľuje sa mu dátum na odstránenie. Takto sa zoznam pravidelne čistí, nezahlcuje službu a v kontaktoch sa udržiava poriadok. Prvé kampane sú teda už odoslané a my veríme, že práve prostredníctvom nich sa nám podarí zákazníkov zaujať a zvýšiť predaje klienta počas menej ziskových letných mesiacov. 

Redizajn eshopu www.ortopedicke-matrace.cz prináša zákazníkom viac informácií aj prehľadnejší katalóg

Lucia Fondrková - Bart Digital Products
Lucia

Medzi najhlavnejší predajný argument eshopu ortopedicke-matrace.cz patrí rozsiahla ponuka matracov atypických rozmerov vo vysokej kvalite a rôznych vyhotoveniach. Veľa tovaru ale znamená aj potrebu vysokej miery organizovanosti, aby sa v množstve produktov zákazníci nestratili a dokázali si vybrať ten správny. A práve s týmto cieľom prebehol v posledných mesiacoch kompletný redizajn webu založený na grafike od externého dodávateľa.

Hlavnou zmenou je sprehľadnenie katalógu produktov, ktorý teraz umožňuje rýchlejšie a jednoduchšie filtrovanie matracov podľa rôznych kritérií, ako sú rozmer, materiál, tvrdosť, nosnosť a ďalšie. Vďaka umiestneniu filtra nad zoznam tovaru sme navyše získali možnosť zobraziť nakupujúcim viac produktov vedľa seba. To všetko zákazníkom výrazne uľahčuje nielen vyhľadávanie produktov, ale aj ich porovnávanie.

Nový dizajn obsahuje aj vylepšené informačné sekcie, kde zákazníci nájdu detailnejšie dáta o jednotlivých matracoch, vrátane recenzií, špecifikácií a odpovedí na často kladené otázky. Stránka teraz tiež ponúka zobrazenie produktov s kvalitnejšími obrázkami, čo návštevníkom umožňuje lepšie si predstaviť kupovaný tovar.

Veríme, že nový dizajn prispeje k zvýšeniu spokojnosti konečných zákazníkov nášho klienta a k rastu jeho predajov.

Zaujala vás niektorá z inšpirácií a radi by ste ju nasadili aj na váš projekt?