Náš október by sa dal nazvať aj mesiacom personalizácií. V každej oblasti sme totiž pre našich klientov pripravovali riešenia na mieru. Či už sú to doktori, ktorí si v medicínskej histórii vedia o pacientovi nájsť presne, čo potrebujú, alebo majitelia športových organizácií, ktorým ponovom ponúka my.sportnet.online možnosť vytvoriť si vlastnú hlavnú obrazovku. A čo eshopy? Pre ne znamená pesonalizácia napríklad administráciu vytvorenú na mieru pre potreby správcov alebo 12 feedov zladených tak, aby sa všetky produkty zobrazovali rovnako, podľa požiadaviek klienta. Zišlo by sa nejaké riešenie na mieru aj vášmu projektu? Inšpirujte sa tými našimi a neváhajte sa nám ozvať.
#health
Anamnéza pacienta je odteraz pre Crossuite klientov dostupná v aplikácii
Na Crossuite aktuálne zavádzame do produkcie novú funkciu – Medical history. Ide o kompletnú históriu pacienta – jeho krvná skupina, choroby, rodinná anamnéza, alergie, liečby… Jednoducho všetky informácie, ktoré sa pacientov štandardne pýtajú doktori pred každým väčším úkonom – priamo ale cez papierový dotazník. Vďaka Medical history táto nutnosť odpadá. Stačí, ak si doktor vyhľadá pacienta v databáze podľa rodného čísla a okamžite má k dispozícii napríklad záznam o tom, že daný človek prekonal v 2019 infarkt a o rok neskôr mu vybrali slepé črevo. Užitočné je to najmä v prípadoch, kedy pacient nemôže informácie o sebe doktorovi posunúť, lebo je napríklad v kritickom stave. Technologicky je na tejto funkcii zaujímavé to, že sme ju pripravili v spolupráci s ďalším Crossuite vývojárskym tímom sídliacim na Ukrajine. Oni pripravili väčšinu frondendu a u nás vznikol backend. Aktuálne prebieha testing funkcie, k dispozícii by mala byť už o niekoľko dní.
#sport
Facelift úvodnej stránky dajmespolugol.sk
Dajme spolu gól, ako najstarší z online grassroots projektov Slovenského futbalového zväzu, vstúpil do piateho roku svojho online života. Pri tejto príležitosti si zaslúžil menší redizajn v podobe faceliftu úvodnej stránky s ohľadom na to, čo je pre nových návštevníkov dôležité. Pre školy je to ponuka registrovať svoju školu, pre rodičov ponuka registrovať svoje dieťa a pre budúcich trénerov, ktorí by mali záujem venovať svoj čas a energiu deťom, ponuka školenia trénerov. Okrem toho sa zmenila aj farebná schéma – do popredia sa dostala žltá farba, ktorá je dominantnou farbou tričiek, čo dostávajú deti zúčastňujúce sa projektu. Menšími zmenami prešla aj mapa aktivít a jej ovládanie.
Nové používateľské prostredie správy profilu my.sportnet.online
Portál pre správu profilu my.sportnet.online prešiel dizajnovými a funkčnými zmenami. Novinkou je prispôsobiteľná hlavná obrazovka, ktorá pri prvom prihlásení obsahuje 2 základné widgety – Môj profil a Správy. Väčšina informácií z profilu, napríklad adresy, bankové účty, licencie alebo registračné čísla, sa dajú jednoducho pripnúť na hlavnú stránku. Každý používateľ sa tak môže rozhodnúť, ktoré údaje sú pre neho relevantné a potrebuje ich mať jednoducho dostupné. Pripnúť či odopnúť widget je možné stlačením ikonky domčeka v pravom hornom rohu daného bloku. Táto funkcionalita sa netýka len osobných údajov, ale aj aplikácií, ku ktorým má používateľ prístup. Jednoducho sa tak z hlavnej stránky my.sportnet.online dokáže prepnúť na konkrétnu obrazovku aplikácie, s ktorou potrebuje pracovať. Stačí prejsť v menu na obrazovku Moje aplikácie a vybrať si.
#ecommerce
Spojili sme 5 administácií do jednej a nestratili pri tom ani jeden údaj
V októbri sa nám podarilo spojiť 5 jazykových verzií eshopu krabickynajedlo.sk s 2 rozdielnymi frontendami do jednej administrácie bez toho, aby sa nám stratili akékoľvek údaje. Ja konkrétne som pripravoval PHP skript, ktorý čítal dáta zo starších databáz, premapoval ID všetkých previazaných entít a vložil ich do novej databázy. Obrázky produktov su presmerované pomocou proxy na úložisko, kde sa reálne nachádzajú. Teraz majú administrátori možnosť spravovať všetky eshopy z jedného prostredia, čo im šetrí množstvo času. Zároveň bude pre programátorov jednoduchšie stránky aktualizovať a ďalej vylepšovať.
Eshop so 40 000 aktívnymi produktami od 12 dodávateľov
Október bol pre časť ecommerce tímu veľmi intenzívny. Pre nášho nového klienta sme naprogramovali a spustili eshop Fuego.sk, v ktorého databáze je takmer 180 tisíc produktov od 12 dodávateľov. Jednotlivé dodávateľské feedy sme museli navzájom zladiť a informácie o produktoch upraviť tak, aby boli jednotné. Zároveň tu prebieha pravidelná aktualizácia ponuky a ceny, aby sa nestalo, že si zákazník objedná vypredaný tovar. Aj napriek tomu, že je eshop naozaj robustný, snažili sme sa o jednoduchý a prehľadný dizajn a jasnú kategorizáciu. Na hlavnej stránke sú navyše vždy vybrané zľavnené produkty, takže zákazníkovi pomáhame ušetriť.
Zjednodušili sme proces nakupovania na xfarby.sk
Štatistiky z google analytics nám ukázali zvýšený odchod zákazníkov z košíka eshopu xfarby.sk a nedokončenie samotného nákupu. To bolo hlavnou motiváciou zjednodušiť a skrátiť proces nákupu. Z pôvodných 4 krokov (Košík -> Fakturačné a doručovacie údaje -> Pokladňa -> Potvrdenie) nám ostali 3. Fakturačné a doručovacie údaje sme spojili s pokladňou. Okrem tohto zásahu prešiel košík aj výrazným redizajnom. Odobrali sme všetky rušivé elementy (menu, header a footer) a naopak pridali prvky na urýchlenie a sprehľadnenie.
Nový košík:
Hlavičku sme nahradili jednoduchšou – so zobrazením krokov a možnosťou opustiť nákupný proces a vrátiť sa do katalógu.
Nová pokladňa:
Minimalizovali sme tento krok tak, aby používateľ videl v čase nákupu iba to, čo naozaj potrebuje a predvyplnené údaje sme schovali do menších buniek. Zároveň neprihlásený používateľ vidí ihneď možnosti dopravy a platby.
Od týchto zmien očakávame vyššie percento dokončenosti nákupu a skrátenie času nákupu.