Laci vyštudoval filozofiu, je členom ecommerce tímu a je vzorom pre mladších kolegov, pre ktorých robí rôzne vzdelávacie aktivity. Okrem toho má veľmi zaujímavú záľubu, o ktorej sa dočítate v tomto rozhovore.

Ako si sa dostal ku programovaniu webov?
Programovanie bolo zo začiatku mojím koníčkom a postupne sa stalo mojou prácou. Weby sa pre mňa stali zaujímavé najmä svojou univerzálnosťou. Bez ohľadu na to, kde na svete sa človek nachádza a v súčasnosti aj bez ohľadu na to aké zariadenie používa, je možné mu komunikovať v zásade čokoľvek. Toto je dôvod, pre ktorý má práca s webom baví. Navyše, v súčasnosti sa veľa jednoúčelových aplikácií transformuje do podoby webových stránok, čo dáva veľký priestor na sebarealizáciu.
Čo sa týka samotného bart.sk, je to v poradí moje druhé zamestnanie a prišlo akosi prirodzene už počas vysokej školy.
Čo je tvojou pracovnou náplňou a čomu sa venuješ v bart.sk?
V bart.sk spolu s partiou pracujeme na viacerých projektoch, ale dá sa povedať, že sa jedná najmä o eshopy. Ja osobne mám radšej prácu na backende – ak je to možné, rád pripravím analýzy projektov a následne k nim vytváram dátové vrstvy. Rovnako sa nebojím ani frontend-u, ale backend je mi jednoducho bližší. Konkrétne pracujeme na projektoch ako sú zachej.sk, pricemania.sk, daffer.sk, heliumking.ro a mnoho ďalších.
S chalanmi a dievčatami z nášho tímu sa navyše aktívne snažíme vytvárať pracovné prostredie, ktoré je veselé a zároveň produktívne.
V poslednej dobe sme začali s inými, profesne staršími kolegami organizovať workshopy alebo krátke prezentácie, ktorých cieľom je zdieľanie potrebných a koncentrovaných vedomostí novým a mladým ľuďom vo firme.

Ako bude podľa teba vyzerať budúcnosť e-commerce?
Budúcnosť e-commercu nie je ľahké odhadovať. To, čo však aktuálne vieme povedať takmer s istotou je to, že e-commerce ako taký porastie. To znamená, že čoraz viac subjektov bude chcieť míňať čoraz viac peňazí online. Zámerne hovorím subjektov, pretože sa to netýka iba B2C obchodovania, ale rovnako aj B2B obchodovania. Teda veľkým krokom, najmä v Slovenských pomeroch, bude to, že B2B v online porastie.
Čo sa týka fičuriek pre koncových zákazníkov, analýzy hovoria, že používané budú čoraz viac chaty na nakupovanie a veľkou témou, zatiaľ najmä pre zahraničné trhy, bude nakupovanie pomocou hlasu a integrácia e-commercu s inteligentnými domácnosťami.
Technologicky to pre nás znamená veľa nových výziev a množstvo zaujímavých vedomostí.
Čomu sa rád venuješ vo voľnom čase?
Nedávno sme sa so snúbenicou presťahovali na dedinu a odvtedy som sa namotal na rôzne gazdovské aktivity. Kúpili sme si včely, minulý rok sme aj čo to dopestovali a v poslednej dobe sa venujeme najmä domu. Na konci dňa si rád niečo prečítam, posledne Moc faktov od Hansa Roslinga.

Top 3 aplikácie v tvojom iPhone?
Moje najobľúbenejšie aplikácie sú tieto: TatraBanka a všetko, čo ku nej patrí, teda napríklad aj napojenie na ApplePay. Potom je to Medium, aplikácia od rovnomennej blog alebo story platformy a napokon podľa mojich štatistík používania Instagram.