Digitálne inšpirácie #86: Čo inovatívne sme spolu zrealizovali v decembri

Podľa štatistík nakupuje online viac než 80% Slovákov. Eshopy a webové služby pritom už nevyužíva len mladšia generácia, ale čoraz viac aj seniori. Pre nás, vývojárov, znamená tento trend nielen viac príležitostí, ale aj vyššie nároky na kvalitu digitálnych riešení. Preto každý mesiac vylepšujeme projekty našich klientov – ich efektivitu, bezpečnosť a komfort pre používateľov. Pozrite si, čo sme tento mesiac zrealizovali, a inšpirujte sa aj pre svoje vlastné podnikanie.

Rýchly nákup pre pohodlnejšie objednávanie skladových zásob

Samuel Sepeši - bart.sk
Samuel

Efektívne fungovanie skladu a jednoduchá správa objednávok od dodávateľov sú pre veľkoobchodných zákazníkov kľúčové. A práve preto sme pre klientov Zemplin.sk vytvorili funkcionalitu Rýchly nákup. Vďaka nej si môžu pracovníci predajní či skladov vygenerovať a vytlačiť QR kódy vybraných produktov z rozhrania eshopu a následne ich umiestniť na regály, skladové miesta alebo priamo na produkty v prevádzkach. 

Keď sa im míňajú zásoby a potrebujú ich rýchlo doobjednať, stačí naskenovať kód cez mobilný telefón alebo skener, prípadne ho zadať do systému ručne, a produkt sa automaticky pridá do ich rozpracovanej eshopovej objednávky. Vďaka tomu sa znižuje administratívna záťaž, minimalizujú chyby pri objednávaní a zvyšuje efektivita správy zásob, čo vedie k plynulejšiemu chodu prevádzok.

Biometrické prihlásenie na sportnet.online – vyššia bezpečnosť bez hesiel

Matej

Podľa prieskumu FIDO Alliance si až 58% používateľov nepamätá svoje heslo, čo im výrazne sťažuje prístup k online službám a znižuje používateľský komfort. Slabé alebo opakujúce sa heslá navyše predstavujú aj bezpečnostné riziko.

Aby sme tieto problémy eliminovali, na portáli sportnet.online sme zaviedli biometrické prihlásenie pomocou prístupových kľúčov (passkeys). Táto technológia umožňuje používateľom prihlásiť sa bez potreby zadávania hesla, iba prostredníctvom odtlačku prsta, rozpoznania tváre alebo iného biometrického overenia.

Prístupové kľúče neukladajú heslá, čím výrazne znižujú riziko phishingových útokov a únikov údajov. Na mobilných zariadeniach sú dostupné cez Apple kľúčenku alebo Google účet. Pri používaní na počítačoch ich podporujú aj správcovia hesiel Bitwarden a 1Password.

Rýchlejšie a bezpečnejšie platby na Pelikan.sk vďaka Revolut Pay

Matej

S rastúcou popularitou digitálnych bánk a moderných platobných metód je dôležité prispôsobiť sa potrebám zákazníkov a ponúknuť im pohodlné a bezpečné spôsoby platby. Napríklad Revolut, jedna z popredných fintech spoločností, dosiahla minulý rok míľnik 50-miliónov zákazníkov na celom svete, pričom na Slovensku ich má viac ako 300-tisíc.

Cestovateľský portál Pelikan.sk sa rozhodol tomuto trendu prispôsobiť aj svoje platobné možnosti. Implementovali sme naň preto platobnú metódu Revolut Pay, ktorá umožňuje zákazníkom platiť priamo zo svojho Revolut účtu bez potreby zadávania údajov o karte, čo urýchľuje nákupný proces a znižuje riziko chýb. Platby cez Revolut Pay sú šifrované a využívajú pokročilé metódy overenia, čím zvyšujú bezpečnosť transakcií. Zákazníci bez Revolut účtu môžu naďalej využívať tradičné platobné metódy, čím zabezpečujeme flexibilitu a pohodlie pre všetkých používateľov.

Revolut Pay navyše ponúka aj atraktívny affiliate program, ktorý umožňuje partnerom získať provízie za odporúčanie nových zákazníkov, čím rozširuje svoju používateľskú základňu a zároveň poskytuje obchodníkom možnosť dodatočného príjmu.

Nový eshop v našom portfoliu – Ecoprodukt.sk

Laci

Do portfólia našich riešení pribudol začiatkom januára nový eshop Ecoprodukt.sk, ktorý ponúka svojim zákazníkom široký sortiment fotovoltických produktov. Pri jeho návrhu sme sa zamerali nielen na modernizáciu dizajnu, ktorý lepšie odráža brandovú víziu klienta, ale aj na zefektívnenie správy obsahu a prepojenie s ERP systémom Odoo.

Odoo zohráva v novom eshope kľúčovú rolu, pretože spravuje väčšinu operácií vrátane produktov, objednávok, parametrov tovaru či cenových skupín zákazníkov. Takýto centralizovaný prístup zjednodušuje správu eshopu, minimalizuje chyby a vďaka automatizovaným procesom zvyšuje rýchlosť aj bezpečnosť celého systému. Dokonalé prepojenie medzi ERP a eshopom zabezpečuje, že všetky údaje sú vždy aktuálne, procesy prebiehajú hladko a administrátori môžu väčšinu úloh vykonávať priamo v ERP systéme.

Dizajn eshopu je postavený na blokovej štruktúre, kde sú jednotlivé obsahové sekcie samostatne manažovateľné. Vďaka tomuto prístupu je možné obsah jednoducho vyskladať a zároveň zabezpečiť, že celý web bude vždy vyzerať konzistentne a vizuálne atraktívne.

V ďalších fázach plánujeme postupnú transformáciu dizajnu smerom k rebrandingu na Edimo, vrátane nového farebného prevedenia v žlto-čiernej schéme a ďalších vylepšení.

S funkcionalitou Patient Budget je teraz možné si lekárske služby jednoducho predplatiť 

Peťo

V medzinárodnej ehealth aplikácii Crossuite sme nedávno sprístupnili funkcionalitu Patient Budget, ktorá umožňuje používateľom predplatiť si zdravotné služby a zjednodušiť si tak proces ich úhrady. Je ideálna najmä pre pacientov, ktorí navštevujú lekárske ambulancie pravidelne, pretože takto nemusia po každej návšteve vykonávať platbu za úkon – suma sa im jednoducho odpočíta z už nabitého kreditu. 

Zároveň si takto môžu vopred naplánovať čerpanie zdravotnej starostlivosti a vyhnúť sa prípadnému nedostatku finančných prostriedkov po absolvovaní vyšetrenia. Funkcionalita Patient Budget je tiež užitočná aj pre lekárov, ktorí získavajú financie vopred, čo im umožňuje efektívnejšie plánovanie príjmov a znižuje administratívnu záťaž. 

Inšpirovali vás riešenia, ktoré sme aplikovali v našich projektoch? Spoločne môžeme vytvoriť funkcie na mieru aj pre vás!