Bart Digital Products Bart Digital Products

Blog, áno či nie?

Priznám sa, blog som ešte nikdy nepísala. Sem tam si nejaký prečítam a rada (sama pre seba) skritizujem autora. Že takto by som to ja určite nenapísala, ale verejne som ešte nič takéto zo svojich rúk nevypustila. A keď sme sa u nás v bart-e dohodli, že by bolo načase zdieľať naše názory aj takouto formou, povedala som si, prečo nie. Je načase prestať kecať a skúsiť to.

Blog je sám o sebe silným marketingovým nástrojom. Nedávno sa ku mne dostala kniha od Davida Meerman Scotta s názvom Nové pravidlá marketingu & PR a tá kniha ma naozaj dostala. Neverila som, že v podstate „odborná“ kniha môže byť napísaná tak pútavo a zaujímavo. Aby som vás trošku uviedla do obrazu, o koho ide, David Meerman Scott patrí medzi popredných amerických online marketingových špecialistov. V tejto knihe nájdete veľa zaujímavých tipov, trikov a postupov z oblasti eMarketingu.

Čo ma však hneď na začiatku upútalo, bolo to, ako opísal svoj odchod z Microsoftu. Svet (ako sám píše, aj samotný Microsoft) sa o tomto jeho kroku dozvedel vďaka blogu. Počas konferenčného videoblogu sa s informáciou o odchode zveril 15 videoblogerom, a hoci mali zachovať diskrétnosť do okamihu, kým o tom neinformuje Microsoft, niektorý z nich ho doslova „natrel“. Povedal to ďalej a úplne neznámy blogerík tu správu zverejnil. Následne túto „tajnú“ informáciu prevzali všetky veľké noviny, portály, stovky iných blogov a šírila sa jedna radosť. Veru, takáto je sila blogu…

Poviete si, na našom malom Slovensku sa niečo podobné len ťažko môže stať, ved my až tak blogmi nežijeme. Myslím si, že môže. Síce, prirodzene, v menšom a prispôsobené na naše pomery. Ale je to možné.

Veľký prínos vidím ja osobne v blogovaní v rámci spoločnosti. Blog umožní dať spoločnostiam tvár. Keď komunikujem s marketérmi našich klientov, vždy sa vieme zhodnúť na jednom. Zákazníci chcú vedieť, s kým majú/ budú mať do činenia. Tak ako na webstránkach v poslednej dobe pribúdajú kontakty, prezentačné fotky reálnych zamestnancov (a nie fotografie z databáz), tak sa dá dať ľudský rozmer aj do písaného textu.

Keďže na stránku prichádza užívateľ s konkrétnym cieľom, vie, čo hľadá a spravidla sa na nej zdrží pomerne krátko, nemá význam zahlcovať ho neformálnym textom. Webstránka ma užívateľovi jednoduchým spôsobom (bez zbytočného preklikávania a množstva informácií) poskytnúť, čo hľadá. Ak mu ale ukážeme náš menej formálny pohľad na vec prostredníctvom blogu, na ktorý bude web odkazovať, veľmi ľahko sa o nás môže dozvedieť viac.

Dôležitým plusom tiež je, že na blogu sa vieme pekne pohrať s textami a kľúčovými slovami. Vieme naň umiestiť oveľa väčšie množstvo cieleného textu ako na web, a tak získať užívateľov, ktorých by sme za iných okolností získať nemuseli.

Blogom sa brániť netreba. Áno, písanie článkov zaberie nejaký ten čas, no spätná väzba, ktorá sa dá získať a možnosti, ktoré blog prináša, stoja za skúšku.