Používateľská skúsenosť je kľúčom k úspechu každého webu. Váš web môže skvelo vyzerať, ale pokiaľ návštevník bude mať problémy s jeho používaním, jednoducho ho opustí.
Existuje množstvo spôsobov, ako dokážeme zlepšiť používateľskú skúsenosť na vašom webe. V tomto článku si však povieme o mikro interakciách.
Mikro interakcia môže byť drobná animácia alebo vizuálna odpoveď, ktorá sa používateľovi zobrazí ako reakcia na nejakú akciu. Vďaka tejto mikro interakcii má používateľ okamžitú spätnú väzbu o tom, čo sa práve deje a práca s webom sa tak stáva jednoduchšia a zábavnejšia.
zdroj: https://dribbble.com/shots/5307333-Paw-Like-Button
Ako môžete vidieť na tejto animácii, po kliknutí na tlačidlo “Like” sa používateľovi zobrazí jednoduchá animácia, ktorá ho informuje o dokončení akcie, ktorú vykonal. Používateľ tak nemusí byť presmerovaný na inú URL, ale získava okamžitú spätnú väzbu o tom, či bola akcia úspešne dokončená.
S mikro interakciami sa môžete stretnúť aj na Facebooku. V prípade ak vám niekto napíše, pri ikone “Správ” sa vám zobrazí notifikácia s počtom neprečítaných správ. Vďaka tomu ste ihneď informovaný o nových správach a môžete tak hneď reagovať.
Ako môže mikro interakcia ovplyvniť používateľskú skúsenosť?
- Uľahčuje používateľovi interakciu s vašim webom
- Poskytuje okamžitú a relevantnú spätnú väzbu o dokončení akcie
- Podporuje zdieľanie, obľúbenie a komentovanie vášho obsahu
- Získava pozornosť používateľa
“Aplikácie, ktoré majú dobre zvládnuté mikro interakcie, sú považované za jednoduchšie, zábavnejšie a pútavejšie.”
Preto nezabúdajte na týchto pár zásad:
- Mali by byť jednoduché a bez zbytočných animácií
- Mali by prirodzené zapadať do celkového štýlu dizajnu
- Mali by byť rýchle (ideálne by nemali trvať viac ako 300 ms)
A ak budú obsahovať štipku humoru, tak tým rozhodne nič nepokazíte :)
Zopár ukážok na záver.
zdroj: https://dribbble.com/shots/1426764-Submit-Button
zdroj: https://dribbble.com/shots/3643582-19-Send-Button
zdroj: https://dribbble.com/shots/3804257-44-Add-To-Cart
Nie nadarmo sa vraví, že 20 % správne vybraných činností prinesie 80 % výsledkov. Preto neprehliadajte detaily akými sú mikro interakcie a poskytnite návštevníkom používateľský zážitok, pre ktorý sa k vám budú radi vracať.