Už to bude skoro rok, čo tvoríme a rozvíjame portál sportnet.SME.sk. A sme na neho patrične hrdí, ja osobne najmä na backend technológie a systém mikroslužieb, ktoré portál využíva. Na začiatku mája sme však stáli pred veľkou výzvou a tou bolo prevalcovať konkurenciu v SERP-e – teda vo výsledkoch vyhľadávania. A ako sa nám to podarilo? Aplikovali sme viaceré zásady v troch krokoch a ich výsledok si môžete prečítať nižšie.
1. Analýza a príprava je základ
Platí to vo všetkom a v našom IT sektore obzvlášť. Pred začatím MS v hokeji bola príprava veľmi dôležitá. SEO tím zo SME spolu s Mikulášom Prokopom pripravili výbornú asi 20 stranovú analýzu celej štruktúry stránok, zápasov, tabuliek, detailov hráčov a iné. Analýza obsahovala ako rozdelenie stromu sekcií, tak štruktúru jednotlivých URL, vnútorné prelinkovanie, kľúčové slová a definíciu štruktúrovaných dát.
2. Technické SEO
Preklopenie návrhov SEO tímu do technickej realizácie je druhá, nemenej dôležitá vec. Prístupnosť, správne UX, správne nadpisy, ale hlavne správne generovanie štruktúrovaných dát majú veľký zmysel. Google na základe toho vedel ku článkom ponúknuť priamy link na zápas, alebo zobrazovať informácie o zápasoch vo vyhľadanom článku. Štruktúrované dáta sú podstatná časť moderného obsahu. Definujú sa buď ako meta tagy, alebo ako JSON zabalený v <script> tagu v zdrojovom kóde. Nie je to len o športe. Štruktúrovanými dátami viete popísať akýkoľvek obsah tak, aby mu vyhľadávače porozumeli a navigovali tak návštevníka presne na informáciu, ktorú vyhľadáva. Využíva sa na to štandardizácia, ktorú nájdete na schema.org.
3. Mravenčia práca redaktorov pri tvorbe obsahu
Osobne si myslím, že úplne najdôležitejším na SEO optimalizáciách je obsah. A tento redaktorský tím Sportnet zvládol brilantne. Pracovali prakticky non-stop a prinášali aktuálne informácie z hokeja v reálnom čase. Vopred pripravené články, správne načasovanie a publikácia, správne vnútorné prelinkovanie v spolupráci so štruktúrovanými dátami prinieslo svoje ovocie. Dosiahli sme na našich portáloch rekord v podobe viac ako 30 tísíc používateľov v reálnom čase, pričom viac ako 70% návštevníkov prišlo z organického vyhľadávania. Zároveň sme získali cenné poznatky a dáta, ktoré zúžitkujeme pri ďalších eventoch. Tešíme sa na ďalšiu spoluprácu.