Vraj som nedôverčivá. Ale je predsa prirodzené, že sa zaujímam o obchod, v ktorom chcem nakupovať. Prečo? Pretože netreba podľahnúť prvotnému nadšeniu z toho, že som konečne našla to, čo hľadám (a ešte aj za dobrú cenu). A keď nechcem vyhodiť peniaze len tak do vzduchu, riadim sa príslovím: Dôveruj, ale preveruj. Inak sa môže stať, že vám príde namiesto kúpeného tovaru, len prázdna škatuľka s kameňom.
Spoľahlivosť, profesionalita a dobrá povesť internetového obchodu a internetového predajcu je minimálne rovnako dôležitá ako tovar, ktorý predáva. Aj keď jedno bez druhého by fungovať nemohlo.
Nejde totiž len o samotný nákup: čo keď sa vyskytne nejaký problém? Internetový obchod nemôže za to, že DVD prehrávač, ktorý som si v ňom kúpila, má výrobnú chybu a nefunguje tak, ako má. Ale zodpovedá za výmenu, náhradu alebo opravu. S prevereným obchodom sa človek cíti istejšie a má záruku korektného prístupu v prípade, že by podobná situácia nastala.
Informácie z rôznych zdrojov
Najlepšie je preveriť si e-shop na viacerých miestach súčasne. Prvým signálom serióznosti obchodu je možnosť platby online prostredníctvom platobnej karty. Ak banka predajcovi umožnila takéto platby, znamená to, že mu dôveruje. Obvykle sa možnosť online platby dá zistiť jediným pohľadom na úvodnú stránku – väčšina poctivých obchodníkov tam má znázornené logá platobných kariet.
Hneď potom sa pozrite, či sa obchodník neschováva/ nezatajuje. Ak sa na stránkach obchodu nemôžete dopátrať firmy, ktorej obchod patrí, utečte. Každý seriózny internetový predajca totiž dobre vie, že základom jeho biznisu je dôvera zákazníkov. A tak o sebe poskytuje maximum informácií, aby si ju získal.
Ak je to možné, pohľadajte referencie na daný obchod. Nielen na danej stránke, ale hľadajte na celom internete. Google vám rád pomôže. Spätná väzba od predchádzajúcich zákazníkov napovie veľmi veľa.
Zároveň si overte, aké možnosti reklamácie, či vrátenia tovaru obchod umožňuje. Kompletné obchodné podmienky by mali byť samozrejmosťou.