Posledné tri mesiace roka sú pre niektoré eshopy kľúčové a preto je dôležité, aby sa na toto obdobie dostatočne pripravili. Aké sú dôležité dátumy? Ako sa pripraviť? Na čo nezabudnúť? Na tieto otázky si odpovieme v tomto článku.

Dôležité dátumy
- Heureka – dni dopravy zadarmo (minuloročné výsledky) – v polovici novembra
- Mikuláš – 6.12.
- Všetkých svätých – 1.11.
- Black friday – 29.11.
- Cyber monday – 2.12.
- Vianoce – 24.12.
- Výpredaje po Vianociach – po 26.12.
1. Premyslite si ciele a akcie pre zákazníkov
Čo môžete svojim zákazníkom ponúknuť? Tu je malá ochutnávka:
- percentuálna alebo peňažná zľava
- doprava zdarma
- last minute akcie
- promo kódy
- súťaže
- extra body za nákup (pri vernostnom programe)
- zľava pri prvom nákupe
- povianočné nákupy
2. Inovujte svoj eshop o nové funkcionality
Existuje niekoľko spôsobov, ako podporiť dokončenie konverzie na vašom eshope. Tu je zopár z nich:
- zaslanie e-mailu pri opustenom košíku
- remarketing
- online chat alebo chatbot pre podporu predaja
- push notifikácie
- pop up okno pri odchode zo stránky
- tento produkt si dnes kúpilo/tento produkt si dnes pozrelo
- naposledy ste si prezerali tieto produty
3. Optimalizujte svoj eshop
Z marketingových kampaní k vám budú hrnúť desiatky, stovky či tisícky zákazníkov, tak nech je váš eshop na to naozaj pripravený. Dbajte na optimalizáciu:
- rýchlosti (otestovanie rýchlosti)
- menu/navigácie
- nákupného procesu
4. Dajte vedieť zákazníkom termín posledných objednávok
Uistite sa, že vaši zákazníci sú informovaní o termínoch posledných obiednávok napríklad pred vianočným obdobím. Dajte im tieto termíny vedieť napríklad prostredníctvom:
- lišty v hlavičke stránky alebo pop-up okno s online odpočtom do dátumu s možnosťou posledne’ho nákupu
- vytvorením špeciálnej landing page
- rozoslaním newslettera
- zverejnením týchto termínov na Vašich sociálnych sieťach
5. Vyhraďte si čas na komunikáciu so zákazníkmi
Nezabúdajte odpovedať na požiadavky vašich zákazníkov ani počas nákupného zhonu. Komunikujte prostredníctvom on-line chatu, e-mailu alebo uverejnite telefónne číslo na viditeľnom mieste. Veľké percento zákazníkov stále komunikuje cez telefón.