Nie je to nič nové – kto nie je na Googli, akoby neexistoval. Vyhľadávač nezaujíma, že máš super moderný dizajn a použité najnovšie technológie, namiesto toho si všíma štruktúrované metadáta.
Naši ecommerce špecialisti Laci a Samo v poslednej dobe riešili zapracovanie viacerých SEO auditov na klientske weby a keďže niektoré požiadavky sa v nich opakovali, zhrnuli pre nás nové best-practises v prednáške. Predstavili nám napríklad technické vychytávky pre rýchlejší web, alebo návod, ako ošetriť reactovské appky (next!). A na konci sme si navyše pochutnali na pečenom kolene!
Okrem plných brúch sme si z workshopu doniesli niekoľko tipov – o 3 podľa nás najdôležitejšie sa s tebou podelíme:
1. Vypni si Javascript
Pozri si svoj web a jeho zdroják bez načítania Javascriptu. Chýba v ňom teraz niečo zásadné, napríklad dokonca celé menu, ktoré sa zobrazí až po kliknutí? Potom ho Google pravdepodobne nenájde. Síce si ušetril nejaké milisekundy pri načítaní stránky a máš dizajnovú homepage len s videjkom, ale v konečnom dôsledku je to pre SEO horšie. Daj všetko dôležité radšej priamo do HTML štruktúry a vytiahni to cez CSS. Vyhľadávač bude šťastnejší.
2. Štruktúruj dáta
Poznáš schema.org? Web ponúka návod na štruktúrovanie dát pre rôzne typy obsahov, ktoré následne vedia čítať a využívať vyhľadávače či porovnávače na celom svete. Ide práve o ten obsah, ktorý zobrazí Google ako prvý, pekne graficky vykreslený a pripravený na kliknutie. Ak chceš, aby tam boli informácie práve z tvojho webu, označ ich správnymi tagmi. Nám sa vďaka ich nasadeniu na sportnet podarilo počas olympijských hier predbehnúť na Googli všetky ostatné stránky so športovým spravodajstvom.
3. Vymaž, čo netreba
Ak je pagespeed tvojej stránky skvelý, Google ju bude navštevovať častejšie a teda pravidelne aktualizovať aj indexáciu tvojich odkazov (aha, pribudol im nový produkt, zobrazím ho!). Skús Bundle Analyzer – ukáže ti veľkosti všetkých súčastí tvojej stránky a ty môžeš vyhodiť napríklad veľké knižnice, z ktorých využívaš len jednu funkciu, a zlepšiť tak svoje čísla. A otvor si aj Google Search Console – poradí ti, čo treba opraviť.
SEO is not dead. Stále na ňom záleží a ak sa naň myslí už pri developmente, Google sa ti odvďačí vysokým rankom.