Google aktualizoval svoj vyhľadávací algoritmus. Ovplyvní to váš web/eshop? - Bart Digital Products Google aktualizoval svoj vyhľadávací algoritmus. Ovplyvní to váš web/eshop? - Bart Digital Products

Google aktualizoval svoj vyhľadávací algoritmus. Ovplyvní to váš web/eshop?

Aktualizácia nesie názov BERT a podľa vyjadrení spoločnosti Google sa jedná o najväčšiu zmenu vo vyhľadávacom algoritme za posledných päť rokov. V čom je táto aktualizácia špeciálna a čo nám prinesie nájdete v tomto článku.

Čo je BERT?

Celý význam skratky je Bidirectional Encoder Representations from Transformers. Doslovný preklad je v tomto prípade zbytočný :) Zjednodušene povedané ide o lepšie pochopenie toho, čo človek zamýšľa vyhľadať. Google tak zapojí do vyhľadávacieho algoritmu umelú inteligenciu a neuronové siete.

Ako bude BERT fungovať?

Google zverejnil niekoľko príkladov fungovania. Poďme sa na ne pozrieť.

V prvom príklade nebral Google ohľad na slovíčko „to USA“ a výsledky zobrazil podľa relevantnosti ostatných kľúčových slov a autority webov. BERT ale dokáže rozoznať, že vyhľadávanie pochádza od brazílskeho cestovateľa a preto mu ako prvý výsledok ponúka web stránku USA ambasády v Brazílii.

V druhom príklade vyhľadávame „do estheticians stand a lot at work“ v preklade „stoja pracovníci v kozmetických sálonoch (pri svojej práci) veľa“. V tomto príklade nebral Google do úvahy slovo „stand“ a našiel výsledky podľa ostatných kľúčových slov plus kľúčové slovo stand-alone, ktoré sa nachádza v texte článku.

V treťom príklade chce používateľ zistiť, či môže za niekoho iného vyzdvihnúť lieky v lekárni. Ani v tomto prípade Google nevedel správne vyhodnotiť frázu „for someone“. BERT to už dokáže.

Kedy bude BERT fungovať?

V slovenčine tak skoro fungovať nebude :) Slovenčina (ani čeština) nie sú globálne používané jazyky a taktiež sú to veľmi zložité jazyky.  V anglickej mutácii bol spustený v BETA verzii a v plnej prevádzke bude spustený čoskoro.

Či už BERT príde na Slovensko o rok, dva alebo desať, nezabudnite stále pracovať na obsahu Vašej web stránky a vylepšovať ho hlavne pre používateľa a v neposlednom rade aj z hľadiska SEO.